De 964 queeste

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 De 964 queeste

  • Maker
    Discussie
  • Deze 964 RS 3.8 touring bestaat dus niet. Maar het zou wel mijn droomwagen zijn. Als de 964 goed genoeg is als basis voor een Singer van 500K, dan ook voor mij. Maar hoe mooi ik de Singer ook vind, de look van een 964 is ook niet verkeerd. Dus waarom zou je dat drastisch wijzigen?

    Ik heb een hekel aan overdreven hitte, dus mijn ideale auto heeft airco. En een servostuur, en een foolproof versnellingsbak. Maar ook veel power, een super sound en een retestrakke ophanging. De 964 RS had veel, maar niet de power. Er was maar 10 pk meer dan standaard. Het verschil in performantie kwam in hoge mate door het strippen van alle comfort. Weg airco, weg servo, dag radio… De 964 RS touring behield wel alle comfort items, maar woog dan ook haast net zo veel als de gewone 964. De zeer zeldzame 964 RS 3.8 had wel 300 pk, maar die vliegtuigvleugel hoeft niet voor mij.

    Dus voor mij is de ideale – dagelijks bruikbare – 964 er één met de remmen, ophanging en motor van de 3.8 RS, maar zonder diens spartaanse trekken en vleugel.

    Blijkbaar zijn er nog zotten die hier naar vragen, want bijvoorbeeld Porsche specialist Claes (PRC bvba) uit Lommel biedt dit pakket aan: 964 naar 3.8 RS

    Iemand hier die hier er meer over kan vertellen?

    DSC07681-800x600.jpg

    DSC08336-800x600.jpg

    DSC08334-800x600.jpg

    vincent4-800x600.jpg

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 301)
    • [quote=”bladerunner” post=239544][quote=”de_koen” post=239281]https://www.leboncoin.fr/voitures/1001456731.htm?ca=1_s[/quote]

      90K voor een 964? :wtf:

      Ik zou eens tot aan de Cote d’Azur bollen en deze dan eens bekijken en hierin enkele duizendjes investeren, daarna heb je waarschijnlijk nog genoeg duizendjes over om je vrouw enkele Hogan’s of Tod’s te kopen, allebei gelukkig. :lol:[/quote]

      Okee, 40K is de startprijs bij particuliere verkoop. Nog minder en er schort al zeker wat aan, of het is een automaat of C4. De muntgroene is trouwens voor minder dan 50K te hebben. Maar het zijn dan auto’s van 25 jaar oud waar in geen jaren zware kosten aan gedaan zijn. En ja, je kan hopen dat je de zaak rijdend houdt met beperkte middelen. Maar neem nu Sammy (zwarte pijl). Hij heeft zijn 964 gekocht voor de recente prijs-explosie. En het was naar eigen zeggen een “goede”. Maar de lijst van “kleine” werken reeds gedaan aan zijn 964 die hij opsomde was toch verdomd lang en kostelijk. Een paar keer enkele duizendjes…

        Heeft ook geen verwarming meer… toch we leuk als je er eens op een koudere dag mee wil rijden

        Vermoed dat je op de keuring ook wel enkele wenkbrauwen zal zien bewegen als ze deze zien 😉

          Die witte RS cloon bij Paul Geeris is grondig aangepakt en prachtig uitgevoerd, maar het interieur is veel te extreem. Ik heb geen slangenlijf… En de prijs? Het zal zeker geen koopje zijn.

            [quote=”ducuzzi” post=239536]Deze, bij Paul Geeris, reeds gezien? Wel geen idee van de prijs… :engeltje:
            http://www.paulgeeris.nl/blz/occasions.html%5B/quote%5D

            Bangelijke kleur die eerste maar blijkbaar al verkocht?

