De 964 queeste

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 De 964 queeste

  • Maker
    Discussie
  • Deze 964 RS 3.8 touring bestaat dus niet. Maar het zou wel mijn droomwagen zijn. Als de 964 goed genoeg is als basis voor een Singer van 500K, dan ook voor mij. Maar hoe mooi ik de Singer ook vind, de look van een 964 is ook niet verkeerd. Dus waarom zou je dat drastisch wijzigen?

    Ik heb een hekel aan overdreven hitte, dus mijn ideale auto heeft airco. En een servostuur, en een foolproof versnellingsbak. Maar ook veel power, een super sound en een retestrakke ophanging. De 964 RS had veel, maar niet de power. Er was maar 10 pk meer dan standaard. Het verschil in performantie kwam in hoge mate door het strippen van alle comfort. Weg airco, weg servo, dag radio… De 964 RS touring behield wel alle comfort items, maar woog dan ook haast net zo veel als de gewone 964. De zeer zeldzame 964 RS 3.8 had wel 300 pk, maar die vliegtuigvleugel hoeft niet voor mij.

    Dus voor mij is de ideale – dagelijks bruikbare – 964 er één met de remmen, ophanging en motor van de 3.8 RS, maar zonder diens spartaanse trekken en vleugel.

    Blijkbaar zijn er nog zotten die hier naar vragen, want bijvoorbeeld Porsche specialist Claes (PRC bvba) uit Lommel biedt dit pakket aan: 964 naar 3.8 RS

    Iemand hier die hier er meer over kan vertellen?

    DSC07681-800x600.jpg

    DSC08336-800x600.jpg

    DSC08334-800x600.jpg

    vincent4-800x600.jpg

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 301)
    • Een mede-forumlid heeft er me op gewezen dat de oldtimer regeling zal worden aangepast. Bij nazicht is dit van 25 naar 30 jaar om in overeenstemming te zijn met de rest van de EU (conform een EU richtlijn van 2014). Dit moet nog wet worden en dit moet gebeuren uiterlijk in 2017 voor toepassing vanaf 2018. Er zal wellicht een overgangsmaatregel komen voor auto’s van +25/-30 jaar oud.

      Dit gezegd zijnde, wat betekent deze wetswijziging qua BIV en rijtaks voor auto’s van 25 jaar die niet als oldtimer zijn ingeschreven? Want dat overwegen wij.

        Zoals ik gisteren heb gemeld was ik op www op een 964 te koop gestoten. Een C2 manueel met 186K km die op de foto’s in originele toestand lijkt te staan. En dat voor een prijs die te mooi lijkt om waar te zijn. De auto staat in Spanje. Tot nu toe heb ik nog geen contact kunnen maken met de verkoper via mail of telefoon. Dat is al verdacht. Meer nog, ik heb dezelfde advertentie in een lijst gevonden van verwijderde advertenties. Datum was 4 juni. De huidige advertentie staat op 3 verschillende Spaanse zoekertjes websites… :what:

          Kan allemaal goed zijn, maar in deze is voor mij maar één doorslaggevende stem van tel en dat is die van mijn wederhelft… Zelfs mijn zoon die vandaag 21 wordt, vindt een 944 maar niks. Zelf vind ik vooral een 968 CS de max… De 968 vind ik bijvoorbeeld mooier dan een 986/987 Boxster. Pas sinds het verschijnen van de Cayman (987) is mijn interesse gewekt voor het middenmotor concept van Porsche. De 981 Boxster vind ik zéér knap, maar een 981 Cayman heeft alles. Nu de zescilinder niet meer wordt aangeboden in de basismodellen ziet het er niet naar uit dat de mijne ooit ingeruild wordt voor een nieuwere.

          Maar dit gaat over de 964. Omdat ik op de website van CCR meerdere 964 heb zien passeren ben ik daar vanochtend even op bezoek geweest om kennis te maken. Die jongens doen daar duidelijk goed werk! Van opkalefateren en oplappen is geen sprake, er wordt grondig tewerk gegaan, zodat de koets opnieuw in fabriekstoestand is.

          Enfin, het blijkt dat alle 964 wel wat roest hebben. Zelfs die welke hoogglanzend opgepoetst binnenkomen bij CCR vertonen hun ware aard zodra de ruiten, de spatborden en de zijschorten zijn verwijderd!. Normaal voor een auto van 25 jaar die de eerste jaren zeker dag in dag uit gebruikt is. Ik weet nu grosso modo hoeveel een opfrissing die de problemen grondig verhelpt in combinatie met nieuwe lak kost. Wie mij een opnieuw gelakte 964 wil verkopen zal mij moeten bewijzen dat dit volgens de regels van de kunst is gedaan.

