De 964 queeste

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 De 964 queeste

  • Maker
    Discussie
  • Deze 964 RS 3.8 touring bestaat dus niet. Maar het zou wel mijn droomwagen zijn. Als de 964 goed genoeg is als basis voor een Singer van 500K, dan ook voor mij. Maar hoe mooi ik de Singer ook vind, de look van een 964 is ook niet verkeerd. Dus waarom zou je dat drastisch wijzigen?

    Ik heb een hekel aan overdreven hitte, dus mijn ideale auto heeft airco. En een servostuur, en een foolproof versnellingsbak. Maar ook veel power, een super sound en een retestrakke ophanging. De 964 RS had veel, maar niet de power. Er was maar 10 pk meer dan standaard. Het verschil in performantie kwam in hoge mate door het strippen van alle comfort. Weg airco, weg servo, dag radio… De 964 RS touring behield wel alle comfort items, maar woog dan ook haast net zo veel als de gewone 964. De zeer zeldzame 964 RS 3.8 had wel 300 pk, maar die vliegtuigvleugel hoeft niet voor mij.

    Dus voor mij is de ideale – dagelijks bruikbare – 964 er één met de remmen, ophanging en motor van de 3.8 RS, maar zonder diens spartaanse trekken en vleugel.

    Blijkbaar zijn er nog zotten die hier naar vragen, want bijvoorbeeld Porsche specialist Claes (PRC bvba) uit Lommel biedt dit pakket aan: 964 naar 3.8 RS

    Iemand hier die hier er meer over kan vertellen?

    DSC07681-800x600.jpg

    DSC08336-800x600.jpg

    DSC08334-800x600.jpg

    vincent4-800x600.jpg

15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 301)
    • Deze W9 O Backdate – One of a Kind komt qua manier van aanpak dicht in de buurt van hetgeen mij bekoort… Met dit verschil dat een backdate voor mij niet hoeft. De pure lijnen van een 964 zijn op zich een lust voor het oog. Maar dit is wel héél goed gedaan!

      Korte samenvatting:
      Eigenaar Nick Fitch reed met een 997 maar wordt besmet met het 964 virus wanneer hij meerijdt met de 964 C4 van een goede vriend van hem in 2013. Hij koopt zich al snel een rode C2 met manuele bak. Omdat hij de kleur niet graag ziet, vervangt hij deze door een grijze en koopt daarna ook een zwarte C2 met manuele bak en veel kilometers die wel een slok olie lust… voor elke trip.

      Hij wordt lid van de Londense afdeling van World 964 Owners waar hij meerdere hevig gemodificeerde 964 ontdekt. Hij bezoekt ook Singer en hoewel deze boven budget is krijgen zijn plannen definitief vorm. De motor wordt zwaar gewijzigd en de versnellingsbak volledig gereviseerd. De motor zou naar verluid 385 pk leveren…

      Het koetswerk werd dus gebackdated en het interieur werd aangepakt door een kennis die gewend is om leder toe te passen in winkelinrichtingen, maar nog nooit een auto had bekleed. De “haverkleurige” tapijten zou ik nooit willen, maar het is wel allemaal mooi gedaan.

      O ja, het budget werd overschreden met 100%!

      bef9b4_c9ce6379cbaf4b4b8e52d94becbb50ac~mv2_d_3024_4032_s_4_2.jpg

      bef9b4_4231955a13104da9bd5a98b8039224f5~mv2_d_6000_4000_s_4_2.jpg

        Als ik afga op wat ik online her en der zie, is er voor €40K weinig te vinden en hetgeen te koop is voor die prijs is op het eerste (niet kenners-) oog al aan revisie toe. Deze is duidelijk flink onderhanden genomen, zowel qua plaatstaal, mechanisch, ophanging, motor en interieur…

          mooie wagen, en een eerlijke verkoper, want mijn vorige kwam ook van daar, maar das nogal een geld zeg :wtf: heb je voor dit bedrag geen 991 ? of wat is de reden dat deze “oldies” zo duur zijn… :popcorn:

            Graag jullie opinie over deze:
            964 RS clone

            En neen, ik ben zeker niet echt op zoek op dit ogenblik. Maar dit ziet er wel een propere machine uit, binnenin decent aangekleed, niet naakt. Mooie zetels. Motor ziet er proper uit. Prijs is er naar: €79.964 (laatste 3 cijfers: grappig!). Ik denk als je er één koopt voor de helft van dat bedrag, dan zou je ongeveer op hetzelfde uitkomen eens alles naar wens is aangepast (het is te zeggen, naar nieuwstaat gebracht en met RS kenmerken)

            Te koop bij Hermens.

            imageGen.ashx-2.png

            imageGen.ashx-4.png

            imageGen.ashx.png

              Heb het geluk van beide te hebben en moet zeggen, met ne watergekoelde kunt ge ook die rijsensaties beleven hoor weliswaar meestal aan hogere snelheden natuurlijk :driver: :driver: :driver: . Das dan weer minder voor het rijbewijs hè :coolness: :coolness: :coolness:

                Dat is het juist, beide zijn eigenijk niet te vergelijken.

                Ik heb in 2002 een ’82 SC targa 3.0 met 204 pk gekocht dus ik weet hoe het zit. Dat was wel een miskoop. Mooi herspoten, maar structureel niet gezond. Dan maar een nieuwe Z4 gekocht, want de toenmalige Boxster vond ik niet 100% mijn ding qua looks. Cayman bestond nog niet.

                  als het over snelheid en sturing gaat is een Cayman idd veel beter dan een luftie, heb er ook al mee gereden en was top maar geloof me… de rijsensatie van een luftie kan je met niks moderns vergelijken :driver:

                    Luc, neen, echt niet! :engeltje:

                    In het achterhoofd kriebelt dit al vele jaren. Ooit zal het er wel van komen, maar nu nog niet. misschien binnen 5 jaar. Ik prijs me al gelukkig om elke dag met de Cayman te mogen rijden. Maar voor de totale zintuiglijke rijsensatie denk ik dat een luchtgekoelde de droom is. Maar wel een dure, want de aankoop is nog maar de start.

                    Binnen 20 jaar kun je wellicht geen auto’s meer kopen met een stuur. Er van genieten zolang het kan dus. Gisteravond nog vanuit Ronse via kleine wegen naar huis gereden met de Cayman. Haast geen verkeer dus dit was subliem.

                      YS wil eindelijk ook toegeven dat er niks boven een luchtgekoelde P gaat :happydance: :driver:

                        @ YS, precies aan het rondkijken voor nen oldie :coolness: :coolness: :coolness:

                          Heel mooie velgen
                          Als ik mij niet vergis “forged” dus lichtgewicht
                          Vandaar de prijs

                            Geen flauw idee. Goedkoop kan het niet zijn. Ik stuur PRC een email.

                            Als je de velgen bedoelt, die kosten per stuk $700 à $850 (plus shipping, BTW en accijns) excl coating à $50 à $200

                              Heeeeel mooi!!!!
                              Floere.

                                Hey, enig idee wat de kostprijs is?
                                Floere.

                                  Dit is de gewenste look, met de nette wielen van Magnus Walker:

                                  PhotoJun27,75747PM.jpg

                                  964-on-18-UO52-RIMS.gif

                                15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 301)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.