Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › De 964 queeste
- Dit onderwerp bevat 301 reacties, 33 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 4 maanden geleden door
Mart WTL.
-
MakerDiscussie
-
16 mei 2016 om 13:08
Deze 964 RS 3.8 touring bestaat dus niet. Maar het zou wel mijn droomwagen zijn. Als de 964 goed genoeg is als basis voor een Singer van 500K, dan ook voor mij. Maar hoe mooi ik de Singer ook vind, de look van een 964 is ook niet verkeerd. Dus waarom zou je dat drastisch wijzigen?
Ik heb een hekel aan overdreven hitte, dus mijn ideale auto heeft airco. En een servostuur, en een foolproof versnellingsbak. Maar ook veel power, een super sound en een retestrakke ophanging. De 964 RS had veel, maar niet de power. Er was maar 10 pk meer dan standaard. Het verschil in performantie kwam in hoge mate door het strippen van alle comfort. Weg airco, weg servo, dag radio… De 964 RS touring behield wel alle comfort items, maar woog dan ook haast net zo veel als de gewone 964. De zeer zeldzame 964 RS 3.8 had wel 300 pk, maar die vliegtuigvleugel hoeft niet voor mij.
Dus voor mij is de ideale – dagelijks bruikbare – 964 er één met de remmen, ophanging en motor van de 3.8 RS, maar zonder diens spartaanse trekken en vleugel.
Blijkbaar zijn er nog zotten die hier naar vragen, want bijvoorbeeld Porsche specialist Claes (PRC bvba) uit Lommel biedt dit pakket aan: 964 naar 3.8 RS
Iemand hier die hier er meer over kan vertellen?
-
MakerDiscussie
-
Is Baltic Blue mijn Targa, nie echt donker. Moeilijk te zien idd op die foto gemaakt met iPhone :bounce: :bounce: :bounce:
Stijfheid niet te vergelijken natuurlijk met ne coupe he, maar valt mee.
Wit ja, nie echt fan van wit maar op de 964 kan het er nog net door. :think: :think: :think:Alle donkere kleuren zijn mooi op een 964. Van targa gesproken: wat is je mening over de koetswerkstijfheid? De 3,0 SC targa die ik ooit had, was niet bepaald rigide. Maar die dateerde nog van voor het cabrio tijdperk, dus ik neem aan dat de 964 targa een stuk beter is, gezien die dezelfde versterkingen heeft als de cabrio?
Deze witte in Atrecht spreekt me anders ook wel aan: C2 in Arras
Lijkt heel zuiver te staan.Vind da groen toch ferm kleur zulle op ne 964 :popcorn: :popcorn: :popcorn:
Blauw van mijne Targa is natuurlijk ook nie mis he :coolness: :coolness: :coolness:Die rooie is mooi, maar het is een Carrera 4. Als ik de 964 in de winter zou willen gebruiken, ja dan, maar anders toch maar liever een achterwielaandrijver.
Die muntgroene in Antwerpen die ook al door DST gepost was had ik al op het oog voor ik op vakantie vertrok. Nog daarvoor had ik die muntgroene in Barcelona gespot. Ik moet zeggen dat de kleur mij steeds meer bevalt. Ik kan me wel niet herinneren de kleur ooit in het echt te hebben gezien. Reden te meer om eens te gaan kijken. Jullie weten al dat een opvallende kleur me niet afschrikt. Gisteren op weg naar Luik weer veel grijze auto’s gespot, naast één rode 930. Mensen lief, stop met grijze auto’s te kopen! Hoewel, heu, mijn vorige was ook een grijze… :engeltje:
Op zoek naar meer foto’s van muntgroene 964 stuitte ik op de zogenaamde “Peppermint Pig”, de 964 van ene Johnny Tipler. De man schrijft over auto’s, vooral Porsches, en rijdt (of reed) jaar in jaar uit naar alle mogelijke events met de 964:
Peppermint PigHij schrijft op een bepaald moment dat de auto beter rijdt op de 16″ winterbanden dan op de 17″ Cup zomermaat, een interessant weetje. Eigenlijk vind ik mijn 18″ winterbanden ook niet slecht rijden in vergelijking met de 20″ zomerse maat. Je geeft een klein beetje precisie op te voordele van veel meer comfort.
Veel mensen laten hun afkeuring voor de kleur blijken terwijl anderen juist vragen om er mee op de foto te staan. Ik kan me voorstellen dat dit is zoals geel, maar dan nog meer! Wat je wel hebt is dat muntgroen de auto duidelijk in het RS-look kamp doet belanden. En ik weet op dit ogenblik niet of ik dat wel wil.
