De 718 GTS 4,0

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 83)
    • Dat is zeker dat… en begrijp me niet verkeerd: ik heb proefgereden met de 718 2,0 van Rollie en de 718 2,5 GTS bij PCM. Power in overvloed en op zichzelf prachtige keuzes, maar in geen geval zou ik daar mijn minder snelle maar melodieuze 981 2,7 voor laten staan hebben. Een sportwagen (in deze prijsklasse) heeft liefst 6 cilinders, in lijn (BMW) of in boxer formatie, geen viercilinder noch V6, V8, V10, V12 of W16. Juist gepast is juist genoeg.

      En hoewel het al een paar jaar geleden is dat ik met een 964 heb gereden, doet de sound van de 4,0 Spyder/GT4 (en GTS) me daar toch het meeste aan denken! Maar geen enkel Youtube filmpje kan je een correct idee geven van het geluid, je moet er zelf mee rijden.

      Feit: de 718 GTS 4,0 is fantastisch! En ik wist al dat er een “Cayman 6” (dus deze GTS 4,0) zat aan te komen tegen einde 2018, dus het is absoluut niet zo dat ik mijn keuze voor de Spyder ( dus juni 2019) betreur. Het vertrek van thuis alleen al is een prachtig ritueel en dus in feite het echte ticket nadat je eerst de prinselijke som hebt neergeteld: auto ontgrendelen > kap losmaken > uitstappen > kap opbergen > deuren mancave openen > instappen > starten > buitenrijden > uitstappen uit de diepe kuipen > deuren mancave sluiten > instappen en GO! => me-time …

        Dat had ik ook in ‘t begin….
        Heel der dagen rond de auto draaien…. Er in, er uit, eronder en elk excuus was genoeg om een ritje in te maken.
        Gelukkig mindert dat wel.
        Ik had een verzekering aangegaan voor 5000 km per jaar, ondertussen zit ik daar al ver over:driver:

          Laten we ons focussen op positieve bijdragen. We zijn er niet bij gebaat elkaar of elkaars auto’s af te kraken!

            Paul, bedankt voor de goede raad. Maar mijn Spyder is voor het leven en ik plan er ongeveer 12.000 km per jaar mee te rijden en dus liefst bij mooi weer. Niettemin kom ik al op 50 km per dag dat ik eigenaar ben en het is dan nog winter ook dus ik ga me moeten inhouden. Ik rij slow want de auto is nieuw, toch heb ik per dag nog 23u over om jullie te vermaken met mijn schrijfsels… :engeltje:

              Inderdaad, gisteren nog een plezant ritje gereden met de 718.
              Niks mis mee… Sound is heel persoonlijk, en heel eerlijk… als ik de sound van de 4 liter vergelijk met mijn 993 of zelfs de 964… valt de 718 4 liter ook wat magerder uit.

                Elk model heeft zijn voor en nadelen ; het is maar wat je kiest , en dan bedoel zonder al dat fiscaal geleuter ,en dergelijke- want dat het eigenlijke heeft niets met een modelreeks van Porsche te maken.

                Deze topics zouden moeten bijdragen over de mooie en diverse modellen van Porsche maar iemand haalt er steeds een fiscaal geleuter door enz …
                Blijkbaar is het toch niet zo plezant rijden met de nieuwe Spyder , gezien de tijd dat men op het forum doorbrengt 😀 😀 😀
                Moest ik de mogelijkheid hebben om een nieuwe Porsche te kopen , mij zag je niet meer hier op het forum ;want ik zou iedere avond een leuke ritje gaan maken, ongeacht de weersomstandigheden :driver:

                De een wil een 4 cil turbo , de andere een 6 cil , zo moeilijk is dat niet hé en beide motoren/modellen hebben hun eigen charmes

                Voila , nog een fijne avond aan iedereen hier

                  [hide]
                  [quote=”993″ post=279685]Wat een flauwekul toch altijd weer…
                  Dat afbreken van de 4 cilinder terwijl het een fantastische auto is.[/quote]

                  +1
                  Haast iedereen zal wel liever een 6cyl hebben dan een 4cyl. Maar dat maakt de 4cyl nog niet rotslecht. Ik weet ook niet waarom er perse op de nagel moet blijven geklopt worden.
                  Want je kan ook naar de andere kant van het spectrum gaan kijken. Ik ken er genoeg met een dikke V8 of V12 die vinden dat een 6cyl ook maar marginaal is.

