De 964 queeste

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 De 964 queeste

  • Maker
    Discussie
  • Deze 964 RS 3.8 touring bestaat dus niet. Maar het zou wel mijn droomwagen zijn. Als de 964 goed genoeg is als basis voor een Singer van 500K, dan ook voor mij. Maar hoe mooi ik de Singer ook vind, de look van een 964 is ook niet verkeerd. Dus waarom zou je dat drastisch wijzigen?

    Ik heb een hekel aan overdreven hitte, dus mijn ideale auto heeft airco. En een servostuur, en een foolproof versnellingsbak. Maar ook veel power, een super sound en een retestrakke ophanging. De 964 RS had veel, maar niet de power. Er was maar 10 pk meer dan standaard. Het verschil in performantie kwam in hoge mate door het strippen van alle comfort. Weg airco, weg servo, dag radio… De 964 RS touring behield wel alle comfort items, maar woog dan ook haast net zo veel als de gewone 964. De zeer zeldzame 964 RS 3.8 had wel 300 pk, maar die vliegtuigvleugel hoeft niet voor mij.

    Dus voor mij is de ideale – dagelijks bruikbare – 964 er één met de remmen, ophanging en motor van de 3.8 RS, maar zonder diens spartaanse trekken en vleugel.

    Blijkbaar zijn er nog zotten die hier naar vragen, want bijvoorbeeld Porsche specialist Claes (PRC bvba) uit Lommel biedt dit pakket aan: 964 naar 3.8 RS

    Iemand hier die hier er meer over kan vertellen?

    DSC07681-800x600.jpg

    DSC08336-800x600.jpg

    DSC08334-800x600.jpg

    vincent4-800x600.jpg

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 301)
    • Ge kunt u ook direct ne ready-to-go hot-rod aanschaffen :engeltje:

      22PS.jpg

        gaan kijken en keuren.bij interesse…. zeker lakmeter ofzo meenemen 😉

        Prijs is zeker niet teveel, zelf aan de lage kant…

          Staat te koop bij een Porsche specialist, 45K€, 240K km, motor eerder gereviseerd, lak niet meer origineel. Zou geheel rijklaar staan.

            964 met turbo zetels.. lekker.

            op foto moeilijk te zeggen maar vraagt wel nader onderzoek…. is wel de juiste kleur voor roestvuil….

              Zien jullie de vlek onder de rubber van de zijruit? Is dit roest die zich manifesteert?

              IMG33470_srcset-large.JPG

                een 964 heeft standaard plastike deurbakjes, alles voor de 964 heeft idd geperste kartonnen
                die van de 964 kan je evt de bekleding afdoen en daarna lakken

                die polyester deurbakken zijn niet echt mooi van vorm

                  Maritime? Vielleicht!

                  Kennen jullie Lakewell? Klinkt alsof ze ergens in The Lake District (Engeland, toekomstig ex-EU) huizen, maar ze zitten in Boutersem… :sarcastisch

                  Ze verkopen inderdaad naakte deurbakjes in polyester! De RS deurpanelen zonder bakjes missen wat finesse IMO.

                  Enne Deepee, weeral bedankt, de website waarnaar je linkte heeft een schat aan nuttige tips.

                    Als je een betrekkelijk standaard uitziende 964 wil én in ‘t blauw dan kun je niet om Maritiem heen. DE kleur voor een 964, en vele 964 RS’jes delen die mening…

                    Op ‘t eerste zicht heeft Singer niet bepaald baanbrekend werk verricht met die portierbakken van de 964 en ‘t goede nieuws is: je kan die deurbakken kopen zonder die tapis-plein erop. De meeste deurbakken van de meeste 964’s zijn toch al kromgetrokken dus die deurbakken zijn readily available en iirc waren die zonder tapis-plein nog in polyester ofzo ook ipv geprest karton :salut:
                    Moest ik het zijn… Die deurbakken doe je toch niet veel mee hoor. Gewoon RS-panelen erin of zelf maken met de bekleding naar keuze, is toch gewoon een stuk hardboard met wat mousse en simili overplakt.

