De 718 GTS 4,0

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 84)
    • Met het officieel Porsche clipje is de nieuwe 718 GTS 4,0 Boxster en Cayman een feit:

      https://www.youtube.com/watch?v=THSh0U_66C0

        Porsche Newsroom

        400 pk bij 7800 toeren
        293 km/u
        voorlopig enkel manuele 6-bak
        PASM 20 mm verlaagde sportvering is standaard, maar “standaard” PASM (10 mm) is ook leverbaar voor de coiffeurs onder ons.
        PTV en sperdif standaard

        Bij ons kost de 718 4,0 GTS Cayman vanaf 85.256€. Boxster 87.313€

        Leverbaar vanaf maart 2020

        Is dit nu Lizard groen? Lijkt net ietsje donkerder?

          >> kleur heet pythongrün:

            Mijn nieuwe favoriete Porsche…. Damn.

              Maar wie gaat de fiscaliteit van een 4.0 willen dragen op een non-GT-afdeling cayman of boxster vraag ik me af ?
              Dat maakt hem voor je het goed en wel beseft even duur als een carrera.

                Bij ons zullen er inderdaad héél weinig verkocht worden. Het prijsvoordeel van 10k€ tov GT4/Spyder ben je ook direct kwijt wanneer je doorverkoopt.

                En ook niet in NL, de bijtelling is er ruim 50.000€: De 718 Cayman GTS 4.0 kost minimaal 137.200 euro en de 718 Boxster GTS 4.0 kost ten minste 139.300 euro. De viercilinder modellen kostten respectievelijk 115.000 en 117.500 euro

                In de USA en UK daarentegen…

                  En volgens mij gaat deze 4.0 GTS heel goed verkopen; zowel in Boxster als Cayman uitvoering .
                  Er zijn heel veel rijders die de 6 cilinder verkiezen , zonder al die ” GT- spoilers en toestanden enz….
                  Dit genereert Puur Rijplezier van een wolf in schaapskledij en prachtig geluid er bovenop .

                  Ik denk dat je dit even onderschat, geachte Yellow Sub ( ben je wel zeker dat je je Spyder niet te vroeg hebt gekocht ? 😀 😀 : geef toe bij een stevige plensbui je tent opzetten of gewoon door een druk op de knop het dak dicht doen is een hemelsbreed verschil hoor 😀

                  configuratie kost uiteindelijk niet veel meer dan een 2,5 Turbo GTS ; gemidd 3,5K€

                  de BIV en taksen ,dat is een ander verhaal , maar dat is land afhankelijk

                  123

                    als ze nu nog eens de rest van hun verstand willen gebruiken en aub een 2.7 liter flat 6 NA uit brengen voor die stomme intelligent speed assist verplicht wordt.
                    that would be nice.

                    123

                      [quote=”Yellow Submarine” post=279646]De viercilinder modellen kostten respectievelijk 115.000 en 117.500 euro[/i]

                      In de USA en UK daarentegen…[/quote]

                      115 K voor een base model cayman met fart 4

                      Dan moeten ze echt geen Domme Belgen moppen meer tappen hoor.

                        Paul, ik zou nooit een base Boxster kopen. Dan verkies ik de Cayman qua lijn. De Boxster is me te braaf zonder de Spyder addenda. En de voornaamste reden dat ik wat uitgekeken was op mijn Cayman is dat die te gemakkelijk was, te comfortabel. 275 pk vond ik zelden te weinig. Het gaat me om het onderstel en de interactie van de auto met de bestuurder en het intense gevoel dat die geeft en de aandacht dat de auto vraagt…

                        En ik heb al de eerste dag met de Spyder in de regen gereden met de kap naar omlaag… so what? Je moet een keertje meerijden met de Ronde van Vlaanderen cyclo als het regent, dat is pas een beetje afzien.. Een auto heeft chauffage…

                          Ik was ambetant omdat Lizard green geen optie was op de GT4 (terwijl je dat wel als accentkleur hebt binnenin een Cayman T, waar is de consistentie?) en dat was voor mij een extra reden om dan maar voor de Spyder te gaan in het mij vertrouwde racinggelb.

                          Nu is er dus dat Python green.. op zich wel mooi, maar doet me toch minder dan Lizard. Lijkt wat op het oudere Viper green.

                          Lizard vs Python:

                          Eens zot doen, wie durft? :mrgreen:

                          De Zweed Janko Lind heeft zijn Cayman T voorzien van Ohlin dempers rondom en beweert dat die daarmee formidabel rijdt dus dat zou een idee kunnen zijn om deze 4,0 GTS naar quasi GT4 niveau te brengen met de look van een Touring of beter: een Clubsport! Dan mankeert enkel de aërodynamica. Cayman T Uppgrade – Öhlins Racing Road And Track | EP 086

                          Ondertussen ook geleerd dat de remmen van de 4,0 GTS groter zijn dan in de 2,5 GTS maar zelfs op het oog zie je dat ze kleiner zijn dan de GT4/Spyder.

                          En waarom kun je Lizard green gordels kiezen, en sierlijsten in koetswerkkleur dus bv Python green zoals Paul al postte? Waarom zijn Duitsers kleurenblind?

                              Van de Amerikaanse Kiwi

                                mooimooimooi…. 😀 :up:

                                  Wat een flauwekul toch altijd weer…
                                  Dat afbreken van de 4 cilinder terwijl het een fantastische auto is.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 84)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.