De 964 queeste

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 De 964 queeste

  • Maker
    Discussie
  • Deze 964 RS 3.8 touring bestaat dus niet. Maar het zou wel mijn droomwagen zijn. Als de 964 goed genoeg is als basis voor een Singer van 500K, dan ook voor mij. Maar hoe mooi ik de Singer ook vind, de look van een 964 is ook niet verkeerd. Dus waarom zou je dat drastisch wijzigen?

    Ik heb een hekel aan overdreven hitte, dus mijn ideale auto heeft airco. En een servostuur, en een foolproof versnellingsbak. Maar ook veel power, een super sound en een retestrakke ophanging. De 964 RS had veel, maar niet de power. Er was maar 10 pk meer dan standaard. Het verschil in performantie kwam in hoge mate door het strippen van alle comfort. Weg airco, weg servo, dag radio… De 964 RS touring behield wel alle comfort items, maar woog dan ook haast net zo veel als de gewone 964. De zeer zeldzame 964 RS 3.8 had wel 300 pk, maar die vliegtuigvleugel hoeft niet voor mij.

    Dus voor mij is de ideale – dagelijks bruikbare – 964 er één met de remmen, ophanging en motor van de 3.8 RS, maar zonder diens spartaanse trekken en vleugel.

    Blijkbaar zijn er nog zotten die hier naar vragen, want bijvoorbeeld Porsche specialist Claes (PRC bvba) uit Lommel biedt dit pakket aan: 964 naar 3.8 RS

    Iemand hier die hier er meer over kan vertellen?

    DSC07681-800x600.jpg

    DSC08336-800x600.jpg

    DSC08334-800x600.jpg

    vincent4-800x600.jpg

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 301)
    • De prijs van de “barn find” hier op het forum is een realistische prijs van wat zo’n oude wagen zou mogen kosten. Als ik soms zie wat een 964 of 993 gaat met 200-300K, dan moet ik toch lachen, zo zeldzaam zijn ze nu ook weer niet. Het is maar wat de zot er aan geeft. Natuurlijk doet het merk, samen met de nostalgie van luchtkoeling veel aan de prijs. Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een recenter model, met een dieptepunt aan waarde, en een iets of wat exclusieve uitvoering. Dat is een betere en zekerdere investering. Koop nu bvb een 996 turbo, of een 997 GTS, doe je binnen 10j een goede zaak. Al wat je nu koopt aan ballonprijzen is een risico. Het is allemaal persoonlijk natuurlijk 🙂

        En de onderdelen van de luchtgekoelde zijn denk ik ook pakken duurder. Ook en vooral de koetswerkpanelen. Als je pech hebt kun je zo op korte termijn aan 30K kosten zitten als er ook aan de motor wat moet gesleuteld worden. Als je maar 30K gegeven hebt is dat misschien te doen, maar stel dat je al 55-60K neertelde voor je 964…

          De grens is ook bereikt imo. Niet iedereen is bereid veel geld op te hoesten voor een oude wagen met meestal veel kilometers. Dan kijken velen naar een recentere P met minder kilometers, meer comfort en recentere techniek. Daar zijn er ook veel meer van gemaakt, de prijzen aldus sowieso beter.

            Ik heb daar nog ergens een interessant artikel over gelezen (ben alleen vergeten waar)

            Reden waarom op veilingen niet alles meer verkocht wordt, is omdat de kwaliteit van het aanbod (sterk) gezakt is, terwijl men tweede rang wagens wensen te verkopen aan top prijzen …. tja.

            Volgens mij vandaag meer dan ooit moeilijk om de echt goede exemplaren te vinden. Brol genoeg en niet direct goedkoop.

              Bedankt, Deepee. Eerst moet ik er maar eentje op de kop zien te tikken. Spijtig dat je er voor 20K geen meer vindt zoals een aantal jaar geleden.

