Datum Vroemdag 2006

Home Forum Porsche Uitstappen Datum Vroemdag 2006

  • Maker
    Discussie

  • 911-lover
    Deelnemer

      De datum van Vroemdag 2006 is bekend dus zet ze al in jullie kalender

      Vroemdag 2006

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 165)
      • Idd Olav, in filmpje 2 op ongeveer 2 min 45 😀

        Wat een snelheid hé 😉

          Beter laat dan nooit… Ik heb op YouTube nog 2 filmpjes gevonden!

          http://www.youtube.com/watch?v=hVyxtdjeLX8
          en
          http://www.youtube.com/watch?v=LU7CBwPgvAg

          SidewindR.

          PS: Stef, goed kijken, misschien zie je uw elfje wel ergens rijden 😉

            Ik ben enkele filmpjes tegen gekomen

            Filmpje 1

            Filmpje 2

            Filmpje 3

            Filmpje 4

            Filmpje 5

            Filmpje 6

              Hier zijn ook nog een paar fototjes die ik genomen heb…

              http://olav.fotopic.net/c1114616.html

              Enneu Stef, ik heb er wel al een paar gevonden van mezelf in actie 😉 )

                Setakira,

                Een beetje laat maar nog eens bedankt voor de perfecte regeling,
                Je kan zeker rekenen op mij volgend jaar .

                ( kleine opmerking : veel geluk met je ontwikkeling van het camerasysteem , in de wagen : moet zeker donut proof zijn )

                nog eens bedankt aan alle collega forumers voor de fijne dag .

                  dat klopt koen

                  inderdaad de cheap racers zaten voornamelijk in het rode team

                  en enkele gekken zaten er in het groene

                  en die hebben we blijkbaar allemaal opgemerkt 😉

                  het was echt een super dag zeker voor herhaling vatbaar en volgens de baancommissarissen was het al een vrij brave editie

                    [quote=”the body docter”:hgs5qgu6]bij een volgende editie zou het beter zijn de duurdere wagens bij elkaar te steken en dan die omgebouwde cheap racers op een ander tijdstip te laten rijden daar zaten echte gekken tussen
                    [/quote]

                    Ik vond dat ze dat nu al gedaan hadden.
                    Kijk eens wat er in onze sessie reed ten opzichte van de volgende sessie 😉
                    Daar had je de Corsa’s en Kadettjes , De AX en ZX-en , en allerhande 205 en andere kleinwagens en de E30 BMW’s.
                    OK , hier en daar zat er een duurdere tussen , misschien omdat onze sessie anders te groot werd

                      ja setakira je hebt het allemaal super geregeld chapeau ❗

                      als je wat rij ervaring hebt dan weet je ook wat je wagen doet ik voelde langzaam aan mijn remmen wat sponsiger worden en dan dan ook wijselijk besloten om het circuit te verlaten zonder dat er ook maar iemand in gevaar zou geweest zijn

                      en inderdaad het was waarschijnlijk door niet aangepaste remvloeistof

                      maar op de straat noooit problemen gehad en hier was het eigenlijk vrij snel een sponsige rem maar ik heb de auto ook al dik tien jaar dus was er zeer snel achter dat het niet veilig werd verder te rijden

                      maar voor wele rijders was de vrije trainig gestart vanaf ze s morgens uit de pits kwamen en eigenlijk von,d ik dat van sommigge piloten er over

                      heb ook regelmatig impreza s en evos door gelaten maar sommigge gekken kwamen als de hele kolonne de bochten inging toch de laatse meter er tussen gewrongen !!!!