            [quote=”Yellow Submarine” post=238456]DST, noem mij één vrouw die een 944 mooier vindt dan een 911. :popcorn:

            Trouwens, ik denk al aan de toekomstige kleinkinderen, die moeten achterin kunnen zitten! Jaja, dit is echt wel een toekomstproject…[/quote]

            Alle vrouwen in de Transaxle club :respekt: :mrgreen: :happy:

            Er heeft een lid mijne 968 cabrio voor/van zijn vrouw moeten kopen :up:
            Voor alle duidelijkheid: zij gaat er mee rijden hé :driver: :driver:

              Minder dan een restaurantrekening voor 2!

                BIV is voor een wagen van > 25 jaar forfaitair bepaald ongeacht de inschrijving : oldtimerplaat of gewone plaat.
                Aan de huidige indexen 42,91 EUR

                  Budget? Zoveel als een nieuwe. Maar dan moet hij ook nieuw zijn. Koetswerk, mechaniek en interieur. Als bijvoorbeeld de motor olie lekt, dan is de ideale oplossing een revisie met oa Mahle zuigers. Kost 15-16K, toch? En dan doe je gelijk ook de koppeling etc etc etc… Als het niet nodig is, dan niet, maar het zijn nu eenmaal oude beestjes.

                  Mijn ideaal scenario is een goede basis die cosmetisch niet perfect is maar dan ook voordelig kan aangeschaft worden. En deze dan naar nieuwstaat brengen met de nodige revisies, zeer grondig spuitwerk en een nieuw interieur. Om er dan nog vele jaren zonder zorgen van te genieten. Het idee krijgt nu pas vaste vorm, vrouwtje wil wachten tot volgend jaar. Maar dat is al binnen 6 maand, eh!

                  [hide]Ik heb er juist één te koop gezien op www (C2 manueel 1991) voor 27K. Lijkt te mooi om waar te zijn, ik stuur toch maar een mailtje om te checken.[/hide]

                  Kennen jullie CARFAX? Daarmee kun je de historie van een auto nagaan blijkbaar. De moeite? De dienst kost 10€

                    [quote=”Yellow Submarine” post=238451]
                    Wat betaalt men trouwens als BIV voor een auto die wel 25 jaar is, maar die men niet als oldtimer inschrijft? Rijtaks is even laag, dat weet ik. Maar ik vind niets terug over de BIV.[/quote]

                    Maakt niets uit, BIV heeft niks te maken met oldtimer of niet.

                      Wat is’t budget?
                      Dr. Knauf denkt eraan de zijne misschien weg te doen. Is misschien iets voor jou…

                      In jouw plaats zou ‘k die in Luik van net geen 50k toch ne keer gaan checken. :salut:

                        DST, noem mij één vrouw die een 944 mooier vindt dan een 911. :popcorn:

                        Trouwens, ik denk al aan de toekomstige kleinkinderen, die moeten achterin kunnen zitten! Jaja, dit is echt wel een toekomstproject…

                          [quote=”DST” post=238450]Eventueel te verkrijgen (tegen meerprijs 😎 ) met 18 inch Fuchs :happydance: :drink: :happy:[/quote]

                          LOL.. gewoon om te kijken hé, ook naar de MW. Momenteel geen plek (of budget) voor een vierde P…. dan moet er eerst eentje weg…

                            [quote=”Yellow Submarine” post=238451] Voor mij moet het er zeker één zijn waar mijn vrouw ook graag mee rijdt en die geschikt is om Europa mee te doorkruisen in Gran Turismo stijl, geen circuit beest. [/quote]

                            => nen TRANSAXLE dus :respekt:

                              Voor mij moet het er zeker één zijn waar mijn vrouw ook graag mee rijdt en die geschikt is om Europa mee te doorkruisen in Gran Turismo stijl, geen circuit beest. Dus met het nodige comfort, maar wel luchtgekoeld. Dan komen enkel de 964 en de 993 in aanmerking. En dan heeft de 993 het nadeel dat hij er net een tikkeltje te modern uitziet en dat het op dit moment nog geen oldtimer is.

                              Wat betaalt men trouwens als BIV voor een auto die wel 25 jaar is, maar die men niet als oldtimer inschrijft? Rijtaks is even laag, dat weet ik. Maar ik vind niets terug over de BIV.

                                Eventueel te verkrijgen (tegen meerprijs 😎 ) met 18 inch Fuchs :happydance: :drink: :happy:

                                  kzou toch echt eens moeten komen kijken….

                                15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 301)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.