Dashbordverlichting 2W of 5W?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 Dashbordverlichting 2W of 5W?

• Maker
    Discussie
  • Twee jaar terug bij het herstellen van de teller tegelijk ook de dashboardverlichting vervangen (gevalletje terwijl we toch bezig zijn..). Had ik mogelijk beter niet gedaan want ik merkte al bij installatie dat de nieuwe lampjes de neiging hadden snel terug los te klikken. Door de harde ophanging van de CS is dit waarschijnlijk inmiddels ook gebeurd want aan de linkerzijde zijn de tellers niet meer verlicht… Terug nieuwe lampjes gaan kopen maar helaas hadden ze geen 3W, wat er origineel in stak, enkel 2W en 5W. Heb er van beide meegenomen maar twijfel nu welke te installeren. 2W zal nog minder verlichten dan standaard het geval was maar anderzijds is 5W mogelijk te straf en kan het misschien zelfs zorgen voor teveel hitte in de tellerpartij? Zijn er forumleden die al naar 5W zijn gegaan? Of installeer ik gewoon best de originele die ik heb terug, weliswaar met het risico dat ze binnen de kortste keren (na 30j) toch ook de geest geven…
    Alvast bedankt voor jullie input!

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Thx voor de tips! Ik wou het origineel (geen LED) houden net om die reden. Tevens, tot het vervangen nooit problemen gehad met de klassieke gloeilampjes.

ongetwijfeld bestaat hiervan reeds een LED versie.
        deze hebben een langere levensduur en kennen het probleem niet van hitte.
        verkrijgbaar in verschillende lichtkleuren want voor een oldie zou ik geen koud wit kiezen.
        enig probleem is dat deze wss niet dimbaar zijn en gaan flikkeren wanneer je de stroomsterkte lager draait.

5W nemen en indien te veel licht kan je ze toch gewoon dimmen.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.