Home › Forum › Porsche Uitstappen › Datum Vroemdag 2006
- Dit onderwerp bevat 165 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 10 maanden geleden door stefx911.
-
MakerDiscussie
-
8 april 2006 om 02:31
De datum van Vroemdag 2006 is bekend dus zet ze al in jullie kalender
-
MakerDiscussie
-
Voila kon het niet laten, heb mail nu opgemaakt en verzonden 😉
[quote=”cabrio’87”:3tr5vtwh]spijtig genoeg kunnen we dit jaar weeral niet meedoen , naar het schijnt een zeer leuke dag, maar we zitten met 15 wagens ( van POCA) ergens in Frankrijk rond te toeren (ook fantastisch leuk)[/quote]
Ben je daar zeker van? Ik zie net op de kalender van POCA dat jullie terug in jullie garages staan op zondag 15 oktober, dus gaat POCA meetoeren? Vorige jaar waren ze met een stuk of 12 wagens, zeer leuk…
Heb mail toch teruggevonden van de organisatie (oef want Limburg antwoord niet…) Dus ga ik korts een bericht naar NB Projects rechtstreeks sturen.
Ik hou jullie op de hoogte![hoe zit het er mee voor in groep in te schrijven kan dit nog ❓
Voor het inschrijven wacht ik nog even op antwoord van de 2 diensten Limburg en Bloso naar wie ik email vrijdag heb gestuurd en jullie weten allemaal: vrijdag + ambtenaren = verlof en dan nog Liiiiiimbuuuuuuuuuurg 😈
Hopelijk dus snel een update met werkwijze van inschrijving, zal proberen dit in groep te doen voor diegene die zeker kunnen meegaan 🙂
Ik ben er in elk geval terug bij.
Ik heb het adres niet avan de organisator zelf, enkel die van Dit linkjespijtig genoeg kunnen we dit jaar weeral niet meedoen , naar het schijnt een zeer leuke dag, maar we zitten met 15 wagens ( van POCA) ergens in Frankrijk rond te toeren (ook fantastisch leuk)
Anoniem28 juli 2006 om 22:551-2. Ik heb verleden jaar met 1 van de Marchalls gepraat en die wist dat er 2 van de baan waren gehaald wegens een beetje te uitbundige rijstijl. Eerlijk gezegd vond ik dat er wel meer dan 2 waren die nogal overdreven. Je rijdt tenslotte met een passagier – en dan nog een kind – dus vind ik een beetje verantwoordelijkheidsgevoel hier zeker op z’n plaats. Maar de meesten komen gewoon omdat ze gratis kunnen rijden en die niet aan die kinderen zelf denken, da’s wel heel duidelijk.
3. Aan het geluid wordt momenteek gewerkt, Luc heeft mij laten weten wat hij denkt het te hebben gevonden. Te hopen want ‘t is wel lastig bij het uitkomen van Bianchi. 1 keer ben ik daar al eens boven de 101 dB gegaan. BANG !
4. Goede (harde) remblokjes en zeker ook de remolie zijn van zeer groot belang. Verleden jaar was ik met de 951 kompleet standaard op circuit gegaan en had ik idd wel wat remproblemen. 1 keer zelfs volledig door de rem getrapt. Was ff pompen (en schrikken) vlak voor de Bianchi-bocht 😯
5. Spiegels dienen nog altijd om in te kijken en dat vergeten mensen die voor het eerst op circuit gaan wel eens. In Francorchamps (Porsche-days) had ik ook zo ne pippo voor mij. ‘t Is dat onze 951 ook van Koen is want ik had op een gegeven moment wel deftig goesting om die gast e.e.a. duidelijk te maken zoals we bij het karten doen als ze niet uit de weg willen gaan. Da’s zonder pardon 😡
ja je merkte wel dat de meesten in groep waren, ook veel Nederlanders en zelfs Engelsen gezien.
Heb achteraf nog met de organisator gesproken en was heel tevreden over de Porsches van het Porscheforum en die van POCA ook niet te vergeten 🙂 , vroeg direkt om volgend jaar nog eens mee te rijden want zo’n wagens hebben de kinderen graag en zijn niet elk jaar aanwezig.
