De 964 queeste

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 De 964 queeste

  • Maker
    Discussie
  • Deze 964 RS 3.8 touring bestaat dus niet. Maar het zou wel mijn droomwagen zijn. Als de 964 goed genoeg is als basis voor een Singer van 500K, dan ook voor mij. Maar hoe mooi ik de Singer ook vind, de look van een 964 is ook niet verkeerd. Dus waarom zou je dat drastisch wijzigen?

    Ik heb een hekel aan overdreven hitte, dus mijn ideale auto heeft airco. En een servostuur, en een foolproof versnellingsbak. Maar ook veel power, een super sound en een retestrakke ophanging. De 964 RS had veel, maar niet de power. Er was maar 10 pk meer dan standaard. Het verschil in performantie kwam in hoge mate door het strippen van alle comfort. Weg airco, weg servo, dag radio… De 964 RS touring behield wel alle comfort items, maar woog dan ook haast net zo veel als de gewone 964. De zeer zeldzame 964 RS 3.8 had wel 300 pk, maar die vliegtuigvleugel hoeft niet voor mij.

    Dus voor mij is de ideale – dagelijks bruikbare – 964 er één met de remmen, ophanging en motor van de 3.8 RS, maar zonder diens spartaanse trekken en vleugel.

    Blijkbaar zijn er nog zotten die hier naar vragen, want bijvoorbeeld Porsche specialist Claes (PRC bvba) uit Lommel biedt dit pakket aan: 964 naar 3.8 RS

    Iemand hier die hier er meer over kan vertellen?

    DSC07681-800x600.jpg

    DSC08336-800x600.jpg

    DSC08334-800x600.jpg

    vincent4-800x600.jpg

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 301)
    • Ook al in mijn DME al eentje met 993 nummer : reserve DME en riempje liggen bij mij sowieso in de koffer. 😉

        Ik probeer het mij in te beelden…. :mrgreen:

        Impossibru!!! 🙂
        Iirc was’t wit met allemaal gekleurde ballonetjes op (nee, geen bruine ;))

        Mensen kunnen tegenwoordig niet meer zonder Airco, ABS, GPS, servo etc

        Velen niet nee, weet niet of TS ook zo is (in principe niks mis mee), maar dan is een 964 (of andere oldtimer) imo niks voor jou. Dan ga je alleen maar gefrustreerd raken en denken “is dit het nou, is dit dat “plezier” waar iedereen altijd maar zit over te blazen”, als je dan nog eens strandt met domweg een kapotte DME, of een gebroken riempje is de frustratie compleet.

          Er gaat niets boven een goede kaart :up:
          GPS = stress “aan het ronde punt de derde afslag” :puke:

            Old school hé Musch 😉

            . Airco staat bij mij ook meestal af. raampjes en dakje open en dan mag het wat warmer zijn…

            Mensen kunnen tegenwoordig niet meer zonder Airco, ABS, GPS, servo etc

            Vroeger met mijn vrouwke met de Golf 1 GTI heel de Franse kust gedaan zonder dat alles.. en rijden op kaart
            Zaaaalig gewoon

            Zo kopen wij ook steeds een Michelin wegenkaart als we op reis gaan om met de kaart de streek te verkennen ipv op de GPS te rijden. Dan weet je waar je zit en welke opties van wegen je allemaal hebt… en zie je veel meer.

              😯 per toeval geen foto’s van dat sponsen onderbroekje? :happy:
              Ik probeer het mij in te beelden…. :mrgreen:

                [quote=”stefx911″ post=239754]zou toch eens een C4 gaan rijden[/quote]

                Dit :up:
                Ik denk dat voor wat “wij” (en daarmee bedoel ik in eerste instantie mezelf, maar ik denk ook vele anderen) er maar mee doen, dat je nooit het verschil gaat voelen tussen C2 en C4.
                Otoh, ‘t zit tussen de oren, en als jij persé een C2 wil heeft het geen nut naar een C4 te gaan zien. ‘t Prijsverschil is nu ook niet echt fenomenaal.
                Jou (met de beste bedoelingen) proberen overtuigen om een C4 te nemen is misschien hetzelfde van mij proberen te overtuigen een 924 te nemen, of PDK. It’s not going to happen :engeltje: Ook hierbij weer vermelden dat als ik sommige pics zie van sommige TA’s ik ook al eens begin te denken van “OK” 🙂 Een 928 MKI dan, in ‘t zwart. Maar als puntje bij paaltje komt…

                Airco hoef ik niet persé. Je geniet zoveel meer van het landschap als je de bijhorende geuren geserveerd krijgt.
                Auto starten en vensters naar beneden is hier vaste stek. De 991 staat ingesteld om d’office de airco af te hebben.
                Natuurlijk is ook dit persoonlijk, mij neemt het mee naar de tijd dat ik in mijn sponsen onderbroekje op de -als bed ingerichte- achterbank van onze Sunbeam naar Monaco onderweg was. Broeierige hitte, krekels op de achtergrond, de geur van vers gemaaid gras of bij het passeren van een perzikenkraampje… Beleving (niet alleen van de auto) = compleet :respect2:
                IMO is dat pakken plezanter dan in uwe steriele, hermetisch afgesloten ijsbak rond te rijden. Je mist alles van onderweg 🙁