Vraagje: als de auto geen airco heeft, kan die dan worden nageplaatst en wat zou zoiets dan kosten?
[quote=”stefx911″ post=239366]Hier zou ik dan naar gaan kijken: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/289506895?asrc=st|as[/quote]
:lekker: :lekker: :lekker:
Ja, dit lijkt een klepper, mooie 964, en eentje met een geloofwaardige kilometerstand na 27 jaar! Moest ik eentje zoeken, ik was al onderweg, zondag of niet. Enkel spijtig van de cupspiegels, ik zie liever de flaporenspiegels. 😳
Hier zou ik dan naar gaan kijken: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/289506895?asrc=st|as
Ik denk dat De_Koen een punt heeft wat die verbreding betreft achteraan. Nu ja, eens gaan kijken en je leert weer heel wat bij.
[quote=”de_koen” post=239277]Ik vind 50 toch meer dan genoeg :puke:
Heeft enorm lelijke verbrede wielkassen achteraan, de foto’s zijn tactisch genomen zodat het niet opvalt[/quote]Volgens mij sloeg dit op de groene
50k is scherp natuurlijk dus perfect zal die ook niet zijnBest eens gaan kijken en rijden :driver:
Ik vind die blauwe dan weer kunst. De stance zou voor mij een aankoopsargument zijn (en dan vooral de wielen) maar als ik goed lees vind jij de stance maar niks (en dan vooral de wielen) dus dan stopt het IMO :salut:
De groene zijn kleur is :respect2: , groen staat nu eenmaal mooi op een 964 :engeltje:
Weten we intussen wat “getuned door RUF” inhoudt? Sommige noemen een versnellingspook van RUF ook tuning 🙄 en ik vind het spijtig dat er geen foto van de achterkant bijstaat want als hij daar ge-RUF’t geweest is mankeert hij de reflector 👿Ik zou ‘m de Green Submareen dopen :first:
Wat denken jullie van deze in Antwerpen: Muntgroene 964
Op Vroom.be staat hij ook, maar dan voor 55K€ ipv 50
Wel een kleur die even prikt aan de ogen…
Wat het interieur en de velgen betreft ben ik volledig akkoord. Dit zijn echter geen breekpunten volgens mij aangezien velgen kunnen gewisseld worden (voor mij nieuwe 17″ Fuchs voor 964, dank u) en ik toch al niet gek ben van het doorsnee 964 interieur. De schuld van Singer vrees ik. Het typische tapijt op de deurbakjes vind ik bijvoorbeeld gruwelijk. Een groot deel van mijn “project” zou er dus in bestaan om het interieur om te turnen.
Bob de bouwer of niet! 😈
Na een paar uurtjes bezinken denk ik echter ook net als jullie dat deze het nog niet is.
Sluit me aan bij DST… als ik je verhaal zo lees zou ik er persoonlijk niet verder mee gaan.
Als je een retentiekader wil opbouwen, steeds welkom 😉
Het is dat je erom vraagt
😈
Ik loop er niet warm van
Tussen kunst en kitch is het soms een dunne lijn
Zo ook bij outlaw en bob de bouwer toestandenZwaar verlaagd, kan zijn , maar Stance is voor mij fout, kan idd aan de banden liggen, maar het ziet er vooral ongezond uit.
Geen fan van de velgen, maar ik kuis dan ook niet graag. :sleep: Soit, er zijn een massa beter alternatieven.
Doodsaai grjs interieur met fout zwart stuurtje ( zet er dan toch een CS stuur in) assoicieer ik alvast niet met outlaw. Buitenkleur is best ok, maar voor een outlaw niet de beste vertrekbasis….Cup geprepareerd, vermoeide motor, … doet een zwaar verleden vermoeiden.
Boekje en 5k motor verfrissing … ben niet zeker of het daarmee opgelost is. Zeker kenner laten nakijken.PCH is nu niet direct gekend voor zijn koopjes. Als ie “maar” 50k (47) vraagt voor een 964 dan is ie er zelf niet echt van vertuigd dat het een topper is volgens mij (ok, speculatie :sarcastisch )
Zoals gezegd, geen fan.
Vandaag ben ik de zogenaamde 964 outlaw gaan bekijken in Luik. De 964 Carrera 2 van 02/1992 staat hier bij PCH te koop voor 49.999€. Maar wat verder op Autoscoot24 staat dezelfde auto ook te koop en dit voor 49.000€ rond.