                      dat moet toch niet het is het te doen om de kinderen een toffe dag te bezorgen en ik vind dat de ijdelheid van de piloot toch moet wachten tot s avonds

                      en zoals koen s morgens al sugereerde het is geen race en je kan enkel verliezen als je het zottekke wat uithangt

                      van vele anderen kan ik dat helaas niet zeggen er waren een paar bmw kes bij en ook die seat ( die heeft achteraf ook de muur geraakt)

                      ik vind je bent met iemand anders zijn kinderen onderweg de porsche rijders hebben toch wat kapitaal bij en zullen zeker geen kind of wie dan ook in gevaar brengen wat ik dan wel minder vond er zaten wel ervaren piloten tussen en die hielden er dan minder rekening mee dat sommige mensen de eerste circuit ervaringen op deden en dus geen risico s namen voor hun wagen en de kids

                      bij een volgende editie zou het beter zijn de duurdere wagens bij elkaar te steken en dan die omgebouwde cheap racers op een ander tijdstip te laten rijden daar zaten echte gekken tussen

                      en verschillende hebben dan ook onmiddelijk hun transponder mogen inleveren 😆

                        Gewoon voldoende afstand houden en snelle doorlaten is inderdaad de manier van rijden op de vroemdag, goed in spiegels kijken dan kan je geen problemen krijgen.
                        Als er iets gebeurd heb je wel veel plaats op dat circuit gelukkig maar.

                        Normaal gezien weten die die het circuit kennen en veel komen rijden dat de helft het niet gewoon is. Heb ook dikwijls pinker gebruikt om anderen door te laten is het beste wat je kan doen als je je ongemakkelijk voelt door het groepje dat achter je hangt. Heb dit jaar goed in speigels gekeken voordat ik remde voor die scherpe bocht op het einde…

                        Wat enkele collegas gemerkt hebben (zelf niet gezien) was wel grof vond ik, paar bmws die gewoon bleven rijden zonder een kindje naast hun, dat is wel héél egoistisch, hopelijk heeft m’n dat gezien maar vrees ervoor…

                          Ik wou enkel maar mijn gedacht vertellen en tevens vertellen dat het normaal anders is ma ja wie ben ik 8)

                            Dju, nog steeds geen gevonden van mijn elfje in actie 🙁

                            Als je er nog tegenkomt Koen…

                              Hier kan ik me volledig bij aansluiten.
                              Ik doe dit nu al 9 jaar mee.
                              Een dikke 5 jaar geleden liep het uit de hand door het succes.
                              Toen waren er meer dan 600 wagens aanwezig en zlfs snotters zonder rijbewijs gingen het circuit op.
                              Sindsdien zijn ze (gelukkig) kieskeuriger geworden.

                              Ik ben nog wat foto albummetjes tegen gekomen

                              Album 1

                              Album 2

                              Album 3

                                [quote=”RSR”:2tx8ahv1]En Denis het is juist wat je verteld maar je snapt mij toch ook en beetje denk ik, en ik viseer hier zeker niet Setakira maar ook de mensen die in de grindbak gaan enzo. Wat zou er gebeuren als er eens een zware aanrijding gebeurt tegen en hoge snelheid en er zijn gewonden of doden bij ? Sorry maar ik moest echt effen mijn hard luchten ik hoop dat jullie mij dan ook verstaan.[/quote]

                                Ik versta je helemaal Luc, ik wilde alleen maar duidelijk maken dat Setakira een kleine stuurfout heeft gemaakt met geen gevolgen. Ik begrijp je redenatie volkomen maar sta even stil bij het feit dat de Vroemdag nu al enorm lang wordt georganiseerd en er bij mijn weten nog niets ernstig is gebeurd. Ik heb me op geen enkel moment onveilig op het circuit gevoeld. Echt niet. Ik heb er een paar voorbij gelaten die echt wel het onderste uit de kan wilden halen. En ja ,tussen elke grote groep zitten wel enkele brokkenmakers vrees ik. Maar over het algemeen was alles perfect veilig en kindvriendelijk. Ik sprak nadien met Johan van Verellen Porsche en hij was ook de mening toegedaan dat alles heel vlot en veilig was. Hij merkte zelfs op dat de snelle Subaru rijders hem correct inhaalden en de tragere netjes opzij gingen , hij reed met een basis Cayman. Hij had ook eigenlijk van niemand last. Ik had ook mijn bedenkingen voordien maar nu dat ik het als deelnemer heb kunnen meemaken ben ik de mening toegedaan dat het allemaal wel ok is.

