De 964 queeste

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 De 964 queeste

  • Maker
    Discussie
  • Deze 964 RS 3.8 touring bestaat dus niet. Maar het zou wel mijn droomwagen zijn. Als de 964 goed genoeg is als basis voor een Singer van 500K, dan ook voor mij. Maar hoe mooi ik de Singer ook vind, de look van een 964 is ook niet verkeerd. Dus waarom zou je dat drastisch wijzigen?

    Ik heb een hekel aan overdreven hitte, dus mijn ideale auto heeft airco. En een servostuur, en een foolproof versnellingsbak. Maar ook veel power, een super sound en een retestrakke ophanging. De 964 RS had veel, maar niet de power. Er was maar 10 pk meer dan standaard. Het verschil in performantie kwam in hoge mate door het strippen van alle comfort. Weg airco, weg servo, dag radio… De 964 RS touring behield wel alle comfort items, maar woog dan ook haast net zo veel als de gewone 964. De zeer zeldzame 964 RS 3.8 had wel 300 pk, maar die vliegtuigvleugel hoeft niet voor mij.

    Dus voor mij is de ideale – dagelijks bruikbare – 964 er één met de remmen, ophanging en motor van de 3.8 RS, maar zonder diens spartaanse trekken en vleugel.

    Blijkbaar zijn er nog zotten die hier naar vragen, want bijvoorbeeld Porsche specialist Claes (PRC bvba) uit Lommel biedt dit pakket aan: 964 naar 3.8 RS

    Iemand hier die hier er meer over kan vertellen?

    DSC07681-800x600.jpg

    DSC08336-800x600.jpg

    DSC08334-800x600.jpg

    vincent4-800x600.jpg

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 301)
    • De Alfa Romeos uit de jaren tachtig zijn wel al helemaal weggerot :up:

        De mensen van Porsche moeten toch maar eens uitleggen wat zij verstaan onder volledig verzinkt koetswerk. :think: :think:
        Het lijken wel Alfa Romeo’s uit de jaren 80.

          Tja, het blijven dure wagens om in topconditie te houden. Altijd geweest. En hoe ouder ze worden, hoe meer kaf er tussen het koren zit. Ik denk dat ik ondertussen een realistisch idee heb hoeveel een in topstaat gebrachte 964 moet kosten.

          Hieronder nog een paar beelden van 964 in gedemonteerde toestand. Van buiten kan men als leek niet zien wat er zich onder de rubbers, zijschorten en wielkasten van een op het eerste zicht perfecte 964 afspeelt…

          En geen haar op mijn hoofd denkt er uiteraard aan om zulke werken in het verre Frankrijk te laten uitvoeren. Beter wat dichter bij huis blijven zodat de werken wekelijks kunnen opgevolgd worden!

          IMG_8473.jpg

          IMG_8653.jpg

          IMG_5331.jpg

            Wat me ook opvalt…
            Toen ik op zoek was, en 964’s nog geen drol kostten stonden er op Autoscout gemiddeld 20 à 25 te koop. Toen had je voor 25k een hele mooie met weinig kms. Nu staan er 83 te koop… :coolness:
            Mensen hebben geld geroken maw…

            De goedkoopste handgeschakelede op Autoscout kost 45k, is dan zelfs geen C2 (alhoewel dat voor mij niet persé moet).

              Dit:
              [quote=”Yellow Submarine” post=238652]Als men de werkzaamheden hiervan aftrekt is de aankoopprijs van de wagen zoals hij nu is, slechts 30.000€. Toch vindt men nergens een 964 te koop voor 30.000€! [/quote]

              En dit:
              [quote=”Yellow Submarine” post=238652]Totale kosten van de vernieuwing: 24.000-35.000 € volgens vervangen onderdelen …

              Op dit ogenblik is de auto zichtbaar in de huidige staat, maar zal niet worden verkocht in deze staat.
              [/quote]

              Simpel toch?
              Je betaalt voor een hele hoop kosten die er niet gaan aan gebeuren.
              Waarom zou iemand al die moeite doen, al die problemen op zijn nek halen, alle verantwoordelijkheid nemen, al dat geld erin steken om nul Euro extra te verdienen?