                      … of maak je keuze uit alle blauwtinten HIER
                      BENTLEY SILVER LAKE METALLIC kleurcode Z90
                      BLAUMETALLIC kleurcode 8484
                      COPPAFLORIO BLUE kleurcode 360
                      SKY BLUE kleurcode 6403
                      GLACIER BLUE kleurcode 6610
                      GULF BLUE kleurcode 3636
                      CRYSTAL BLUE kleurcode 6825
                      OLYMPIC BLUE kleurcode 5810
                      PASTEL BLUE kleurcode 6826

                        AETNABLAU kleurcode Y31

                        AQUAMARINBLAU kleurcode 5607

                          Juist, maar het gaat me om de pochetten. Ik heb geen ambitie om de Singer tot in detail te kopiëren…

                          Qua kleuren ben ik zot van een bleekblauwe koets (Riviera, Mexico…) met rood interieur. Hier de San Diego van Singer, het blauw zal echter geen officieel Porsche kleur zijn:

                          BN-EF733_mag091_MV_20140822161103.jpg

                          Blijkbaar is Riviera heel erg gelijkend op Mexico, alleen is Riviera ietsje bleker.

                          Van Rennlist, de voorste is Riviera, daarachter Mexico

                          P4240030.JPG

                          Van links naar rechts: Riviera, Miami, Mexico!

                          img_0384_9b95238f3b7874be621176d07d7fc893a0355fdc.jpg

                            Dat is idd erg mooi, al zou ik het vlechtmotief graag vervangen door geperforeerd leder 😉

                              Eén van de weinige details die me storen aan de 964 zijn de deur-pochetten. Vooral de tapis-plein bekleding ervan vind ik vies (sorry). Bij Singer zie je een speciaal retro bakje, maar op één van de eerste exemplaren (de Mexico) ziet dit er eigenlijk uit als een gewone 964 pochet, maar dan in bekleding van leder. Dat vind ik perfect!

                              singer-911-silver-49.jpg

                                We mogen wel niet vergeten dat de 964 en de 993 elk maar een paar jaar zijn geproduceerd en dat de aantallen toch gelimiteerd zijn. Porsche had het toen best moeilijk want de 944/968 en de 928 verkochten ver onder de verwachtingen. Dat heeft geduurd tot de Boxster verscheen. Vanaf de 986/996 hebben we het echter over seriewagens die niet meer de ouderwets-analoge sensatie van de luchtgekoelde geven.

                                Zoals gezegd, het is maar wat ieder zelf wil want zelfs een 996 turbo roept bij mij niet hetzelfde buikgevoel op als een 964. Ik heb trouwens ooit een kwartiertje met een 993 turbo mogen rijden. Dat was mindblowing. Een raket die als een trein het goede spoor hield. Maar hoe vaak kan je dit vermogen gebruiken?

                                En ik heb nu al een 981 met pdk, die extreem geschikt is om elke dag en in alle weer te gebruiken en dat doe ik ook want ik heb er zelfs een set winterbanden op velg voor. De weekendauto mag daar vrij ver van verwijderd zijn, echter zonder dat het een track-auto moet worden.

                                  [quote=”DST” post=238386]Ik heb daar nog ergens een interessant artikel over gelezen (ben alleen vergeten waar)

                                  Reden waarom op veilingen niet alles meer verkocht wordt, is omdat de kwaliteit van het aanbod (sterk) gezakt is, terwijl men tweede rang wagens wensen te verkopen aan top prijzen …. tja.

                                  Volgens mij vandaag meer dan ooit moeilijk om de echt goede exemplaren te vinden. Brol genoeg en niet direct goedkoop.[/quote]

                                  +1

                                  Zoek bv nog maar eens een zuivere 924, niks speciaal maar een gewone 2.0…

                                15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 301)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.