De 964 queeste

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 De 964 queeste

  • Maker
    Discussie
  • Deze 964 RS 3.8 touring bestaat dus niet. Maar het zou wel mijn droomwagen zijn. Als de 964 goed genoeg is als basis voor een Singer van 500K, dan ook voor mij. Maar hoe mooi ik de Singer ook vind, de look van een 964 is ook niet verkeerd. Dus waarom zou je dat drastisch wijzigen?

    Ik heb een hekel aan overdreven hitte, dus mijn ideale auto heeft airco. En een servostuur, en een foolproof versnellingsbak. Maar ook veel power, een super sound en een retestrakke ophanging. De 964 RS had veel, maar niet de power. Er was maar 10 pk meer dan standaard. Het verschil in performantie kwam in hoge mate door het strippen van alle comfort. Weg airco, weg servo, dag radio… De 964 RS touring behield wel alle comfort items, maar woog dan ook haast net zo veel als de gewone 964. De zeer zeldzame 964 RS 3.8 had wel 300 pk, maar die vliegtuigvleugel hoeft niet voor mij.

    Dus voor mij is de ideale – dagelijks bruikbare – 964 er één met de remmen, ophanging en motor van de 3.8 RS, maar zonder diens spartaanse trekken en vleugel.

    Blijkbaar zijn er nog zotten die hier naar vragen, want bijvoorbeeld Porsche specialist Claes (PRC bvba) uit Lommel biedt dit pakket aan: 964 naar 3.8 RS

    Iemand hier die hier er meer over kan vertellen?

    DSC07681-800x600.jpg

    DSC08336-800x600.jpg

    DSC08334-800x600.jpg

    vincent4-800x600.jpg

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 301)
    • rode gevaartes

      Mi sembra c’è un incendio nel cofano*

      Je ziet, zelfs voor Italiaans draai ik mijn hand niet om.

      *Ik denk dat de motor in brand staat

      Wim

        Ik heb de laatste tijd al wat brol voorbij zien komen, en niet enkel aanbod van jou Erwin.

        Probleem is de hoge vraag naar Porsche dus de daarbij behorende hoge prijzen, en dan is minimaal oplappen met een blinkend kleurtje de must om zo een serieuze winst te pakken. :think: :what:

        Maar de eerste (Amerikaan) die beschreven werd, was echt over priced, de deuren en meerdere plekken stonden bol van de plamuur.
        En dan het verhaal wat hij erbij kreeg van eigenaar was in mijn ogen echt verzonnen, want bleek waarschijnlijk ook voor hem een complete miskoop te zijn met teveel kosten, dus proberen tegen een veel te hoge prijs te verkopen aan een ander die erin wilt trappen.

        Laatste tijd veel klanten die overgaan op die rode gevaartes als belegging 😳 want die zijn (nu) nog voor normale prijzen te koop.

          Ik heb de laatste dagen drie 964 IRL bekeken en de foto’s besproken met verschillende PFB leden, waarvoor dank!

          1/ 964 C2 “te restaureren” Amerikaan VP 38K. Goedkoper vindt men niet maar volgens Wim kunnen de kosten van de restauratie makkelijk 20-30K bedragen. En dan hebben we het nog niet over de motor die niet aangesloten was en waar geen olie op was. Voordeel van een restauratie zou zijn dat je het naar eigen standaard kan doen (en een proper kleurtje zoals Riviera kiezen). Maar op deze manier heeft het geen zin met deze startprijzen.

          2/ 964 C4 rood VP 41K volledig gerestaureerd “état irréprochible” volgens mijn kennis van de Waalse taal wil dat zeggen “zonder fout” maar het bleek toch dat het (zeer recente) lakwerk met de Franse slag is gebeurd, ttz bijvoorbeeld aan de achterzijde van de kofferklep gewoon over het roest gelakt. De verkoper laat inspectie toe, maar enkel bij hem, niet op verplaatsing. Je meet zelf maar een krik meebrengen om eronder te kijken, zei hij letterlijk, maar dan en Français…

          3/ 964 C2 eveneens “volledig gereviseerd” voor 46K. Het lakwerk was al wat langer geleden gebeurd en bijvoorbeeld aan de zichtzijde van de kofferklep (waar de rode aan de achterkant sloppy gedaan was) was een klein blaasje zichtbaar. De verkoper was wel zo aardig om me toe staan met de auto naar Walter Janssens te rijden voor controle. Probleem is dat Walter door scha en schande geen fan is van de 964. hij wist direct te zeggen dat de wagen véél te laag stond door te korte veren. De banden raakten inderdaad de wielkasten… Met nog wat andere issues erbij vond hij de verhouding prijs/kwaliteit toch niet ok.

          Mijn goesting is dus weer eventje over… De rode C4 hou ik nog even in gedachten.

            [quote=”DST” post=239722]
            Ik heb ff op punt gestaan een 991.2 te kopen maar het was het gebrek aan charme aka emotionele connectie wat me tegen hield.
            [/quote]

            Niets zo veranderlijk als den mensch!! :mrgreen: :happy:

              “You can’t buy love and you can’t buy a new air-cooled Porsche anymore” :mrgreen:

                @ deepee
                Ach, die mens wou gewoon ff beleefd zijn en wist niet wat zeggen anders :engeltje: :mrgreen:

                (of hij had gene sport uitlaat op zijn Spyder; was immers een optie op de 987, en weet dus niet beter :popcorn: )

                  wacht maar tot die brave ziel de V8ste symfonie van de niet geblazen 5.0L Porsche ooit eens te horen krijgt …. :lekker:

                    In het kader van de 964 queeste, de Boxster Spyder man zegt het volgende:

                    “Heb genoten van de 964s wat klinken die dingen toch lekker….

                    Oud 964 eigenaar en hopelijk ook toekomstig 964 eigenaar.”

                      :first: :first: :first:

                        Met zulke strepen wordt alles lekkerder!

                          die AC Cobra is anders wel lekker, ook al is het geen 964 :engeltje:

                            :mrgreen: :happy:
                            Ik dacht al dat ‘t 964 Shooting Brakes waren 8) :mrgreen:

                              Ja Mush, als bijen op de honing, het zijn net magneten die 964’jes!! :mrgreen:

                              Op zich niet heel erg, maar ze gaan er nog voor staan ook … :happydance:

                                Zitten een paar rare 964’s tussen! :mrgreen: :happy:

                                  Voila!

                                  Eifel1vk.jpg

                                  Eifel2vk.jpg

                                  Eifel117vk.jpg

                                  Eifel118vk.jpg

                                  Eifel123vk.jpg

                                  Eifel125vk.jpg

                                  Eifel126vk.jpg

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 301)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.