Home › Forum › Porsche Uitstappen › Datum Vroemdag 2006
- Dit onderwerp bevat 165 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 10 maanden geleden door stefx911.
-
MakerDiscussie
-
8 april 2006 om 02:31
De datum van Vroemdag 2006 is bekend dus zet ze al in jullie kalender
-
MakerDiscussie
-
We zijn nu een paar maanden later, ik heb nog eens een vraag gestuurd voor info over de mogelijkheid tot inschrijving voor de Vroemdag.
Hopelijk nu wat sneller reactie. Niemand heeft toevallig nog het emailadres van de organistor zelf? Ik zou thuis eens moeten zoeken maar ik vrees ervoor dat deze in mijn archieven van vorig jaar is verdwenen 😕
Die groene Ascona is een Kadett C Coupé en die nog en Opel is een Rekord d
Die oude BMW is een E30 M3 en die andere oude zonder naam is een Ford Taunus Coupé en een Chevrolet 😆 😆 😆als ik zo eens terugdenk waren de oldtimers van vorig jaar:
– nen groene opel (ascona is dat denk ik?) en oude BMW:
– nog een opel:
– oude beetle, maar gene gewone (den kever dus, deze stond in de namiddag vrij vroeg in het gras, weet niet wat hij had)
– mustangs en ik denk zelfs van ieder model een type, de oudjes ervan reden maar een 70 a 80km/u
– een aantal oude wagens van de jaren 70 maar ken ze niet van naam
– Een eendje was er ook maar dan aangepast
– nen 60-70 muscle car, diene met die 2 witte strepen en ik kan zeggen, den gast die daarmee rondrijdt komt rechtstreeks uit een oude film
– een minieke
– een oude grote jag
Dus wel wat oudere wagens aanwezig
Lijkt me ook wel heel leuk om te doen…die kinderen hun gezicht is goud waard denk ik….wanneer zou het doorgaan?
Er rijden wel wat oldtimers mee , maar geen grote hoop.
En die helmis idd enkel verplicht tijdens het vrije rijden van 16u tot 17uRijden er veel oldtimers mee ?
Val ik toch niet uit de toon hé 😉
Die helm is toch enkel verplicht als je gaat racen tussen 16 & 17 uur ?
MET helm pas ik namelijk niet meer in mijn elfe denk ik, dan moet ik mijn zetels nog aanpassen 😉Wat kan ik hier nu aan toe voegen 😉 😆 😆 😆
Perfect omschreven Setakiraallé ik heb vandaag toch wat tijd over, rest moet maar werken 😉
‘s morgens:
1. Je stapt in je wagentje en je rijdt naar het circuit van Zolder
2. Opgepast als je er nog nooit bent geweest want ik was vorig jaar er voorbij gereden 😉
3. Op de parking staat een “parkeerwachter” en je zegt hem dat je gaat meerijden met de wagens op het circuit (niet moeilijk als je met je Porsche komt natuurlijk 🙂 )
4. Hij stuurt je door naar de paddock.
5. Daar rij je voorbij alle wagens om te zien of je collegas van het forum er nog niet zijn, zie je niets, dan zet je je wagen op het einde van de paddock en wacht je op de collegarijders.
6. uur weet ik niet exact meer maar ik dacht vanaf 9u gaat het kantoor open
7. In groep ga je naar het kantoor met je identiteitskaart, rijbewijs en eventuele bevestiging van inschrijving (dit zorgt ervoor dat alle forumleden in hetzelfde team zitten, het rode of het gele)
8. Je tekent het welbekende afstandsdocument en je krijgt een transmitter met velcron mee. Deze plak je op achterraampje of ergens anders (is de identiteitskaart van je wagen) De stickers die je meekrijgt, rood of geel met nummer) plak je zo hoog mogelijk op je voorruit aan de passagierszijde (best schaartje niet vergeten mee te nemen)
9. Naar gelang je kleur mag je rijden van 10u tot 10u45 of 11u tot 11u45, geen zorgen dus dat je je wagen laat oververhitten, 45min op circuit
10. Je schuift aan aan de ingang van de pitlane, een steward geeft je een nummer van 1 tot 9 met zijn vingers aan, dit is de plaats waar je je passagiertjes moet oppikken, de steward verdeeld de sportwagens over de instapplaatsen van de kinderen.