                Hierbij de vertaling van de manier van aanpak van het Franse “Classic Auto Sport” bij een 964 C4 met manuele bak die ze te koop stellen. Er wordt een prijs vooropgesteld van ongeveer 65.000€ inclusief volgende werkzaamheden. Zeer verhelderend. Men kan nog verder gaan, bijvoorbeeld met de motor… Als men de werkzaamheden hiervan aftrekt is de aankoopprijs van de wagen zoals hij nu is, slechts 30.000€. Toch vindt men nergens een 964 te koop voor 30.000€!

                Porsche 964 Coupé Carrera 4 “Projet Restauration”

                911 Carrera 4
                Eerste inschrijving in 1990, maar 1989 vintage (Chassis ZKS)
                Red Indian (Indian Red)
                Zwart leer
                Volledig lederen interieur (Stoelen, dashboard, middenconsole, deurpanelen, …)
                Elektrische zetels
                Verwarmde zetels
                Voertuig 100% origineel met zijn retro spiegels en 16 “Speedline

                Deze 911 heeft niet gereden gedurende een paar jaar, die deze bijzondere lage kilometerstand (dood van de laatste eigenaar, die zelf niet meer reed om gezondheidsredenen) verklaart.

                Perfect werkende staat, maar we kiezen voor preventieve en curatieve handelingen om een perfecte auto te bekomen

                Onze lijst van werkzaamheden op deze auto:

                – Het verwijderen van de aandrijflijn voor:
                * Revisie motor met klepspeling, kaarsen, dubbele ontsteking, hoge motor dichting, alle riemen, alle filters…
                * Vervangen motorisolatiesysteem

                Kosten: 6-10.000 €

                – Chassis:
                * Complete vervanging van de remmen (schijven, pads, luchtslangen, RBF 600 vloeistof)
                * Refection remklauwen
                * Regeling van de kooihoogte en geometrie
                * Refection van 4 velgen 16 “Speedline
                * De installatie van 4 nieuwe banden

                Kosten: 2000 tot 4000 €

                – Body:
                * Het in regel verwijderen van alle openende delen, alle rubbers, voorruit en achterruit, voor de voorbereiding en voor het schilderen
                * Het uitvoeren van een complete herschildering in zijn oorspronkelijke kleur “Indian Red” en de realisatie van een gepolijste glans voor een kwaliteitsvolle restauratie
                * Vervangen alle rubbers
                * Vervanging hoofdband en achterlichten

                Kosten: 15.000 tot 20.000 €

                – Interieur:
                * Complete schoonmaak
                * Onderhouden van de leder bekleding

                Kosten: 800 tot 1000 €

                Totale kosten van de vernieuwing: 24.000-35.000 € volgens vervangen onderdelen …

                Op dit ogenblik is de auto zichtbaar in de huidige staat, maar zal niet worden verkocht in deze staat.

                De auto heeft al haar labels, zijn onderhoudsboekje …

                PRIJS OVEREEN TE KOMEN
                (De kostprijs is tussen de 53.000 en 69.000 voor een auto van de “perfecte staat” tot “wedstrijd”)

                  [quote=”Yellow Submarine” post=238612]
                  Luc, hel spijtig, maar wat ik bedoel of hij al eerder is gespoten, of zijn de wielkasten, zijschorten en/of ruiten er al af geweest? Anders weet men niet 100% zeker of er ergens roest aanwezig is gezien deze items de probleemzones mooi bedekken…[/quote]

                  Is bij mijn weten nog niet gebeurd. :salut: :salut: :salut:

                    Ondertussen toch antwoord uit Spanje gekregen via email. Gezien Spaans voor mij evengoed Chinees kan zijn, hierbij de automatische vertaling:

                    [hide]Het voertuig is beschikbaar, ik ben particuliere verkoper, boekbesprekingen heeft geen klappen (ik denk dat hij bedoelt dat het voertuig vrij van schuld is of zo), alle extra’s, echte kms weg wordt gebruikt voor persoonlijk gebruik.

