de 10 meest zeldzame RS-en uit Zuffenhausen

Home Forum Porsche Talk de 10 meest zeldzame RS-en uit Zuffenhausen

• Maker
    Discussie
  • voor het volledig artikel op total911 klik

10) Porsche 911 2.7 Carrera RS – 1,509 ex

9) Porsche 997 GT3 RS Gen2 – 1,500 ex

8] Porsche 997 GT3 RS Gen1 – 1,106 ex

7) Porsche 993 Carrera RS – 1,104 ex

6) Porsche 996 GT3 RS – 682 ex

5) Porsche 997 GT3 RS 4.0 – 600 ex

4) Porsche 997 GT2 RS – 500 ex

3) Porsche 911 3.0 Carrera RS – 109 ex

2) Porsche 964 3.8 RS – 55 ex

1) Porsche 911 SC RS – 20 ex (foto belgische eigenaar)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
    • :think: Dit forum geeft zware nevenverschijnselen. Ik betrap mezelf erop dat ik de 944 niet meer zo lelijk vind. :sarcastisch

En dan nog:

1988:

• 924S M755 (sportophanging M030 en nog wat) 480 exemplaren WW
      • 924S M756 (M030) 500 exemplaren voor VSA

(Kon het niet laten het rijtje 924 aan te vullen. 😆
      😯 edit: maar het zijn wel geen “RS”en … 😳 )

Zo heb je er nog:

968 Turbo RS (4expl)
        911 3.2 CS (beetje 3.2 RS ) (340expl)
        964 RS N-GT (290expl)

Alsof het aantal gebouwde exemplaren alleen bepalend is voor de waarde ! ?

1981 924 carrera GT : 400 exemplaren
        1981 924 carrera GTS : 59 stuks
        1981 924 carrera GTR : 4 stuks
        1986 944 turbo cup 220 pk : 50 exemplaren
        1987-1989 944 turbo cup 250 pk : +/- 150 exemplaren (50 per seizoen als ik me niet vergis)

1986 cup

Attachments:
        • 1-2.jpg

Km stand is nu 92 dkm. Blijf er toch mee rijden hoor.
          Stilstaan is slechter, echter dit jaar minder dan 2 dkm gereden.
          Wat de MKII betreft zijn die niet meer bij Porsche motorsport gebouwd dacht ik.
          Dus gewoon op de band tussen de “gewone” 911 😀
          Ook zijn er van de MKII meer gemaakt waaronder de RS.
          Die MKII RS zorgt er volgens mij voor de de gewone GT3 en de GT cs minder geliefd zijn omdat de RS exclusiever is.
          Is maar mijn gedacht hoor.
          Een nette GT3 zal altijd wel beter waarde houden dan de gewonere 911’s

[quote=”Ghost” post=190848]Wat mij ook wel opvalt is dat de mijne GT3 clubsport dan ook bijna in zulk een lijst kan 😯
            De 996 MKI had immers nog geen RS wel de CS.
            1999 996 GT3 MKI daar zijn er ook maar 1850 van gemaakt.
            Waarvan ongeveer de helft denk ik als club sport.
            Dus ook best nog wat bijhouden :think:[/quote]

Geldt voor de waarde van je GT3 de “50duizend km grens” en is een een 996 GT3 MK II clubsport ook even zeldzaam?

[quote=”AudiPorsche” post=190908]Niet de meest zeldzame Porsche maar wel de zeldzaamste Audi/Porsche Rs2 2891
              Als er nog een goeie 1300 bestaan zal het veel zijn denk ik.
              [/quote]

Hier nog een blauwe en een gele, die bevalt me wel:
              http://occasions.autoscout24.be/?atype=C&mmvmk0=9&mmvmd0=19728&mmvco=1&make=9&model=19728&pricefrom=1000&cy=B&ustate=N%2CU&fromhome=1&intcidm=HP-Searchmask-Button&donttrack=search

RS2geel.jpg

Maar misschien hoort het het onder koopjes?
              :popcorn:

Goe gedacht 😉

PDS

Op den trailer natuurlijk 😆
                  :up:

PDS hoe gij uw Ferrari dan daar krijgen? :happy:

PDS

ach we zullen wel zien. Als dat nieuw rijbewijs systeem er komt en het bevalt me niet heb ik dat niet meer nodig ! Dan schrijf ik alles onmiddellijk uit ! :think:

Koop ik een Ferrari 458 Challenge bij en rij ik enkel nog op donderdagen in Zolder 😯

Dat alles nog eens na het voordeel alle aard ?!? :loser:

@peter993
                      dat is inderdaad zijn auto :lekker:

Ook een torenhoge banksaldo ❓
                        Kijk er ook naar uit, maar het blijft bij kijken neem ik aan 😳

[quote=”pds trading” post=190875]
                          Als ik eens een perfecte oranje 997gt3RS tegenkom zal ik zeker ook twijfelen, ben vorige week een MK2 gaan bekijken. Maar blijft handgeschakeld, en dat wil echt niet meer.
                          Dus ik denk te wachten op 991 GT3RS, daar verwacht ik veel van *luv[/quote]

Wachten op de 991 GT3 RS ! Aggressiviteit van dat beestje (mede door PDK) gaat naar een volgend niveau tov 997 GT3 RS vermoed ik. Ben ook razend benieuwd naar de introductie en heb ook torenhoge verwachtingen ! *luv

XXX

Die van Gaban lopen ook niet vet rond.
                            Die van Johan in Kontich heb ik al mogen bewonderen, samen met een dik dertig andere van zijn *porsche -ekes…

@ pdstrading: Deze heb ik dit jaar gezien in Best op het Porsche scene live treffen. Ik vond hem zo mooi dat ik er een foto van genomen heb.

Attachments:
                              • image_2014-12-29.jpg

Ach Rufie je bent goed bezig en nog lekker jong 😀
                                Die GT3 komt er wel :up:

Hey Molen,

herinner me de 996 GT3 RS van Paul nog heel goed.
                                  Was in die tijd nog aan het dromen van mijn eigen Porsche. Paul was zo vriendelijk om me mee te nemen naar een rit, van het Nederlandse Porscheforum. Samen met de RS naar Leipzig. Zo van die momenten die je niet vergeet !
                                  Alles waar GT3 en RS op staat blijft mijn ultieme droom.
                                  Wie weet kan ik nog een 996 GT3 op de kop tikken, die zijn momenteel nog haalbaar, maar hoelang gaat het nog duren…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.