De drang

• Maker
    Discussie
  • Wel,
    ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
    Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
    De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
    Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

Wat zou ik nu graag hebben?
    ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
    Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

“Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
    Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
    En dat wringt.
    Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
    964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

Zo, dat was het een beetje.
    Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
    Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 475)
    • StijnG
      NIet zeveren…..je verkooptopic heb je geplaatst nadat je ‘s morgens al gezegd had dat je het hier voor bekeken hield en niet zou terugkomen voor de blokkering zou opgeheven worden.
      Dus in de spiegel moet je eerlijkheid ook al niet gaan zoeken en als buikspreekpop zal je nog veel moeten oefenen.

Ik heb me lang kunnen weerhouden om niet te reageren op de meest absurde insinuaties maar trop is teveel.

Bedroevend om te zien hoe makkelijk de mens (en veilig ) van achter een toetsenbord weer hun gal gaat spugen. Geen 1 op 1 gesprekken. Geen respect voor de hierarchie. Net als in de buitenwereld zijn ook hier ineens weer “vreemdelingen” die meedoen nu er geknokt kan worden.
        Natuurlijk mag je het niet eens zijn met een beslissing maar dan meld je dit 1 op 1 aan de eigenaar van deze beslissing. Bij voorkeur in een persoonlijk onderhoud. Dan krijg je uitleg en kun je je keuze maken.

Aardig zijn tegen elkaar is echt niet zo moeilijk.

Wat een bedroevende , zielige vertoning.
          Zochten we hier geen Porsche ? Tof dat hiervoor zo en gezellig forum bestaat !
          Kijk eens naar de bezoekers aantallen dag na dag. Net de val van de Lira.
          De forumsponsers zullen er blij mee zijn.
          Dat de betrokkenen tot inzicht mogen komen.
          AMEN

Zoals jij Sigrid, jij ging ook NOOIT meer terug komen, wel wel… welcome back dan maar blijkbaar… En wat StijnG betreft, eerst deze fijne post plaatsen dat we zijn account mogen schrappen en vervolgens een post willen plaatsen om zijn velgen te verkopen, hoezo 2 maten en 2 gewichten ?
            Enfin, net zoals de vorige keer ga ik het herhalen, wie hier niet graag is komt hier toch gewoon niet meer… jullie worden niet gedwongen hoor. Kluts signing off

Stijn, ik had het niet beter kunnen zeggen.
              Ook al heb ik menig aanvaring gehad in het verleden met meneer Paddestoel, omdat we allebei recht voor zijn raap waren en zijn.
              Maar het contact is er nog steeds. Daar is geen pf voor nodig.
              En als je je account wilt opheffen, moet je dit via pb aangeven bij Kluts. Weet ik uit ervaring. 😉
              Of Peter de Grote, die nu het vuile werk mag opknappen. Deepee is ondergedoken in een grot op zoek naar blote vrouwen, die wel van harte welkom zijn op dit forum. :popcorn:
              En reken maar niet op een terugkeer van Mush…..die zie je hier niet meer hoor.
              Net zoals vele oudgedienden.

Sigrid

Het zou me sterk verwonderen dat Mush hier nog wil terugkomen. Het is ook alleen maar omdat ik hier enkele mensen persoonlijk heb leren kennen en appreciëren dat ik nog blijf lezen, want laten we eerlijk zijn, de lol is er echt wel een beetje af.

Ik had het kunnen denken.
                  “Befehl ist befehl.”

Stemming ?

+ 1 voor de moderatie.

Twee dagen weg geweest zonder PC en deze morgen hier het hele verhaal gelezen.:shock:

Ik ben een tijd terug zelf opgestapt na het oeverloos gelul, gezever, gemoei en verzuring in bijna allemaal oninteressante topics van nog minder interessante forummers. Maar het is ieders recht om zijn mening, goesting, kleur, smaak, voorkeur te verkondigen op dit forum.

Op vraag ben ik dan toch voorzichtig terug gekomen en mijn roadtrip neergezet en na deel 1 was het al prijs, daar had je weer een azijnpisser die natuurlijk meteen in zijn hol kroop na repliek.:sarcastisch

Maar goed, de Mush er uitgebonjourd door de leiding? Iedereen weet toch dat hij niet terugkomt, of kan hier misschien over gestemd worden? Wat denken de heren moderators, kan hierover gestemd worden of is dit een totalitair regime?

Ik denk dat ik de Mush zijn antwoord zelf al ken.

Deze communicatie heeft op zich laten wachten omdat betrokkene het recht heeft op weerwoord maar hij heeft nog steeds niet gereageerd.
                        Mushroom is de afgelopen jaren betrokken geweest bij meerdere incidenten op PFB, het voorbije half jaar niet minder.
                        Hij werd hierop meermaals in publiek en ook persoonlijk aangesproken. We merken, met veel geduld overigens, dat hij in herhaling blijft vallen en blijft uitdagen. Hij geeft in zijn antwoorden aan te blijven ruziën tot men hem desnoods van het forum gooit. Een dovemansgesprek blijven houden heeft dus niet veel zin.
                        Tot nu toe is hij de enige in de geschiedenis van PFB die er in slaagt om gebanned te worden.