                  Je moet eens naast een startende Ferrari 812 Superfast gaan staan met je Porsche 4.0 zescylinder. Je verdwijnt letterlijk in het niets! Been there, done that 🙂
                  [/hide]

                  123

                    +1
                    ze mogen wel rapper zijn in het droge op circuit en mijn 2.7 met 250 something paarden voor bij vliegen op het rechte end.
                    ik zou mijn flat 6 er niet voor willen ruilen

                    moest ik er eentje bij krijgen als firmawagen van ‘t werk (yeah right) zou ik er uiteraard geen nee tegen zeggen.. maar met mijn eigen geld een auto kopen met fart 4.. not a chance..
                    Dan koop ik liever een okkazzie 981 of zelfs nog een 2e 987S (om nog iets dieper van de track pipe te trekken…)

                    misschien als de fart 4’s zodanig goekoop worden voor circuit, pk en koppel is gewoon goed en op circuit is performance belangerijker dan geluid… en ook makkelijker te tunen dan NA..
                    maar we zijn nog 10 jaar te vroeg denk ik , ze moeten nog een hele hoop waarde verliezen.. (wat wel zal gebeuren) voor ze expendable zijn op circuit.

                    Voor weg gebruik moet de muziek er gewoon zijn

                      Sorry, bij vrijloop klinkt die alsof hij kapot is.. En in praktijk verbruikt hij evenveel. Ik heb in 2018 testrit gedaan met de 718 GTS 2,5T en alhoewel die vooruitging als een speer moet je maar een paar meter met de 4,0 gereden hebben om te weten wat beter is voor de ziel…

                        Wat een flauwekul toch altijd weer…
                        Dat afbreken van de 4 cilinder terwijl het een fantastische auto is.

                          mooimooimooi…. 😀 :up:

                            Van de Amerikaanse Kiwi

                                Ik was ambetant omdat Lizard green geen optie was op de GT4 (terwijl je dat wel als accentkleur hebt binnenin een Cayman T, waar is de consistentie?) en dat was voor mij een extra reden om dan maar voor de Spyder te gaan in het mij vertrouwde racinggelb.

                                Nu is er dus dat Python green.. op zich wel mooi, maar doet me toch minder dan Lizard. Lijkt wat op het oudere Viper green.

                                Lizard vs Python:

                                Eens zot doen, wie durft? :mrgreen:

                                De Zweed Janko Lind heeft zijn Cayman T voorzien van Ohlin dempers rondom en beweert dat die daarmee formidabel rijdt dus dat zou een idee kunnen zijn om deze 4,0 GTS naar quasi GT4 niveau te brengen met de look van een Touring of beter: een Clubsport! Dan mankeert enkel de aërodynamica. Cayman T Uppgrade – Öhlins Racing Road And Track | EP 086

                                Ondertussen ook geleerd dat de remmen van de 4,0 GTS groter zijn dan in de 2,5 GTS maar zelfs op het oog zie je dat ze kleiner zijn dan de GT4/Spyder.

                                En waarom kun je Lizard green gordels kiezen, en sierlijsten in koetswerkkleur dus bv Python green zoals Paul al postte? Waarom zijn Duitsers kleurenblind?

                                  Paul, ik zou nooit een base Boxster kopen. Dan verkies ik de Cayman qua lijn. De Boxster is me te braaf zonder de Spyder addenda. En de voornaamste reden dat ik wat uitgekeken was op mijn Cayman is dat die te gemakkelijk was, te comfortabel. 275 pk vond ik zelden te weinig. Het gaat me om het onderstel en de interactie van de auto met de bestuurder en het intense gevoel dat die geeft en de aandacht dat de auto vraagt…

                                  En ik heb al de eerste dag met de Spyder in de regen gereden met de kap naar omlaag… so what? Je moet een keertje meerijden met de Ronde van Vlaanderen cyclo als het regent, dat is pas een beetje afzien.. Een auto heeft chauffage…

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 83)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.