dashcam

Home Forum Zeverhoekje dashcam

• Maker
    Discussie
  • Ik had de schoorsteen nog speciaal laten vegen en het dak corona-proof gemaakt met linten en pijlen (ducktape). Maar helaas is door personeelstekort baardmans noch één van zijn minst zwarte pieten langs geweest.
    Dus zal ik de wortel maar bij het voer van de ezel gooien in de kerststal en het verlanglijstje uit mijn schoen maar sturen naar santa claus ipv sinterklaas.

Mijn vraag aan jullie #slimstemensgewijs “wat zijn jullie ervaringen met dashcams”.

Welke raden jullie wel of juist niet aan? Mijn vereisten:
    Voldoende duidelijk beeld zodat je nadien nummerplaten kan lezen.
    Mogelijkheid tot aansluiten van een tweede unit aan de achterruit.
    Degelijk nachtzicht.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
    • thx4sharing, hier heb ik wat aan :up:
      kan je nog een foto delen hoe de cam gemonteerd zit aan je binnenspiegel ?

PM

Ikzelf kocht onlangs voor in de daily een blackvue dashcam DR 590 1CH met smart power zodat de dashcam blijft filmen wanneer het contact niet opstaat. Dit koste mij 300 euro btw en montage incl. Ik ben hele dagen op de baan en voor mijn eigen veiligheid heb ik deze laten plaatsen. Zo is er geen discussie bij een eventueel ongeval. Het is er wel eentje ZONDER ingebouwde gps. Dit om de eenvoudige reden dat de snelheid niet zal worden weergegeven. :engeltje: We hebben er onlangs een persoon mee betrapt die zijn lege blikjes kwam dumpen op onze oprit. Dit zal misschien niet 100% wettelijk geweest zijn maar de persoon was wel geschrokken als ik met de beelden aan zijn voordeur stond. Voorlopig geen blikjes meer. Met een goeie geheugenkaart kun je gerust een hele dag beelden opslaan. De camera is cilindervormig en mooi weggewerkt onder de achteruitkijkspiegel. :salut:

😀 😆 :lekker: 😉 :sleep:

XXX

Als je zulk een model weet dat netjes weg te werken valt, prijs/kwalitiet correct, laat het hier maar weten.

Waar ik het voor nodig heb, moest er eens een betoging van Femen zijn, en die staat er op, dan kan ik daar nadien nog uren van genieten 😈

– een dashcam, opvallende kleur of merk auto, open cabriokap bij 0°c, … provoceren niet, het is het mannetje/vrouwtje op de bestuurdersstoel die dat potentieel doet en al dan niet onverdraagzaam is.
              – wat de wet zegt in B laat me koud. (politie)rechters volgen toch hun eigen bijbel ipv het wetboek. en de politie/onderzoeksrechter vraagt in het kader van onderzoeksdaden vaak zelf beelden op van private camera’s die in de buurt van een incident iets konden registreren.
              – verder las ik dat de beelden ook tegen u gebruikt kunnen worden. dan geldt de privacywet niet? het is trouwens de bedoeling om de camera permanent in te bouwen zodat hij netjes achter de binnenspiegel zit bij de sensoren en camera’s van da wagen. dus niet met een zuignap en losse kabel over het dash.
              – tot slot zie ik geen verschil in gebruik op de openbare weg rond de kerktoren, op een circuit of tijdens een vakantietrip.

[quote=”Yellow Submarine” post=283384]Paul zal bedoelen of je deze wil gebruiken om verhaal te halen bij calamiteiten dan wel of je jezelf als YouTuber gaat lanceren. In het tweede geval mag het “iets meer” zijn qua beeldkwaliteit.[/quote]

neen neen ik bedoelde de soep of pasta koken uiteraard en ook het volgende ……..