                    Het verkoopt voor een aantal persoonlijke redenen en gezien de transferimiento de vreemdeling.

                    Ik heb een contract van de werkgelegenheid voor de komende 2 jaar en ik moet vervullen in Noord-Ierland.

                    Vanwege deze reden heb ik om de auto te verkopen in Spanje, omdat het Spaanse lessen en hoeft alleen de naam te veranderen.

                    Het voertuig is nu in Derry Noord-Ierland

                    De verkoop zal worden gedaan door middel van een internationaal transportbedrijf dat het voertuig bij u thuis direct kunt verzenden en bieden een periode van 5 dagen op proef voor de aankoop van het voertuig.

                    Alle procedures gaan ook met hen te doen, betalen voor alles.
                    Je moet betalen alleen voor de prijs van het voertuig als thuis.

                    Neem contact met mij en we zullen meer realiseren
                    Met vriendelijke groet,[/hide]

                    Dit is dus een variant op het oeroude “te koop aan spotprijs wegens vertrek naar het buitenland”. Aan de jongere lezertjes: dit is dus zuivere poging tot oplichting. Het volgende dat zal gevraagd worden is om het transport van Noord-Ierland naar mij te betalen. Het voertuig zal echter nooit opduiken, gewoonweg omdat het niet bestaat. De advertentie is gericht naar Spaanse kopers, maar die kunnen de auto niet bezichtigen…

                    Ik denk dat het geen kwaad kan als ik vraag om mij het VIN te bezorgen. Ik zal ook zeggen dat ik toevallig binnenkort naar Ierland reis en dat ik de wagen in “Derry” wil inspecteren…

                      Deepee, bedankt. Ik zou nooit met een auto rijden met foute banden. Maar het speelt al geen rol meer: ik heb zopas naar PCH te Luik gebeld en de de auto is blijkbaar reeds verkocht…

                      Luc, hel spijtig, maar wat ik bedoel of hij al eerder is gespoten, of zijn de wielkasten, zijschorten en/of ruiten er al af geweest? Anders weet men niet 100% zeker of er ergens roest aanwezig is gezien deze items de probleemzones mooi bedekken…

                        [quote=”Yellow Submarine” post=238599]

                        Is daar ooit al spuitwerk aan gebeurd?[/quote]

                        Gaat op 08/08 naar de spuiter om rechtsboven,rechtsachter en zijkant te herspuiten, is enkele weken geleden in de showroom waar hij staat een grote halogeen naar beneden gevallen en raad eens wie zijn auto daar juist onderstond :bounce: :bounce: :bounce:

                          buitendiameter van de banden moeten vallen binnen een tolerantie van -2% en +1,5% tov de originele.
                          dus de huidige banden zijn niet toegelaten voor technische controle. bovendien breng je met een rolomtrek die verschillend is op de voor- en achteras het ABS systeem op hol.

                          964RSamerica.jpg

                            Hola Paula, die gaan we even van dichterbij bekijken. Ik zie al één nadeel: het interieur is zeer proper. Dat maakt het moeilijker om te beslissen om dat er op termijn volledig uit te gooien. Die in Luik is in grijs, wat ik gruwelijk vind… :puke:

                            Is daar ooit al spuitwerk aan gebeurd?

                              Midnight Blue :salut: :salut: :salut:
                              Hier nog enkele fotokes, staat te koop.
                              http://www.rnrclassics.be/nl/stock/35/91-porsche-911-964-carrera-2-euro-spec-full-service-history/

                                Niet verkeerd! Welk is de buitenkleur van de auto?

                                  Ook altijd graag de Fuchs gezien maar toch nooit gekoch omdat ik steeds twijfelde, deze liggen nu op de mijne. :popcorn: :popcorn: :popcorn:

                                  image-2.jpeg

                                  Voordien met de cup 1 :popcorn: :popcorn: :popcorn:
                                  image-2-3.jpeg

                                15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 301)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.