              Ik heb daarnet mijn Cayman bij Walter afgezet in Berlare voor een klein onderhoud. Volgens hem gaan de prijzen nu naar omlaag gaan. Op veilingen wordt niet meer alles verkocht, in tegenstelling tot voor kort, zegt hij.

                [quote=”Yellow Submarine” post=238352] … wat het onderwerp van het topic betreft: ik heb gelezen dat een 3.8 niet zoveel méér brengt ten opzichte van een goed gesoigneerde 3.6, enkel wat meer koppel. Klopt dat? Een kleine 300 pk lijkt me toch wel lekker.[/quote]

                met een kit van Mahle incl aanpassing nokkenas en klepstoters breng je het standaardvermogen van 270 Pk naar 310 Pk.
                terwijl zo’n 3.8L motorkit van FVD een piekvermogen van 340 Pk voorspelt.

                toch interessante cijfers maar wel tegen een nog aanzienlijker prijskaartje.

                  Zelfde auto, andere velgen.

                  10333300_10202633603735925_1622808172922332523_o.jpg

                    De mooie 964 in kleur Amethist van landgenoot Kristof Mombaerts op Stance Works

                    De wielen van Rotiform verdeelt hij zelf.

                    964KristofMombaerts.jpg

                      Ondertussen de firma gevonden die het interieur van die groene met veel leder heeft bekleed: Harcourt Design

                      Zal peperduur zijn schat ik.

                        Productie aantallen 964 (wiki)
                        964 C2 Coupé 18.219
                        964 C2 Cabrio 11.013
                        964 C2 Targa 3.534
                        964 C2 Cabrio Turbo-look 702
                        964 C2 Speedster 930
                        964 C4 Coupé 13.353
                        964 C4 Cabrio 4.802
                        964 C4 Targa 1.329
                        964 C4 Jubileum 911
                        964 Turbo 3.3 3.660
                        964 Turbo 3.6 1.437
                        964 RS 2.282
                        Totaal 62.172

                          Tenzij je Singer bent, laat je de 964 beter een 964.

                          Van Singer gesproken, ze hebben nu ook 2 targa’s op hun website staan. Ziet er niet slecht uit:

                          03-singer-911-montreal.jpg

                          Beide hebben geen rolbeugel, in tegenstelling tot de meerderheid van de coupés die ze maakten. De motor is de vetste 4.0. Ik vraag me af of die structureel voldoende stijf is? Dickinson beweert van wel. Maar ik weet nog goed dat toen mijn SC targa op de brug stond, er een opening van gemakkelijk 2 cm verscheen ter hoogte van het targa dak. Was normaal volgens de mecanicien…

                          Is de targa dan een aanrader, of niet? Niet dat er zoveel gemaakt zijn, want de 964 was ook gewoon als cabrio verkrijgbaar en daarvan zag je er destijds wel redelijk wat rijden.

                          Nog ééntje van het net geplukt:

                          Targa+jpeg1334197433.jpg

                          Wat het onderwerp van het topic betreft: ik heb gelezen dat een 3.8 niet zoveel méér brengt ten opzichte van een goed gesoigneerde 3.6, enkel wat meer koppel. Klopt dat? Een kleine 300 pk lijkt me toch wel lekker.

                            :salut: :coolness:

                              het ‘m deed denken aan aan hangbuikvarken…

                              Ik snap het: die deur is te klein of de zijpanelen zijn verlaagd?

                                Hier een impact in Chartreuse groen, bewijst je punt:

                                4665256586_83c21708f81321628459.jpg

                                  Mijn eerste gedacht was ook “waaaauw” toen ik door de foto’s scrollde, maar toch was er “iets” dat mij stoorde. Dacht eerst dat het de nieuwere Fuchs’ waren die niet zo goed uitkomen op een backdate als de oude Fuchs’, maar toen las ik op een bevriend forum (giving credit where credit’s due) dat het ‘m deed denken aan een hangbuikvarken…

                                  Foto’s nog eens bekeken, en geef mijn portie maar aan Fikkie 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 301)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.