De 964 queeste

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 De 964 queeste

  • Maker
    Discussie
  • Deze 964 RS 3.8 touring bestaat dus niet. Maar het zou wel mijn droomwagen zijn. Als de 964 goed genoeg is als basis voor een Singer van 500K, dan ook voor mij. Maar hoe mooi ik de Singer ook vind, de look van een 964 is ook niet verkeerd. Dus waarom zou je dat drastisch wijzigen?

    Ik heb een hekel aan overdreven hitte, dus mijn ideale auto heeft airco. En een servostuur, en een foolproof versnellingsbak. Maar ook veel power, een super sound en een retestrakke ophanging. De 964 RS had veel, maar niet de power. Er was maar 10 pk meer dan standaard. Het verschil in performantie kwam in hoge mate door het strippen van alle comfort. Weg airco, weg servo, dag radio… De 964 RS touring behield wel alle comfort items, maar woog dan ook haast net zo veel als de gewone 964. De zeer zeldzame 964 RS 3.8 had wel 300 pk, maar die vliegtuigvleugel hoeft niet voor mij.

    Dus voor mij is de ideale – dagelijks bruikbare – 964 er één met de remmen, ophanging en motor van de 3.8 RS, maar zonder diens spartaanse trekken en vleugel.

    Blijkbaar zijn er nog zotten die hier naar vragen, want bijvoorbeeld Porsche specialist Claes (PRC bvba) uit Lommel biedt dit pakket aan: 964 naar 3.8 RS

    Iemand hier die hier er meer over kan vertellen?

    DSC07681-800x600.jpg

    DSC08336-800x600.jpg

    DSC08334-800x600.jpg

    vincent4-800x600.jpg

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 301)
    • de mijne staat al effe op originele fuchsen… and I love it

      2016-06-1016.08.02.jpg

        [quote=”Sensa911″ post=238566][quote=”Yellow Submarine” post=238556]Nog iets over deze: ik vond een andere advertentie van deze wagen en daar staan duidelijk buitenlandse nummerplaten op. Ik kan echter niet zien van welk land. Het lijkt een EU plaat te zijn uit een land met een afkorting van 1 letter. Dus het kan bv F van Frankrijk zijn. Weet iemand waar dit nummer vandaan kan komen? Ik gok toch Frankrijk?
        Nummer: CK-953-PR[/quote]

        Zou wel eens een Italiaan kunnen zijn, (mijne 1991 heeft als nr plaat BY 587 DC), een 1992 zou best wel eens met een C kunnen beginnen. Als het een Italiaan is wil ik wel eens kijken of er bij Porsche hier in Italie een historiek te vinden is.[/quote]

        [hide]Hier staat hij met de nummerplaten er op als je er iets kan van maken… Al bedankt![/hide]

          Clenches de porte 993 staat netjes vermeld in de beschrijving. Niks verkeerd mee, ik ben geen origineel-fetishist.

          De wagen zou van 2/1992 zijn, dus de 25ste verjaardag is niet meer veraf. Het is een risico, want stel dat de wet toch nog dit jaar gewijzigd wordt en ingaat vanaf 1/1/2017… Maar Belgie kennende zullen ze wachten tot 2 voor 12. Hopelijk. We zouden de auto dan 2/2017 inschrijven. Mijn vrouw zou me neerbliksemen als er elk jaar 1600€ taks moet betaald worden…

          Die BBS velgen boeien me eerlijk gezegd van geen kanten maar dat is maar een detail. Ik hou meer van Fuchs, heerlijk retro (zie de nieuwe 911 R). Ik denk dat als ik me richt op de 964 RS afmetingen (V: 7×17 met 205/50 en A: 8×17 met 255/40) die ook bij Fuchs voorzien zijn in hun technische fiche voor de 964, er geen probleem is. Fuchs kan ook 9×17 leveren voor achteraan.

          Ik heb gisteren laat gemaild naar PCH waar hij zou moeten staan maar uiteraard moet ik daar op een feestdag geen antwoord verwachten. Deze voormiddag heb ik de vermoedelijke eigenaar proberen opbellen, maar ik kreeg direct de voicemail. Ik ben wel van plan om morgenochtend even te bellen naar PCH en als ze open zijn bol ik inderdaad effe tot daar…

          Als we nu gaan kopen zou dat inderdaad een probleem zijn want onze garage in Ronse staat vol bouwmateriaal. Maar ze is groot genoeg en waar een wil is is een weg.

          Als alles klopt wat in de advertentie beweerd wordt, lijkt dit wel een goede kandidaat. Ik neem bij een eventueel 2de bezoek dan wel een specialist mee. Voor een roestbak pas ik voor die vraagprijs en de motor moet ook goed zijn. Dempers en remmen zijn duidelijk recent. De wagen zou wel wat hoger moeten komen. Stance is één ding, maar er moet mee kunnen gereden worden…

            [quote=”Yellow Submarine” post=238556]Nog iets over deze: ik vond een andere advertentie van deze wagen en daar staan duidelijk buitenlandse nummerplaten op. Ik kan echter niet zien van welk land. Het lijkt een EU plaat te zijn uit een land met een afkorting van 1 letter. Dus het kan bv F van Frankrijk zijn. Weet iemand waar dit nummer vandaan kan komen? Ik gok toch Frankrijk?
            Nummer: CK-953-PR[/quote]

            Zou wel eens een Italiaan kunnen zijn, (mijne 1991 heeft als nr plaat BY 587 DC), een 1992 zou best wel eens met een C kunnen beginnen. Als het een Italiaan is wil ik wel eens kijken of er bij Porsche hier in Italie een historiek te vinden is.

