dashcam

Home Forum Zeverhoekje dashcam

• Maker
    Discussie
  • Ik had de schoorsteen nog speciaal laten vegen en het dak corona-proof gemaakt met linten en pijlen (ducktape). Maar helaas is door personeelstekort baardmans noch één van zijn minst zwarte pieten langs geweest.
    Dus zal ik de wortel maar bij het voer van de ezel gooien in de kerststal en het verlanglijstje uit mijn schoen maar sturen naar santa claus ipv sinterklaas.

Mijn vraag aan jullie #slimstemensgewijs “wat zijn jullie ervaringen met dashcams”.

Welke raden jullie wel of juist niet aan? Mijn vereisten:
    Voldoende duidelijk beeld zodat je nadien nummerplaten kan lezen.
    Mogelijkheid tot aansluiten van een tweede unit aan de achterruit.
    Degelijk nachtzicht.

6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
    • [quote=”Drip” post=283369]
      Wat is de meerwaarde van de camera achteraan?
      [/quote]

Er zijn leperds de in je gat rijden en achteraf beweren dat je achteruit bolde bij de impact. En het kan voor wel meer situaties wel nuttig zijn wanneer je kan bewijzen wat er vooraf ging (huh, achteraf?) als je opeens de pas wordt afgesneden of zo. :up:

XXX

Ben benieuwd, ben ook zinnes om zo iets aan te schaffen.
        Maar ja, wat kies je hé als je er geen ervaring mee hebt.
        Wat is de meerwaarde van de camera achteraan?
        Moet handig zijn, goed beeld, eenvoudige montage,…

Tips tips tips 😀

J

Dashcam kan nuttig zijn natuurlijk.
          Zo hadden we anders nooit geweten dat Tanja Dexters vier keer door het rood gereden was, voordat ze een ongeval veroorzaakte….

Als je er eentje gebruikt, zet hem dan enkel op wanneer je het nodig denkt te hebben, en rij dan zelf ook volgens het boekje.

Interessant onderwerp. Ik kan me heeeel vaag herinneren dat Jokke Vlo zoiets laten plaatsen heeft. Misschien hem eens een pm sturen, want denk niet dat hij hier nog veel komt.

In de 968 had ik in 2017 een Kenwood receiver DMX7017DABS laten bouwen met bijpassende (frontale) dashcam DRV-N520. Dat werkt prima. Wel zorgen voor voldoende grote memorycard want op de kleinste zit maar een half uur opnames en daarna wordt het begin overschreven. Scherpte was zeker voldoende.

De memorycard kun je achteraf uitnemen en opladen op je PC

6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.