            Die witte had ik effe gemist

              [quote=”de_koen” post=239281]https://www.leboncoin.fr/voitures/1001456731.htm?ca=1_s[/quote]

              90K voor een 964? :wtf:

              Ik zou eens tot aan de Cote d’Azur bollen en deze dan eens bekijken en hierin enkele duizendjes investeren, daarna heb je waarschijnlijk nog genoeg duizendjes over om je vrouw enkele Hogan’s of Tod’s te kopen, allebei gelukkig. 😆

                Deze, bij Paul Geeris, reeds gezien? Wel geen idee van de prijs… :engeltje:
                http://www.paulgeeris.nl/blz/occasions.html

                  Ja, dat artikel van de 911 R heb ik ook gelezen.

                  Hier is wat ze schrijven in de inleiding over de GT4:

                  Describe your perfect sports car. You know where this is going, but humour me, because there probably aren’t many cars left – or coming – which could tick every box. A sports car has its priorities on sensations, not speed, so you can get away with one of those quaint old gearboxes that requires limbs, not fingertips, to operate. It’ll have a low driving position, but the car isn’t preposterously, intimidatingly wide. It’s going to need to keep you busy too, so you’ll be after rear-drive and a turbo-free engine that doesn’t generate torque like talent shows create music, wrapping it up soullessly and cramming it out of the door as quickly as possible.

                  Dat van die sensations is 100% wat telt voor mij. Mijn Cayman geeft me heel veel plezier, maar soms mag het nog iets meer zijn! Bovenstaande inleiding kan je natuurlijk net zo goed voor de 964 gebruiken.

                    Topgear deze maand bewierrookte de R als ultieme 911
                    Echter niet als de ultieme straat Porsche
                    Dat is nog altijd de GT4 :respect2: :respect2:

                    Niks beter dan een comfortabele GT4 met open dak: aka ne Spyder :mrgreen: :engeltje: :mrgreen: :engeltje:

                      Tot nu toe wordt mijn vermoeden bevestigd dat een 964 naar mijn goesting een heel dure investering zal zijn. Die rode die ik hiervoor heb gepost komt in de buurt. Maar dan zal er nog een nieuw interieur op maat in moeten komen (wie een beige ingenieur kiest voor een rode auto verdient trouwens stokslagen) en die velgen zijn ook niet je dat. Dus je kijkt alles samen misschien tegen de 90K aan.

                      En je kan maar met één tegelijk rijden spijtig genoeg. Dus misschien moet ik overwegen om mijn Cayman ooit om te ruilen voor een GT4 als ze daar nog eens een reeks van maken. Ik zie er trouwens een pak van de huidige “uitverkochte” te koop staan, waaronder wel 10 gele. Het is maar een ballonetje. Misschien is dat qua investering zelfs slimmer dan een 964 erbij. Alleen ben ik niet op zoek naar de ultieme snelheid, dus de GT4 kwam niet echt bij mij op. Maar ik lees zo veel dat mij bevalt over de 911 R (cirkel hierbij rond qua off topic gebeuzel…), bijvoorbeeld dat je ook bij lage snelheid enorm rijplezier hebt. En wat is de GT4 anders voor de 981 dan de 911 R voor de 991?

                        [quote=”deepee” post=239489]
                        en er zijn een paar forummers met een 928 in aantocht op korte termijn, dus nog FF geduld om er een paar te zien/horen op een RLC[/quote]

                        Mijne gereviseerde motor gaat er morgen terug in :popcorn: :up:
                        Interieur staat klaar
                        Vandaag werd er al aan de motor en de ophanging gewerkt. :happydance: :happydance:

                        Heb de carrosserie gisteren voor de eerste keer is goed bekeken (was een beetje een barn find :sarcastisch 💡 )
                        Nergens roest, niet aan de voorruit, niet aan de baguettes, niet aan de achterramen :first: :applaus:
                        Wel wat gebruikssporen, maar soit, spel moet bollen he :driver: :driver:

                          Inde R daad is die daarvan het levende bewijs .

                            “R” you sure?

                              anno 2009 … de topmodellen van vandaag zijn in de race (met de concurrentie) naar 100 km/h waar het om 10den van seconden gaat, enkel nog leverbaar met PDK.

                                  [quote=”stefx911″ post=239497]… In de handen van een pro is de manuele cayman sneller dan de PDK 😉 …[/quote]

                                  :happy: 😆 :sleep:

                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 301)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.