Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Dashcams
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 4 maanden geleden door
Van Aelst William.
-
MakerDiscussie
-
28 september 2015 om 01:58
Heeft er al iemand ervaring met een Dashcams prijs kwaliteit .
-
MakerDiscussie
-
Ik heb de Coyote met dashcam.
Heeft mij al 1 maal veel ellende bespaard.
Een jonge juffrouw vond het nodig op de ring in Geel bij het op oranje gaan van de lichten van het linkervak direct naar het rechter te gaan tijdens een bijna noodstop 😯 Ik reed met beladen vrachtwagen rechts en reed dus in haar poep :happy:
Na wat over en weer gebabbel ruzie haar erop gewezen dat ik alles op beeld had kalmeerde ze.
Gaf haar fout toe en zette dit ook op papier :respekt: anders was het alweer de man met de vrachtwagen die de schuldige was :puke:Inderdaad stevig….maar anderzijds had de man blijkbaar een acute psychose 😐 Dan kan er van alles misgaan en zijn er inderdaad minstens vier politieagenten nodig om één man in bedwang te kunnen houden. ‘t is eigenlijk vooral triest 😥
dan denk je dat je het allemaal wel gezien hebt, tot je deze voorgeschoteld krijgt
Kijk maar eens naar die Russische filmpjes op jupetupe, dan zie je precies wat jij bedoeld met uitdagen en agressie. :happy:
[quote=”Funny” post=217291]Ik heb het moeilijk met sommige mensen die een Dashcam hebben .
Aan de manier van rijden merk je dat ze je willen klxten met hun beelden .Ze willen uitdagen !Ik heb er geen en wil er ook geen maar ben wel pro als men dit gebruikt als bewijs materiaal bij diefstal of vandalisme .[/quote]Eeuwige probleem met een dashcam. Ze dagen je eerst uit, tot op het randje van verkeersagressie. Dan zeg je het is genoeg en met de voet op de gas vlam je ze voorbij of doe je eens iets raar. Dat stuk film gaan ze dan natuurlijk overal posten (zo zijn er al sommigen wel door de mand gevallen omdat anderen ook alles hadden gefilmd). Ik zal nooit iets waar dan ook posten maar enkel en alleen als extra bewijsmateriaal bij een ongeval of vandalisme.
Deze zit gewoon bij ons in de bus als ik weer eens naar de andere kant van Nederland moet of als laatst naar Frankrijk en met de trailer erachter.
Sommige mensen hebben geen besef met wat je dan op de weg zit als je geladen bent met zo’n 1600kg extra.
Maar heb mijn rijstijl daar al veel in aangepast als ik met die combinatie op weg ben.Ik heb het moeilijk met sommige mensen die een Dashcam hebben .
Aan de manier van rijden merk je dat ze je willen klxten met hun beelden .Ze willen uitdagen !Ik heb er geen en wil er ook geen maar ben wel pro als men dit gebruikt als bewijs materiaal bij diefstal of vandalisme .
[quote=”cabrio wim” post=217279]Ik heb al wat stoten meegemaakt op de Belgische en Nederlandse wegen, maar om deze nu te posten op youtube, nee dus. Enkel voor ons bewijs als er eens moest gebeuren. :idea:[/quote]Op deze manier is het een ideaal hulpmiddel bij een ongeval of ander vandalisme. Wie het voor youtube gebruikt is … Helaas zijn er zo ook velen.
Om antwoord te geven aan topic starter. 😉
Wij hebben een MIO 538 camera, en die gebruik ik wanneer we met de trailer onderweg zijn.
Ik heb al wat stoten meegemaakt op de Belgische en Nederlandse wegen, maar om deze nu te posten op youtube, nee dus.
Enkel voor ons bewijs als er eens moest gebeuren. 💡Deze is volautomatisch en hoeven we niks te doen, zodra er beweging is om en rond de auto begint deze op te nemen of wanneer we gaan rijden.
Is in de duurdere klasse, maar een fantastisch beeld.[quote=”PDS” post=217216]Dat zou de privacycommissie beter verbieden !
Ik zou niet graag eens op Facebook komen met een manoeuvre ergens onderweg :loser:
…. of erger nog, het nieuws :wtf:Overal flitspalen en camera’s, nu nog wat dashcams en de fun is al helemaal voorbij :bounce:[/quote]
Volledig mee eens.
Minstens zouden ze de gebruikers moeten verplichten een hele grote sticker op de achterruit te plakken die aangeeft dat er een camera aan boord is 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.