De 718 GTS 4,0

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 83)
    • https://www.youtube.com/watch?v=RHamImnUhmc

      Dus.. onze vriend beweert dat de beenruimte in de 4.0 quasi 2 inch (4-5 cm) KORTER is dan in de 2.5! Kan iemand dat bevestigen? Mijn 176 cm korte lichaam heeft er geen last van want er is nog plaats voor een winterjas achter de kuipzetels, maar how zeg..

          

         

         

        718 GTS 4,0 Python
        incl de kuipstoelen de halve prijs van een GT3 touring: niet verkeerd.

          +1 Jan
          Voor de pure power en snelheden waar de meeste passagiers grote ogen trekken: de 991.2T.
          Het betere bochtenwerk met de nimble 24jr oude boxster 2,5L. Die kan je door inremmen en bijsturen echt in de bocht leggen. Een pluimgewicht in vgl met de 991.
          En als ik de 928 uithaal met z’n 5L grommende V8, da’s op het gemak cruisen en af en toe een johnny op z’n plek zetten.

          We mogen ons tot de happy few rekenen die in de garage kunnen kiezen. Profiteer er maar van zolang het nog kan want die groenen …

            @ Mart… 
            Dat klopt wel een beetje… 
            Ik heb het geluk ze beide te hebben… 
            Toch is het plezier eigenlijk hetzelfde, alleen begint dit bij de 718 bij een 20% hogere snelheid. 
            De versnelling of de trap in je rug die je krijgt bij de 718 maakt dat ik toch eerder de 718 uithaal. 

              Tja, hoe rap moet je dan wel rijden? Een 964 is toch another biscuit, niet?

              Niets tegen een 992 eh, ze mogen er direct ene op mijne oprit plaatsen. 

                “”de uitdaging er een beetje uit is…??””  ik ben ervan overtuigd van niet

                  Je leest toch steeds dat de 911 zo goed geworden is, zeker de 992, dat de uitdaging er een beetje uit is.

                  Voor mij zit de aantrekkingskracht van de Spyder in het analoge en het gevoelsmatige. Dat heb je minder in de 992 denk ik.

                    Nou heb ik persoonlijk helemaal geen rij ervaring met die moderne voertuigen, maaruh ik ben wel nog steeds van mening ook (als leek) dat de 911 een nummer apart is en blijft, een totaal andere ballgame en beleving dan welke andere bolide dan ook. Bijvoorbeeld de Boxster generaties zijn door de middenmotor qua wegligging en beheersbaarheid ultiem en zeer prettig te rijden, maar het sturen in een Elf Carrera 2, vooral als je um de sporen geeft en de bochtjes niet schuwt, een grote uitdaging, ultieme beleving en een enorm feest!!

                      Inderdaad bij de eerste generatie boxster was de kap niet echt een
                      succes. Bij de 718 is dat echter helemaal in orde. De kap loopt nu vloeiend in de carrosserielijn over.
                      De auto komt nu vanuit elke hoek gezien erg dynamisch over. 

                        Inderdaad bij de eerste generatie boxster was de kap niet echt een
                        succes. Bij de 718 is dat echter helemaal in orde. De kap loopt nu vloeiend in de carrosserielijn over

                          prijsverschil natuurlijk ongeveer 10k, geen 20k

                            @ Mart : wel een beetje voorzichtig hier met het bewieroken van de Spyder ( ook toevallig ne Boxter) 😀 😀 ;
                            Anders laat YS keer op keer “zijn broek zakken “! (ik bedoel dit .. :ass: )

                              Paul, Fab, Mart: +1

                              Ik denk dat het etiket “hairdresser” mee veroorzaakt is door het nogal gladde (karakterloze) achtereinde van de Boxster. Een Cayman en een 911 hebben een “rappe rug”.

                              De Spyder heeft een “Naffi Thiam rug”, de mooiste rug van de hele wereld :ass:

                              Alle gekheid: in vele reviews wordt er op gewezen dat de 718 een zuiverder sportwagen is dan de 992. De 992 is te groot, te gesofisticeerd. De 718, vooral met de 4L, sluit beter aan bij het oude concept van de 911. Toch zou ik absoluut gaan voor een 992 GT3 touring als ik de centen zou hebben (niet dus).

                                “Voor mij is de Boxster al enkele generaties GEEN “kappersauto” meer”

                                Ben het helemaal met je mee eens ook Paul, heb afgelopen jaar een aantal mensen met varianten Boxsters ontmoet, ritjes mee gedaan, tot aan de GT4’s toe (als ik me niet vergis, die dingen met de grote staande spoilers erop), maar zijn echte hele serieuze bolides geworden, het grootste Suc6 nummer van Porsche van de laatste 25 jaar, zover ik begrepen heb. Maar die Spyder is toch ook zo’n indrukwekkende Boxster?

                                  Volledig mee eens, en ook nog een streling voor het oog. Proporties 100% OK.
                                  Daarentegen vind ik de Spyder wat teveel opgepompt (Sorry YS), het spydergedeelte verstoort de mooie lijnen.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 83)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.