                                  Hierbij en voorbeeld

                                  Open Circuit Days op CIRCUIT ZOLDER
                                  Ook in 2006 organiseert ERAN RACING in samenwerking met Skylimit Events de Open Circuit Days. Deze dagen zijn een ideale kennismaking met het rijden op circuit en tevens de enige mogelijkheid om als particulier zonder racevergunning te rijden op Circuit Zolder.
                                  Bij ons kan je terecht voor verschillende zaken :
                                  • Circuit experience : Cursus voor beginners waarin rij en race technieken aangeleerd worden. De beste manier om voor het eerst actief aan autosport te doen.
                                  • Free Driving : Na het volgen van de cursus kan men deelnemen aan deze sessies.
                                  • Racing Experience : Als passagier in en racewagen naast een professionele piloot beleef je de kick van je leven.
                                  • Racing School : Wij kunnen u op meerdere vlakken begeleiden in de verdere uitbouw van uw carrière. Zowel bij het verfijnen van uw technieken als bij het nemen van de juiste beslissingen kunnen wij u helpen.
                                  • Driften : Driften is de nieuwe rage. Bij ons kan je dit ook leren. Onze driftschool laat u onder begeleiding van de beste drifters van de lage landen kennis maken met het driften. Dit gebeurt in de paddock. Op al onze dagen wordt het circuit van 17.00 tot 18.00 uur gereserveerd voor free drifting.

                                  Data 2006 :
                                  12 april, 31 mei, 28 juni, zaterdag 22 juli, 2 augustus, 16 augustus (enkel namiddag free driving), 13 september, 4 oktober, 3 november, 15 november (enkel namiddag free driving).

                                  Tijdschema :
                                  Tussen 7.00 en 8.00 uur : administratie, van 08.15 tot 08.45 uur : theorie, 09.00 tot 09.50 uur instructor laps, 10.00 tot 10.50 uur : pace-car laps, 11.00 uur tot 12.00 uur free driving, 12.00 tot 13.00 uur break, 13.00 tot 14.00 uur free driving.
                                  Vanaf 13.00 uur tot 17.00 uur free driving voor de gevorderden.

                                  Driftschool :
                                  8.00 uur : administratie, 9.00 tot 12.00 uur : oefenen in paddock 0, 13.00 tot 17.00 uur : oefenen in paddock 0, 17.00 tot 18.00 uur : Free drifting op het hele circuit.

                                  CADEAUTIP : Geef iemand een dagje op Circuit Zolder cadeau! Zowel de circuitdoop, de cursus met de eigen wagen of de cursus met een gehuurde wagen kunnen als cadeaubon verkregen worden

                                    Luc, je hebt hier een goed punt!

                                    Zelf heb ik er steeds rekening mee gehouden dat ik geen circuit ervaring heb, dat er een kind bij me in de wagen zit en dat het GEEN RACE is.

                                    Er waren spijtig genoeg meerdere stuntmannen op de baan die hier duidelijk anders over dachten. Ik wil niemand viseren maar bij die suparoes zaten wel een paar gekken. En dan nog enkele BMW’s en een cosworth… die ging net voor mij de grindbak in

                                    Persoonlijk zou ik mijn kinderen NOOIT laten meedoen aan zo een dag. Je weet toch niet bij welke “piloot” (let op de “”) ze in de wagen stappen.

                                    Zelf heb ik hier veel uit geleerd en ook veel over mijn wagen.

                                    Goed rondkijken, je spiegels ZEER goed in het oog houden en een ruime marge houden is wel de boodschap.

                                    Ik hoop wel dat ze de mensen die ze van het circuit gehaald hebben volgend jaar niet meer toelaten

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 165)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.