11. Ofwel kies je ervoor om direkt een passagiertje op te pikken ofwel rij je even een rondje of 2 om het circuit te verkennen, dit heb ik vorig jaar gedaan maar dit jaar ga ik direkt een passagiertje oppikken voor de “opwarmingsronde”, ken het circuit nu wel
12. Na je opwarming of direkt na het binnenrijden van de pits, ga je naar je toegewezen halte en een begeleider zal de kinderen helpen instappen en vastgespen, als je een speciaal veiligheidsharnas hebt, kan je best even helpen zoals met Koen en Chris hun 951 het geval is. Ik ga dit jaar ook de passagierszetel zo hoog mogelijk zetten en voor een speciaal kussen zorgen zodat de kinderen makkelijker over het dashboard kunnen kijken, zal leuker voor hun zijn
13. Je checkt even of je passagiertje goed zit en rijdt voorzichtig uit de halte, vergeet je richtingsaanwijzers niet zodat de wagen achter je weet dat je wenst te vertrekken
14. Je rijdt de pits uit op het circuit, zorg best dat je al voldoende snelheid hebt voor de reeds aankomende wagens.
15. Onderweg praat ik altijd een beetje met de kindjes, beetje afhankelijk ervan of zij graag iets vertellen, ook af en toe eens vragen of het niet te hard gaat of harder mag 😉
16. Af en toe gele vlag kan voorvallen, dus snelheid verminderen, is als een oldtimer even niet meer mee kan.
17. Na je 2 a 3 rondjes kom je terug binnen, instructies steward volgen want aan het begin van de pits kan er getankt worden en dus zal deze steward teken geven om even te wachten of om toch door te rijden (er kan daar dus getankt worden, ook in de paddock)
18. Je stopt bij je toegewezen halte, het kindje wordt uit de wagen geholpen en het volgende neemt naast je plaats.
19. Na 45min zwaait men de vlaggen dat de sessie voorbij is
20. Tijdens de middag (dus nadat rood en geel hebben gereden) ga je in de paddock naar de “restauratie box” en krijg je je lunchpakket (iedere piloot kreeg met zijn zender en nummer ook bonnetjes zoals op een porscherit)
21. Je eet je lunchpakket volledig of half op en rust wat uit 😉
22. Van 14u tot 14u45 start de 2de sessie voor rood, 15u tot 15u45 2de sessie voor geel
23. 2de sessie zelfde principe als in de morgen
24. Rond 16u is alles afgelopen, het kan zijn dat een paar begeleiders vragen of ze eens een ritje mee mogen rijden, zoals ik vorig jaar had (gast was ook een Porsche aan het zoeken )
25. Vanaf 16u tot en met 17u mag je racen op het circuit, HELM is VERPLICHT, maar je kiest zelf om mee te doen, hier pas ik voor met mijn 993 Cabrio
26. Tijdens deze vrije rit en ook erna mag je in de ownersbox met bar nog iets gaan drinken op kosten van de organisatie en al plannen maken voor het volgende jaar 😀
27. Rond een uur op 18u gaat iedereen rustig naar huis en geniet ‘s avonds nog van de heel speciale dag die je meegemaakt hebt 😮PS. Terwijl de anderen rijden, kan je zonder probleem in de pits of bovenop het gebouw rondlopen en vele prachtige fotos nemen
Hopelijk volstaat deze uitleg 😉
Op vroemdag2005 zijn nog wat fotos te vinden, jammer genoeg op lycossite met reclame, nog niet de kans gehad om fotos te migreren naar nieuwe site
[quote=”911-lover”:2s4x5o33][quote=”stefx911″:2s4x5o33]Sebastiaan, hoe ziet zo een dag er eigenlijk uit ?
[/quote]Tja , dit is aan Sebastiaan gericht dus laat ik de uitleg ook over aan hem 😈 [/quote]
Neen, sorry Koen, de uitleg van een veteraan als jij is natuurlijk ook zeer welkom !
Mea culpa!
[quote=”stefx911″:27xmwn4u]Sebastiaan, hoe ziet zo een dag er eigenlijk uit ?
[/quote]Tja , dit is aan Sebastiaan gericht dus laat ik de uitleg ook over aan hem 😈
Sebastiaan, hoe ziet zo een dag er eigenlijk uit ?
Is dat enkel een paar keer op het circuit rijden met een kind als passagier ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.