De 964 queeste

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 De 964 queeste

  • Maker
    Discussie
  • Deze 964 RS 3.8 touring bestaat dus niet. Maar het zou wel mijn droomwagen zijn. Als de 964 goed genoeg is als basis voor een Singer van 500K, dan ook voor mij. Maar hoe mooi ik de Singer ook vind, de look van een 964 is ook niet verkeerd. Dus waarom zou je dat drastisch wijzigen?

    Ik heb een hekel aan overdreven hitte, dus mijn ideale auto heeft airco. En een servostuur, en een foolproof versnellingsbak. Maar ook veel power, een super sound en een retestrakke ophanging. De 964 RS had veel, maar niet de power. Er was maar 10 pk meer dan standaard. Het verschil in performantie kwam in hoge mate door het strippen van alle comfort. Weg airco, weg servo, dag radio… De 964 RS touring behield wel alle comfort items, maar woog dan ook haast net zo veel als de gewone 964. De zeer zeldzame 964 RS 3.8 had wel 300 pk, maar die vliegtuigvleugel hoeft niet voor mij.

    Dus voor mij is de ideale – dagelijks bruikbare – 964 er één met de remmen, ophanging en motor van de 3.8 RS, maar zonder diens spartaanse trekken en vleugel.

    Blijkbaar zijn er nog zotten die hier naar vragen, want bijvoorbeeld Porsche specialist Claes (PRC bvba) uit Lommel biedt dit pakket aan: 964 naar 3.8 RS

    Iemand hier die hier er meer over kan vertellen?

    DSC07681-800x600.jpg

    DSC08336-800x600.jpg

    DSC08334-800x600.jpg

    vincent4-800x600.jpg

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 301)
    • Bij Rose Passion doen ze die ook: Fuchs 964

        stuur Alexander maar een mailtje met de groeten van mij 😉

        a.beenen@custom-concepts.nl

          18 is idd te hoog, 17 is veel mooier, maar geef mij de Magnussen maar. :lekker: :lekker:

            Merci Stef, ik zal eens zien of ik mijn Madam kan overtuigen om een roadtrip naar Breda te doen! Ik had mij, eerlijk gezegd, aan hogere prijzen verwacht.

            Aan Yellow Submarine, dit is het antwoord dat ik net terugkreeg over de Luikse Wagen

            [i]Ciao ronny non hai il num. Di telaio?????

            Ciaoo

            [/i]

            Conclusies :
            1. ze denken dat ik van Belgische adel ben want ze schrijven mijn naam met een kleine letter
            2. ze beginnen mij daar te kennen want ze spreken mij aan met mijn voornaam, in het begin was het “Dottore Sensa”
            3. ze moeten het chassisnummer hebben
            4. het zou toch inderdaad een Franse auto kunnen zijn
            5. ze zijn nog niet in vakantie, dus haast je …

              Nog een targa met 17 duimers van de website van Fuchs:

              964_17Zoll.jpg

              Een coupé uit de startblokken!

              1025663_536455013077942_1938953774_o.jpg

                En voor de volledigheid een Singer met eigen interpretatie, steeds in 17 duim.

                28-singer-911-montana-1100x732.jpg

                15-singer-911-montana-1100x732.jpg

                  Hier nog ééntje met de Magnus Walker velgen die zogezegd een moderne incarnatie zijn van de Fuchs, in dit geval 8×17 en 9,5×17. Kosten echter 700$ per stuk (zal dus dik 800€ zijn eer ze hier zijn), dus dan verkies ik toch de “echte” Fuchs.

                  L1170192_zpspxb16eei.jpg

                    De mijne met de 18″ set.

                    Op 17″ rijdt de 964 ook gewoon fijner

                    2015-10-0117.13.19(Medium)-2.jpg

                      En deze 8×18 en 10×18

                      image_zpsf843242a.jpg

                        Hier nog één met zwarte op Rennlist:
                        [i]Busted the piggy bank for these bad boys from Otto Fuchs.
                        9 and 7J x17 both ET55 with 255/40 and 205/50 tyres. No spacers necessary.[/i]

                        FW1.jpg

                          Nu 17″ 7J en 9J met 205/50 en 255/40. Zelfde maten als op de CUP velgen. je kan vooraan ook 225 leggen maar dat stuurt minder leuk.

                          Had er eerst de 18″ set opliggen maar dat klopte (voor mij) niet helemaal… dan moet je achteraan wel spacers gebruiken.

                            Schitterend met die velgen! Welke maten zijn dit precies? Achteraan 8 of 9 duim breed? Banden?

                              Fuchs velgen via Fuchs zelf besteld. Kom je wel via verdeler in breda. Toffe kerel, Alexander

                              http://www.fuchsfelge.de/index.php?id=245&no_cache=1&tx_commerce_pi1%5BcatUid%5D=20&cHash=fe33c7c8afbd6678db3f317c049893cf

                              Wegen trouwens nog minder dan de originele magnesium RS velgen (964 RS)

                                Franse nummerplaat

                                  Yellow Submarine : mail voor vraag om bijkomende info is vertrokken. Ik hoop maar dat de nrplaat juist is (anders laat mij het chassisnummer weten als je het eerstdaags krijgt) en dat ze de goedheid hebben om snel te antwoorden (vakantie…)

                                  Stef … Fuchsvelgen, wat kosten de originele tegenwoordig en waar koop je die? (Bladerunner, ik hoor je kreet tot hier, ik weet het, je hebt mij ooit op een advertentie gewezen en ik heb niet toegehapt … :loser: )

                                15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 301)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.