              Deze is een 92, dus nog even wachten voor je die als oldtimer kan inschrijven.
              Gezien die kerel ook velgen en banden doet zal je wel iets kunnen regelen

              Maar zoals Mush al aangaf, indien interesse > gaan kijken

              Zitten volgens mij 993 deurklinken op, dat verhoogt uiteraard het outlaw gehalte wel 🙂

                Of hij met die banden door de keuring geraakt is de verkoper zijn probleem. Eens ingeschreven als oldtimer moet je niet meer naar de keuring gaan. Ik weet dat de theorie is van ‘m dagdagelijks in te schrijven maar zoals de zaken er nu voor staan gaat dat duur worden ivm een oldtimerinschrijving. Als je je geen fluit aantrekt van elk jaar een paar duizend euro af te dokken aan verkeersbelasting is de prijs voor een setje nieuwe correcte banden ook verwaarloosbaar. :up:

                In principe staat hij in Luik. Spring gewoon effe in je auto en bol tot daar. Dan weet je of hij daar uberhaupt staat of niet. Noteer de VIN, ga er eens mee naar de flikken en vraag of die als gestolen staat :up:
                Die andere advertentie… Staat hij daar merkelijk anders geprijsd? Staat er een telefoonnummer bij? Bel of mail naar die advertentie en je weet toch meer?

                Maar… ging je niet pas volgend jaar toeslaan? :engeltje: 8)

                  Franse nummerplaten zijn anders van opbouw en hebben meer cijfers/letters.

                  Franse 964 kan ook wel herkend worden aan de gele mistlichten! :salut:

                  Lijkt me eerder een nummerplaat van 1 van de nieuwe landen van de Europese unie. :think:

                    Bandenmaten/verhoudingen moeten kloppen of je geraakt niet dor de keuring.

                    Hier kan je het berekenen http://goca.be/nl/banden

                      Nog iets over deze: ik vond een andere advertentie van deze wagen en daar staan duidelijk buitenlandse nummerplaten op. Ik kan echter niet zien van welk land. Het lijkt een EU plaat te zijn uit een land met een afkorting van 1 letter. Dus het kan bv F van Frankrijk zijn. Weet iemand waar dit nummer vandaan kan komen? Ik gok toch Frankrijk?
                      Nummer: CK-953-PR

                        Op de Luikse zitten 17 duimers. Eerst dacht ik dat de beschrijving verkeerd was en dat het 18 duim was, maar op de foto zie ik wel degelijk dat de banden 205/40 x 17 zijn. Ik heb een brochure van de 964 RS America en daar is de maat vooraan echter 205/50 x 17. Geraakt die met deze Johnny-maat door de keuring? Ik vermoed van niet?

                        16234.jpg

                          Mmm misschien daarom dat die Waalse te koop staat…

                            [quote=”Yellow Submarine” post=238525]Een mede-forumlid heeft er me op gewezen dat de oldtimer regeling zal worden aangepast. Bij nazicht is dit van 25 naar 30 jaar om in overeenstemming te zijn met de rest van de EU (conform een EU richtlijn van 2014). Dit moet nog wet worden en dit moet gebeuren uiterlijk in 2017 voor toepassing vanaf 2018. Er zal wellicht een overgangsmaatregel komen voor auto’s van +25/-30 jaar oud.

                            Dit gezegd zijnde, wat betekent deze wetswijziging qua BIV en rijtaks voor auto’s van 25 jaar die niet als oldtimer zijn ingeschreven? Want dat overwegen wij.[/quote]

                            In de walen is dat al van in januari in voege , en moeten ze gewoon terug taks betalen tot 30j,
                            Aan de huidige vlaamse tarieven, is dat jaarlijks 2200€ rijtaks voor een 964…
                            BIV voor een niet-25jarige 964 is ook iets van een 2200€…

                            die paarse is zeker geen Amethyst, ik gok op Sternrubin
                            die velgen zijn trouwens Kerscher fx (ik heb dezelfde op mijn 964look 😉

                              Niet zeker welke kleur deze zijn. Ik gok op Gulf voor de blauwe en Amethyst voor de paarse? De blauwe heeft wel andere velgen nodig. Iets Fuchs…

                              content_4281dt_zps60aa004a.jpg

                              image.jpg

                                De bedoeling is om in 2017 toe te slaan. Tegen dan zal de wereld in crisis zijn door de oorlog die president Trump heeft verklaard aan Erdogan, waarna Poetin de Baltische staten zal binnenvallen en China zal de USA financieel ten val brengen. De dollar zal ophouden als wereldmunt.

                                Gevolg van dit alles is dat de prijzen van luchtgekoelde Porsches zullen halveren… :popcorn:

                                  Rijtaks is een vraagteken eens deze wet gestemd.
                                  BIV betaal je nu als je nu eentje koopt en moet je dus nooit meer opnieuw betalen, deze kan men niet aanpassen in 2018.
                                  Als je daarentegen in 2018 eentje inschrijft blijft ook dat momenteel een vraagteken.

                                15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 301)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.