In het begin waren ze naar het schijnt wat kritisch erover omdat niemand het forum kende en dus niet als “club” aanzien werd en dus men ook niet wist of het om goede chauffeurs ging. Wij hebben ons drieën dan maar elk apart ingeschreven, hopelijk gaat het nu wat vlotter nu ze ons beter kennen…
Vorig jaar waren er niet veel wagens, er kunnen er maximum x-aantal zijn volgens het aantal beschikbare transponders. Het was zo dat ze eerst het rode team inschreven tot de helft transponders op waren en dan het gele, nadeel was dat er dan veel minder gele wagens waren => in de namiddag kon ik overstappen naar het gele team en dus zo tussen de andere Porsches rijden 😀
Heb zelf geen info, was ‘n kennis van me die al die subaru’s en mitsu’s toen regelde, die mij inschreef…
Heb zelf al paar duizend KM zolder, en honderden KM Spa gereden, genoeg gezien en meegemaakt om toch niet happy te zijn met de organisatie toen met de vroemdagen van ‘n paar jaar terug… Hopelijk was ‘t inderdaad ‘n pak beter vorig jaar…
Ik hoorde wel dat ‘r bijna geen nieuwe groepen toegelaten worden. Enkel bekenden die zich goed gedragen zijn nog welkom… Vaak zijn de clubverantwoordelijken verstandig genoeg om op voorhand uitleg te geven over hoe je circuit rijdt, dus de tekortkomingen van de briefing worden zo wel opgelost…
1. Ah tjiens, vorig jaar was mijn eerste keer en moet zeggen geen problemen gezien, hebben ook altijd pinkers gebruikt.
Maar die Subarus zag ik niet graag (gelukkig zat ik in de namiddag tussen de 13 andere Porsches, veel plezanter 🙂 wink: ).2. Je mag stukje doorrijden dat vinden de kinderen leuk maar driften euhm weet niet of dat beetje overdreven is 😕
3. Geluid is wel zo, kan Chris_lbr over meespreken, liet de 951 2x knallen net aan geluidsmeter, resultaat: 2x van circuit moeten gaan 😛 Maar dit zou genezen moeten zijn, niet Chris & Koen?
4. Van de remmen kan ik niet meespreken, ik rook ze wel bij de kinderwissel maar neen, altijd perfect kunnen remmen en ik was nu ook niet als een sisi aan het rondrijden 😉 Chris_lbr en 911-lover moesten wel oppassen hebben ze achteraf gezegd dus zeker goede tip dieje daar geeft voor de “nieuwelingen”
5. Spiegels inderdaad belangrijk, deed niets anders dan opletten, je kent jezelf maar moet oppassen voor de anderen hé en pas op zo’n klein bakje als een C3 is rapper dan ge denkt heb ik ondervonden, kost meer moeite dan ge denkt om voorbij te steken 😛
6. Pinkers zoveel mogelijk gebruiken als je niet zeker van je bent en iemand wil doorlaten, ook gebruiken als je pit ingaat, is beter zodat de andere piloten je maneuver kunnen inschatten.
Belangrijkste blijft: Het is geen race maar je wil de kinderen eens iets speciaals laten meemaken en ieder op zijn manier (de oude Mustangs reden niet sneller dan 90 a 100km/u en daar genoten ze ook van)
Hopelijk kan je erbij zijn SimonSays, heb jij toevallig al het rechtstreekse emailadres van de organisator?
Ik heb dit ook jaren gedaan, zowel met de Subaru als met de Skyline.
Inderdaad ‘n prachtige kans om kennis te maken met circuitrijden.
Vorig jaar kon ik er helaas niet zijn (auto in garage)Echter, mijn ervaringen zijn de volgende:
1. Organisatie is een zootje. Er wordt wel ‘n briefing gedaan, maar bijna niemand volgt ze. Veel mensen weten dan ook niet waar ze moeten rijden op circuit, en hoe ze bijvoorbeeld iemand moeten voorbijlaten. We hebben de organisatie hierover aangesproken, maar weinig gehoor…
2. De marshalls zijn zeker geen professionals. Toch niet allemaal. De kleinste drift is al goed voor ‘n zwarte vlag, en met redelijk wat vermogen en sommige krappe bochten (bolderbergbocht bv), is dat niet altijd te vermijden. Echte marshalls zien wel wie ‘t te bond maakt, maar particulieren niet…
3. Let op je geluidsniveau. Er wordt op 2 (misschien nu 3) plaatsen gemeten. Ben er met de Skyline toen afgevlogen voor geluid.
4. Let op je remmen. Ik rij normaal 3 rondjes: uitkomen en rond, kijken hoe de passagier zich gedraagt, dan 1 rondje op snelheid, en dan een rondje afkoelen en binnenrijden. Vermijd vooral je rem ingedrukt te houden in de pits, en zet zeker je handrem niet op!
5. Spiegels… Niet alleen voor snellere auto’s te zien, maar evengoed voor mensen die in problemen geraken, niets zo gevaarlijk als iemand die door zijn remmen zit, en niet op tijd kan stoppen voor ‘n bocht (en jou misschien in de flank pakt…)
6. Pinkers gebruiken om iemand door te laten. Ga van de racelijn af op ‘t rechte stuk, en pink naar de zijkant van de baan. De achterligger passeert je dan aan de andere kant (dus op ‘t midden van de baan)
In ieder geval, veel plezier, en rij voorzichtig 🙂 )
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.