                  Back op topic:

                  http://www.2dehands.be/autos/porsche/911/porsche-911-3-6-carrera-4-304036047.html

                  zou toch eens een C4 gaan rijden

                  Of is de 964 queeste voorbij?. gezien de laatste topics 😉

                    [quote=”Yellow Submarine” post=239693]
                    Maar zaken als een servostuur en liefst airco lijken me toch wel aangenaam.[/quote]

                    EZ Powersteering
                    https://porscheforum.be/forum/4-911/122715-ez-powersteering?start=24

                    20140505_180019-2.jpg

                    Voor de keren dat het te warm is een Thermador car cooler :mrgreen: :mrgreen:

                    bb69_1.jpg

                      [quote=”DST” post=239722]Er werd ff geïnsinueerd dat een 991 meer charme zou hebben dan een GT4. Vond ik grappig :happy: :happy:
                      [/quote]

                      Je slaat een detail over. Het ging niet over charme, het ging over “oude charme” ! En mijn stelling dat een 991 de moderne verpersoonlijking “zou kunnen zijn” voor YS van die oude charme. Gezien de Cayman en de GT4 een relatief jong model is, is daar geen “oude charme”. Charme met bakken, maar geen “oude charme”, tenzij ze die marketing zever van een 718 erbij halen ja 😉

                      DeePee vat het mooi samen, maar wat mij betreft mag het korter. Ga rijden en testen en maak uw eigen keuze, de rest is forumvulsel.

                        Heb zelf de laatste tijd met vanalles gaan testrijden van Boxster, Cayman en 991 PDK en Manueel om te weten wat ik eventueel zou kopen indien er plots ergens iets te koop kwam die mij aanstond en betaalbaar was.
                        Moet eerlijk zeggen ze reden naar mijn gevoel allemaal schitterend maar één bleef er bij mij steeds uitsteken,voor mij persoonlijk dan, en da was ne 991 Targa manueel. Kweet het andere gaan mss zeggen waarom den dezen en nie da maarja is mijn keuze hé.
                        Dus kweet naar wat op zoek te gaan he.
                        Aja als ik met mijn 964 rij vind ik da ook nog altijd ne schitterende bak zulle :driver: :driver: :driver: maar totaal niet met elkaar te vergelijken :salut: :salut: :salut:

                          dus wat onthouden we van deze interessante discussie:
                          1. porsche heeft in z’n gamma all-season/all-weather vehicles & garage queens
                          2. rijplezier hangt niet af van het soort pook
                          3. elke porsche heeft z’n charme maar of het bakkenvol is hangt af van de gezetene op de passagiersstoel
                          4. goed sturen is jouw limiet en die van de auto zo dicht mogelijk bij mekaar brengen
                          :first: :mrgreen: :popcorn:

                            Als we allemaal dezelfde smaak/voorkeur zouden hebben, zou er ook maar 1 model auto en kleur zijn, eh :salut:
                            Ik sluit mij aan bij diegenen die zeggen:”kies wat jij goed vindt en niet wat een ander beter of mooier vindt”
                            Mijn plusstiefzoon vindt de Boxster geen echte Porsche en mijn schoonbroer vinde de 944, ik citeer:” ne mottigr bak in een schijt(kak)kleur.
                            En ja mijn ultieme droom is ook een 911 maar ik kan nog steeds met een gelukkig makend gevoel naar beide wagens kijken en rij er even graag mee. 2 totaal andere wagens maar elk geven ze mij “rijplezier” en dat is natuurlijk iets heel individueels…..
                            Enne als je achteraf tot de vaststelling komt dat je dan toch de “verkeerde” keuze hebt gemaakt omdat het toch niet helemaal je ding is, verkoop je hem gewoon en koop je de andere. Simpel toch!? :salut:

                              [quote=”deepee” post=239720]

                              ik ken mensen die met de boxster rijden en de 964 thuis laten als het regent :happy:[/quote]

                              1. Er is niks plezant aan in de regen/kou rijden met een oldtimer, tenzij je verwarming/ontwaseming optimaal fungeert. (Lees je mee Yellow Submarine?) Hoe de verwarming van een SC bvb werkt dat weet nog steeds niemand. Het best bewaarde geheim uit de Porsche geschiedenis.
                              2. Hier komen we in het “ik wil ne perfecte” vaarwater: velen zullen hun oldtimer op stal laten als de weersverwachtingen niet optimaal zijn. Ikzelf zou bvb niet met mijn perfect gerestaureerde ölklappe een rondritje gaan doen in de polders bij regenweer
                              3. Een Boxster wordt door velen aangekocht om hun nette oldtimer/GT3/R/Jubi/etc te sparen en toch Porsche te kunnen rijden. De Boxster wordt dus als het ware opgeofferd ter meerder eer en glorie van hun 911 8)

                              Dit gezegd zijnde… Een Boxster heeft nog steeds een sweet spot bij mij :engeltje: dus mijn eerder commentaar van 911 of niks was er misschien wat over.

                              Een wijsheid van onze pa (just kidding, ‘t is eentje van mij): never change a winnig team, en DAT weten ze in D maar al te goed.

                                Nog een wijsheid van onze pa: verandering van spijs doet eten :popcorn: :popcorn:

                                  Heerlijk!
                                  Eindelijk een thread op ‘t forum waarbij iedereen voor zijn eigen keuze opkomt en de ander genadeloos affakkelt. :first: Da’s zoveel interessanter om lezen dan de politiek correcte replies. Geeft ook een veel beter beeld aan TS om uiteindelijk zijn gedacht te vormen :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 301)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.