De 718 GTS 4,0

9 berichten aan het bekijken - 76 tot 84 (van in totaal 84)
    • Inderdaad bij de eerste generatie boxster was de kap niet echt een
      succes. Bij de 718 is dat echter helemaal in orde. De kap loopt nu vloeiend in de carrosserielijn over.
      De auto komt nu vanuit elke hoek gezien erg dynamisch over. 

        Nou heb ik persoonlijk helemaal geen rij ervaring met die moderne voertuigen, maaruh ik ben wel nog steeds van mening ook (als leek) dat de 911 een nummer apart is en blijft, een totaal andere ballgame en beleving dan welke andere bolide dan ook. Bijvoorbeeld de Boxster generaties zijn door de middenmotor qua wegligging en beheersbaarheid ultiem en zeer prettig te rijden, maar het sturen in een Elf Carrera 2, vooral als je um de sporen geeft en de bochtjes niet schuwt, een grote uitdaging, ultieme beleving en een enorm feest!!

          Je leest toch steeds dat de 911 zo goed geworden is, zeker de 992, dat de uitdaging er een beetje uit is.

          Voor mij zit de aantrekkingskracht van de Spyder in het analoge en het gevoelsmatige. Dat heb je minder in de 992 denk ik.

            “”de uitdaging er een beetje uit is…??””  ik ben ervan overtuigd van niet

              Tja, hoe rap moet je dan wel rijden? Een 964 is toch another biscuit, niet?

              Niets tegen een 992 eh, ze mogen er direct ene op mijne oprit plaatsen. 

                @ Mart… 
                Dat klopt wel een beetje… 
                Ik heb het geluk ze beide te hebben… 
                Toch is het plezier eigenlijk hetzelfde, alleen begint dit bij de 718 bij een 20% hogere snelheid. 
                De versnelling of de trap in je rug die je krijgt bij de 718 maakt dat ik toch eerder de 718 uithaal. 

                  +1 Jan
                  Voor de pure power en snelheden waar de meeste passagiers grote ogen trekken: de 991.2T.
                  Het betere bochtenwerk met de nimble 24jr oude boxster 2,5L. Die kan je door inremmen en bijsturen echt in de bocht leggen. Een pluimgewicht in vgl met de 991.
                  En als ik de 928 uithaal met z’n 5L grommende V8, da’s op het gemak cruisen en af en toe een johnny op z’n plek zetten.

                  We mogen ons tot de happy few rekenen die in de garage kunnen kiezen. Profiteer er maar van zolang het nog kan want die groenen …

                      

                     

                     

                    718 GTS 4,0 Python
                    incl de kuipstoelen de halve prijs van een GT3 touring: niet verkeerd.

                      https://www.youtube.com/watch?v=RHamImnUhmc

                      Dus.. onze vriend beweert dat de beenruimte in de 4.0 quasi 2 inch (4-5 cm) KORTER is dan in de 2.5! Kan iemand dat bevestigen? Mijn 176 cm korte lichaam heeft er geen last van want er is nog plaats voor een winterjas achter de kuipzetels, maar how zeg..

                    9 berichten aan het bekijken - 76 tot 84 (van in totaal 84)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.