Het blijkt dat PCH deze verkoopt in opdracht van de auteur van de 2de advertentie, ene Jean-Yves Beeckman (JYB). Om één of andere reden lukt het niet om de ene advertentie te verwijderen… Omdat JYB een maand in Spanje verbleef, heeft hij de 964 bij PCH geplaatst. Er is een hele resem facturen bij de wagen, naast een ingevuld onderhoudsboekje.
Hierbij de foto die ik nam van het onderhoudsboekje met de het chassisnummer:
JYB heeft naar eigen zeggen een 5-tal Porsches en is voorzitter van BE911, een Franstalige Porsche club. Hij bezit ook een 964 RS maar omdat die te kostbaar is om er mee te rijden, kocht hij onlangs deze 964 “outlaw” van een zeker Loic met de bedoeling ermee te rijden. Maar kort na de aankoop heeft hij een 964 turbo gekocht en daarom staat deze terug te koop.
De wagen is zogezegd verkocht, maar enkel mondeling en de koper komt niet over de brug met een voorschot. Dus is hij nog te koop.
Het betreft hier een Franse wagen met 226.000 km, die nog steeds niet ingevoerd is in B. De wagen die er op de velgen en de zeer lage stance na behoorlijk normaal uitziet, is onderhuids op een aantal plaatsen aangepakt op een manier die mij wel aanspreekt. Dat was trouwens de reden dat ik al überhaupt naar de wagen gaan kijken ben, want eigenlijk is mijn budget op dit ogenblik te krap om al een 964 te kunnen verantwoorden gezien de vele werken die nog aan onze bouw moeten gebeuren.
De advertentie vermeldt ook dat de wagen was verschenen in het magazine Speedster (Januari 2016, uit Frankrijk). JYB zegt dat hij de auto daar heeft gezien. Ik heb dat nummer nabesteld en al ontvangen. Eigenaar Loic (woonachtig ergens in de Franse Elzas) diende de wagen te verkopen wegens gezinsuitbreiding en/of bouwplannen. Alle wijzigingen aan de auto zijn door Loic gedaan. Het artikel uit Speedster samengevat komt er op neer dat Loic uit het VW Golf I en II milieu komt maar droomde van een 911 en deze 964 zag staan bij een bevriende mecanicien. De wagen stond echter geprepareerd voor de piste met een gestript interieur. De koppeling en het vliegwiel zijn van een RS, het luchtfilter is vergroot en de airco is verwijderd. Loic heeft de motor, die wat “tekenen van vermoeidheid” vertoonde, laten onder handen nemen door een specialist (er is inderdaad een factuur van 5000€ van dit). De wagen is ook herspoten in de originele kleur “nachtblauw”, geen standaardkleur. Loic heeft zelf het grijze interieur aangebracht. (de airco is niet gemonteerd, maar zou er los bij geleverd worden… volgens JYB). Verder staat in het artikel dat het een hele zoektocht was om de gewenste 17″ BBS “nids-d’abeilles” (=?) velgen te vinden. Deze zouden 3500€ kosten. De remmen zijn vooraan “big red” en achteraan “big black”. De ophanging is een regelbare Bilstein B16.
De wagen is dus nog steeds niet ingevoerd en dus niet gekeurd. Ik vraag me wel af of je deze wel zo eenvoudig door de keuring krijgt. De ophanging is extreem laag en de banden zijn niet conform (vooraan 205/40 ipv 205/50 bij 17″). Voor het “ongemak” bood JYB aan om de prijs te verlagen van 49 naar 47K€.
De wagen start direct, maar heeft wat gas nodig om te blijven draaien op vrijloop. Een testrit bleek niet mogelijk omdat de garageplaten op dit ogenblik de deur uit waren, maar dit kon bij een volgende gelegenheid wel gebeuren. De Franse platen lagen wel nog steeds in de koffer. Mijn indruk van het spuitwerk is dat je wel kan zien dat dit geen fabriekslak is aan de kleine imperfecties. De ruiten zijn wel verwijderd geweest, maar het zou me verbazen als de wielkasten etc dat ook waren. Toch zie ik nergens roest of blazen.
Dit was mijn eerste (prematuur) bezoek aan een potentiële 964 en ik heb dus geen vergelijkingspunten. Dit lijkt voor mijn leken-oog een auto die perfect bruikbaar is, maar concours-staat was het toch ook weer niet. In elk geval zou ik de wagen door een specialist laten inspecteren voor de aankoop. Van de prijs zal nog wel iets afkunnen denk ik.
Graag jullie mening!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.