De 964 queeste

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 De 964 queeste

  • Maker
    Discussie
  • Deze 964 RS 3.8 touring bestaat dus niet. Maar het zou wel mijn droomwagen zijn. Als de 964 goed genoeg is als basis voor een Singer van 500K, dan ook voor mij. Maar hoe mooi ik de Singer ook vind, de look van een 964 is ook niet verkeerd. Dus waarom zou je dat drastisch wijzigen?

    Ik heb een hekel aan overdreven hitte, dus mijn ideale auto heeft airco. En een servostuur, en een foolproof versnellingsbak. Maar ook veel power, een super sound en een retestrakke ophanging. De 964 RS had veel, maar niet de power. Er was maar 10 pk meer dan standaard. Het verschil in performantie kwam in hoge mate door het strippen van alle comfort. Weg airco, weg servo, dag radio… De 964 RS touring behield wel alle comfort items, maar woog dan ook haast net zo veel als de gewone 964. De zeer zeldzame 964 RS 3.8 had wel 300 pk, maar die vliegtuigvleugel hoeft niet voor mij.

    Dus voor mij is de ideale – dagelijks bruikbare – 964 er één met de remmen, ophanging en motor van de 3.8 RS, maar zonder diens spartaanse trekken en vleugel.

    Blijkbaar zijn er nog zotten die hier naar vragen, want bijvoorbeeld Porsche specialist Claes (PRC bvba) uit Lommel biedt dit pakket aan: 964 naar 3.8 RS

    Iemand hier die hier er meer over kan vertellen?

    DSC07681-800x600.jpg

    DSC08336-800x600.jpg

    DSC08334-800x600.jpg

    vincent4-800x600.jpg

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 301)
    • We zijn zopas thuis van 2 weekjes doorheen Zweden! Heel het gezin was mee, dus de Cayman heeft rust gekregen. De BMW 420d GC van mijn vrouw was juist op tijd geleverd, in vervanging van een 10 jaar oude 320d touring. De nieuwe heeft dus nu 5000 km. Heenreis met een slakkengangetje omwille van het inrijden maar de terugreis vandaag was met gas op de plank. Ondanks de drukte toch heel even de 200 getoucheerd in D. Juist goed gerodeerd dus.

      Enfin, terzake: herinner jullie de “outlaw” in Luik (50K€), waarvan de verkoper (showroom) telefonisch zei dat hij al verkocht was? Er was nog een advertentie van deze wagen, blijkbaar van de eigenaar zelf. Die zegt dat de wagen nog beschikbaar is. Normaal ga ik morgen gaan kijken…

      Behalve het cosmetische (oa BBS velgen met foute bandenmaat) betreft het een aantal aanpassingen die mij wel aanstaan: een Bilstein ophanging, een licht vliegwiel etc.

      Ik bekijk zeker nog de tips die jullie hier hebben gepost. Laat ze maar komen! De wederhelft verklaart mij lichtelijk gek, maar soit.

        Ziet er niet slecht uit, 6 maanden geleden lagen de prijzen toch een stukske hoger voor een C2 met weinig km’s. :think:

            Ik vind 50 toch meer dan genoeg :puke:
            Heeft enorm lelijke verbrede wielkassen achteraan, de foto’s zijn tactisch genomen zodat het niet opvalt

              Waar blijft yellowsubmarine? Is er al iemand gaan kijken? Ik wordt bijna dagelijks naar zijn advertentie getrokken, zo sexy vind ik die 964 😎

              Hij moet hier ergens in de buurt staan, misschien ga ik zelf wel eens kijken :engeltje: :engeltje:

                Deze heeft toch wel wat: turbozetels, RS-stuur, pittig kleurtje, mooie combinatie met de velgen, mooi verlaagd… stance in één woord?

                  die is idd niet duur, stond die onlangs niet te koop voor meer? Ken hem toch precies van ergens… Voor de kleur moet je wel zijn, ben er persoonlijk niet zot van.

                    :wtf: :respect2:
                    De markt is aan ‘t zakken…
                    Zoiets vond je een jaar geleden niet voor dat geld.

                      hoort die niet in de rubriek koopjes? Als ik yellowsubmarine was zou ik snel eens gaan kijken :think:

                        :popcorn: :popcorn: :popcorn: :up: :up: :up:

                            Ik ben fan van volgende 964
                            [url=http://link.marktplaats.nl/m1050726785]

                            Ziet er prachtig uit en voor niet teveel geld. Inclusief de gedane motorwerken.

                            Na wat info ingewonnen te hebbe bij onze vrienden vh nederlandse porscheforum lijkt de verkoper Waalgarage nogal een goede reputatie te hebben. Moest ik de nodige fondsen hebben, dan was ik daar al gaan kijken.

                            al schrik ik wel wat een op het oog heel gezonde kas kan verbergen in jouw bovenstaande post. Zo zie je maar, 100% perfect voor een oude wagen van 25 jaar is idd erg zeldzaam.

                              Zalige blokjes die NORD motors!

                              De Sprint Veloce heeft dan weer een Boxer motor … en het contact links van het stuur…

                                Een , neen , DE Alfa Nord motor :lekker:

                                Waarom maken ze dat nu :censored: niet meer :bounce: Allicht om dezelfde redenen dat de aircooled flat six geofferd is zeker ?

                                Op het altaar van deze gekleurde jongens :mrgreen:

                                  Niet allemaal hoor. Heb nu nog een Sprint Veloce staan van 81, GEEN roest, in originele lak, nooit aan gelast en onderaan ook als nieuw.! alle originele nog stickers aanwezig…

                                  Enkel jaren terug deze alfetta nog gehad, met de plastiek van het fabriek nog op de tapijten! https://plus.google.com/photos/102166532825710446659/albums/5922996947385141825

                                  Maar dat zijn idd wel de uitzonderingen… hadden de reputatie al te roesten in de folder 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 301)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.