Als ik automobilisten zie met een dashcam gemonteerd ,heb ik zoiets van ;wat gaan ze met die beelden doen ? Gaan ze provoceren of wat dan ook ?
                Het zegt soms veel over de verdraagzaamheid van sommige mensen tegenover elkaar in het verkeer
                En wat zegt onze wetgeving in België?
                In ons land wordt het gebruik van een dashcam toegestaan. Maar het recht om een opname te maken staat niet gelijk aan het recht om ze te publiceren. Beelden van een dashcam vallen onder de privacywetgeving. Post je beelden dus niet op social media. Goed om weten: in de rechtbank is de rechter echter niet verplicht rekening te houden met de beelden.

Daarom ben ik 10x blijer met een “GoPro HERO4 Black Adventure Edition ” en andere Go Pro ‘s voor bijvoorbeeld circuitgebruik of een leuke Alpenrit in Italy en buurlanden : big fun 8) 8) en dit voor een gemiddelde aankooppprijs van 479Euro

Paul zal bedoelen of je deze wil gebruiken om verhaal te halen bij calamiteiten dan wel of je jezelf als YouTuber gaat lanceren. In het tweede geval mag het “iets meer” zijn qua beeldkwaliteit.

Wat kan je zoal doen met een dashcam? Soep koken?

DE allerbelangrijkste vraag is , waarvoor wil je dashcam gebruiken ?

Zo werd mijn bmw’ke recent aan de zijkant voorzien van behoorlijke parkeerschade door de auto die er naast kwam staan tijdens mijn afwezigheid. Ik heb alles op de foto gezet, schade + nummerplaat van die auto. En toen????????????

Wet of privacy enzo geeft je toch geen toegang tot wie die eigenaar is? (en nee, ik had geen tijd om op de eigenaar te gaan staan wachten en had ook geen briefje bij me om achter HAAR ruitenwisser te steken … (bedacht ik me achteraf)

Collega van mij heeft ook nextbase 422 gs dacht ik.
                          Die is over alles nogal kritisch.
                          Toch is hij zeer tevreden.
                          Ook over de simpele aansluiting set die je erbij kan kopen.
                          Gewoon een zekering uitrekken.
                          Stekker erin steken en dan de zekering er terug bij in. Kabel achter deur rubber steken en klaar in een kwartier.

bedankt al voor jullie input en praktische ervaringen tot nu.
                            ik bekijk wat er nog aan reacties komt de volgende dagen en ga dan de pro’s en con’s op een rijtje zetten.
                            een goede website om allerhande hardware producten te vergelijken incl reviews is tweakers.net
                            dit is wat dat oplevert obv jullie oogst:

Ik heb in de 911 een Garmin VIRB 360, zeer tevreden en makkelijk te linken met iPhone via app.

Ik heb mij vorig jaar een “Nextbase Dashcam 522GW” aangeschaft.

Dit toestel voldoet aan mijn verwachtingen, is simpel in gebruik en gemakkelijk uitwisselbaar van het ene voertuig naar het andere.
                                Steek er een grote memory-kaart in en je kan uren verder vooraleer beelden overschreven worden.
                                Ik gebruik hem bijv. ook om in Parkeermodus te verifiëren of er iemand tegen je auto heeft gereden. Een handige hulp-eigenschap v/h toestel.
                                Aangeschaft bij Auto5.

Voorlopig (en gelukkig maar) heb ik het toestel nog niet nodig gehad als extra hulp voor verzekeringen-kwesties.

https://www.nextbase.com/nl-be/dash-cams/522gw/

Ik herinner me nu een klein ongeval 2 jaar geleden. Mijn zoon was nieuw aan het werk, nog zonder salariswagen. Dus reed hij met de 968. Werd zo in de regen op de E17 achteraan aangereden in stop-start file.

Hij was dus niet in fout, maar ik kon er hem na analyse van het beeldmateriaal wel op wijzen dat hij véél te agressief optrok toen het verkeer voor hem in gang kwam. 200m verder moest hij opnieuw vol in de ankers. Maar jammer genoeg had de auto achter hem géén Porsche remmen en knalde achteraan op de 968..

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.