Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › De 718 GTS 4,0
- Dit onderwerp bevat 83 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 8 maanden geleden door Erwin.
-
Sorry, bij vrijloop klinkt die alsof hij kapot is.. En in praktijk verbruikt hij evenveel. Ik heb in 2018 testrit gedaan met de 718 GTS 2,5T en alhoewel die vooruitging als een speer moet je maar een paar meter met de 4,0 gereden hebben om te weten wat beter is voor de ziel…
+1
ze mogen wel rapper zijn in het droge op circuit en mijn 2.7 met 250 something paarden voor bij vliegen op het rechte end.
ik zou mijn flat 6 er niet voor willen ruilenmoest ik er eentje bij krijgen als firmawagen van ‘t werk (yeah right) zou ik er uiteraard geen nee tegen zeggen.. maar met mijn eigen geld een auto kopen met fart 4.. not a chance..
Dan koop ik liever een okkazzie 981 of zelfs nog een 2e 987S (om nog iets dieper van de track pipe te trekken…)misschien als de fart 4’s zodanig goekoop worden voor circuit, pk en koppel is gewoon goed en op circuit is performance belangerijker dan geluid… en ook makkelijker te tunen dan NA..
maar we zijn nog 10 jaar te vroeg denk ik , ze moeten nog een hele hoop waarde verliezen.. (wat wel zal gebeuren) voor ze expendable zijn op circuit.Voor weg gebruik moet de muziek er gewoon zijn
[hide]
[quote=”993″ post=279685]Wat een flauwekul toch altijd weer…
Dat afbreken van de 4 cilinder terwijl het een fantastische auto is.[/quote]+1
Haast iedereen zal wel liever een 6cyl hebben dan een 4cyl. Maar dat maakt de 4cyl nog niet rotslecht. Ik weet ook niet waarom er perse op de nagel moet blijven geklopt worden.
Want je kan ook naar de andere kant van het spectrum gaan kijken. Ik ken er genoeg met een dikke V8 of V12 die vinden dat een 6cyl ook maar marginaal is.Je moet eens naast een startende Ferrari 812 Superfast gaan staan met je Porsche 4.0 zescylinder. Je verdwijnt letterlijk in het niets! Been there, done that 🙂
[/hide]Elk model heeft zijn voor en nadelen ; het is maar wat je kiest , en dan bedoel zonder al dat fiscaal geleuter ,en dergelijke- want dat het eigenlijke heeft niets met een modelreeks van Porsche te maken.
Deze topics zouden moeten bijdragen over de mooie en diverse modellen van Porsche maar iemand haalt er steeds een fiscaal geleuter door enz …
Blijkbaar is het toch niet zo plezant rijden met de nieuwe Spyder , gezien de tijd dat men op het forum doorbrengt 😀 😀 😀
Moest ik de mogelijkheid hebben om een nieuwe Porsche te kopen , mij zag je niet meer hier op het forum ;want ik zou iedere avond een leuke ritje gaan maken, ongeacht de weersomstandigheden :driver:De een wil een 4 cil turbo , de andere een 6 cil , zo moeilijk is dat niet hé en beide motoren/modellen hebben hun eigen charmes
Voila , nog een fijne avond aan iedereen hier
Inderdaad, gisteren nog een plezant ritje gereden met de 718.
Niks mis mee… Sound is heel persoonlijk, en heel eerlijk… als ik de sound van de 4 liter vergelijk met mijn 993 of zelfs de 964… valt de 718 4 liter ook wat magerder uit.Paul, bedankt voor de goede raad. Maar mijn Spyder is voor het leven en ik plan er ongeveer 12.000 km per jaar mee te rijden en dus liefst bij mooi weer. Niettemin kom ik al op 50 km per dag dat ik eigenaar ben en het is dan nog winter ook dus ik ga me moeten inhouden. Ik rij slow want de auto is nieuw, toch heb ik per dag nog 23u over om jullie te vermaken met mijn schrijfsels… :engeltje:
Laten we ons focussen op positieve bijdragen. We zijn er niet bij gebaat elkaar of elkaars auto’s af te kraken!
Dat had ik ook in ‘t begin….
Heel der dagen rond de auto draaien…. Er in, er uit, eronder en elk excuus was genoeg om een ritje in te maken.
Gelukkig mindert dat wel.
Ik had een verzekering aangegaan voor 5000 km per jaar, ondertussen zit ik daar al ver over:driver:Dat is zeker dat… en begrijp me niet verkeerd: ik heb proefgereden met de 718 2,0 van Rollie en de 718 2,5 GTS bij PCM. Power in overvloed en op zichzelf prachtige keuzes, maar in geen geval zou ik daar mijn minder snelle maar melodieuze 981 2,7 voor laten staan hebben. Een sportwagen (in deze prijsklasse) heeft liefst 6 cilinders, in lijn (BMW) of in boxer formatie, geen viercilinder noch V6, V8, V10, V12 of W16. Juist gepast is juist genoeg.
En hoewel het al een paar jaar geleden is dat ik met een 964 heb gereden, doet de sound van de 4,0 Spyder/GT4 (en GTS) me daar toch het meeste aan denken! Maar geen enkel Youtube filmpje kan je een correct idee geven van het geluid, je moet er zelf mee rijden.
Feit: de 718 GTS 4,0 is fantastisch! En ik wist al dat er een “Cayman 6” (dus deze GTS 4,0) zat aan te komen tegen einde 2018, dus het is absoluut niet zo dat ik mijn keuze voor de Spyder ( dus juni 2019) betreur. Het vertrek van thuis alleen al is een prachtig ritueel en dus in feite het echte ticket nadat je eerst de prinselijke som hebt neergeteld: auto ontgrendelen > kap losmaken > uitstappen > kap opbergen > deuren mancave openen > instappen > starten > buitenrijden > uitstappen uit de diepe kuipen > deuren mancave sluiten > instappen en GO! => me-time …
Da’s inderdaad mooi ritueel, behalve wanneer je plots het omgekeerde moet doen op een drukke snelweg-vluchtstrook, ergens in Frankrijk… (vraag niet hoe ik dat weet) :engeltje:
Uit een eerder geschreven reisverhaal in 2014.
“De volgende morgen zijn we al vroeg wakker en het begint net wat lichter te worden wanneer de boxer de buurt wakker maakt.
Het is koud en het ziet er niet goed uit, maar we vertrekken toch open.We leggen echter wijselijk de cover er niet op.
Door het slechte weer nemen we kortste weg naar huis, dus wordt het de autobaan.
Het regent nog steeds niet, maar de lucht blijft inktzwart. Plots zien we voor ons uit alle remlichten aangaan. We stoppen zo snel mogelijk en kunnen juist een parking op als we de bui zien aankomen.
Ik trek direct de handrem op en net op tijd is het dak dicht. De regent gutst met bakken uit de hemel, en ik heb schrik dat er ook hagel van zal komen, maar gelukkig is het enkel water.
Ik denk dat we d’er zo een kwartier gestaan hebben tot het ietwat minderde en we konden doorrijden.”Haha, schitterend! Dat draagt allemaal bij tot de opwinding die een echte plezierauto hoort te genereren.. :engeltje:
Zeg dat wel, maar ik heb nu toch liever dat het dakje al rijdend dicht kan.:driver: :driver:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.