Om in het openbaar te communiceren en discussiëren moet een minimum aan regels gerespecteerd worden.
                        De bestaande oude forumregels die we enkele maanden geleden op jullie verzoek en in overleg tussen eigenaar, moderatoren en webmaster aangescherpt zijn beginnen toepassen.
                        Deze beslissing is genomen en gedragen door de volledige groep achter de schermen. Dus niet door één man en op basis van één incident.
                        Zodra hij duidelijk maakt om respectvol te kunnen/willen omgaan met iedereen op het forum is hij na een afkoelperiode hier terug welkom.

Het PorscheForum-team.

Ik schrijf hier niet veel, maar dit is gewoon belachelijk …
                          Lijkt me een vies reukje aan te zitten….

Wim

Een aap die met zelfzelf speelt? Omfg die beesten doen niets anders de ganse dag als je eens in de zoo gaat wandelen! Wat ga je daar dan doen? Een groot bord voor zetten zodat niemand het kan zien? De laatste keer dat ik het deed, leek masturberen me juist heel leuk te zijn, net zoals Porsche rijden…

Alle begrip dat er mensen zijn die hier iets tegen hebben, maar verwijder het dan gewoon, zeg dat het niet door de beugel kan en case closed he!

[quote=”boxsterfreak” post=271079]1 iemand heeft hier een probleem met hem en hij wordt geband dmv een vage beschrijving op artikels? Zeg dan wat er juist aan de hand is! Dit kan je toch niet serieus noemen voor volwassen mensen?[/quote]

Als moderator op een ander forum had ik mij voorgenomen niet te reageren en neutraal te blijven betreft dit “euvel”, want ik ken persoonlijk geen van beide partijen…, maar het gaat hier blijkbaar niet over “een vage beschrijving van artikels”…, maar over een filmpje met een masturberende aap…

Ik kan ergens wel inkomen in “een” reactie van de moderator op desbetreffend lid na zulk een posting, want het zal wel ergens beschreven zijn in het reglement van het forum dat ” sexueel getinte postings en filmpjes”, niet toegelaten zijn….., dit ook als reden omdat het al eens gebeurd dat “de kinderen” of “kleinkinderen” meekijken over onze schouder en dat deze beelden dan aanstootgevend zijn begrijp ik volkomen…

Dat dan “zulk” een ingreep ( lees banning) nodig is vind ik betreurend en ben van mening dat dit beter opgelost zou worden door dit tussen beide partijen, of via PM, of openlijk op het forum aan te kaarten als volwassenen, dan was er ook meer duidelijkheid over de forumregels en werden deze nog eens onder de aandacht gebracht.

Ik hoop dat dit probleem onderling als volwassen mensen kan opgelost worden en dat we terug verder kunnen met dit fijne, en informatieve forum. :up:

Na enkele dagen de polemiek te volgen zonder te reageren, voel ik toch de noodzaak om ook mijn gedacht neer te pennen.

Ik ben wat je noemt één van die nieuwe eenden in de bijt, en toch heb ik hier al enorm veel plezier gehad, zowel in real life als hier op het forum.
                                Dat er soms eens spanningen (tussen de regels door) te lezen zijn, heb je overal, maar al bij al valt het hier reuze mee!
                                Dat er oude vetes zijn die nog niet beslecht zijn, ook, maar die worden gelukkig niet op het forum uitgevochten. Er wordt al eens een steentje gegooid en terug, maar het blijft allemaal ludiek.
                                Zo ook met reacties die de ene al minder smakelijk vindt dan de ander, maar naar mijn gevoel altijd grappig bedoeld zijn en grappig blijven. Ik heb hier nog niets aanstootgevend gezien of gelezen…. sommige humor kan ik meer smaken dan andere, maar op andere momenten is mijn humor ook ‘op het randje’….

We zijn allemaal volwassenen, geef gewoon een simple uitleg over wat er gebeurd is en waarom….
                                Is er een klacht gemeld op basis van een posting van Mush? Zo ja, geef dan die uitleg…. Zo nee, waarom dan bannen?
                                Of toch een oude vete die geregeld wordt…. eindelijk de stok gevonden achter de deur?????

Dat er forum regels zijn, is normaal, en dat die moeten gevolgd worden…. volledig mee akkoord… maar was dergelijke reactie nodig?
                                Wat me opvalt is dat er van de andere moderatoren geen reactie komt, niet als bevestiging of verantwoording, niet met uitleg of een verklaring….
                                Enkel reactie van leden (zelfs van leden die normaal enkel meelezen) die het niet nodig achtten om een lid – dat hier per slot van rekening de boel mee levendig houdt – te bannen om een reden die niet nader omschreven wil/kan worden als ‘een inbreuk op par 3 en par 4’…. ????
                                Als dat een argument is, mogen er hier nog een hele hoop verbannen worden…. Ik heb in het topic “Knappe vrouwen en Porsche” al zaken gezien die meer aanstoot gaven dan het filmpje van de aap…. en in bepaalde topics wordt er soms nogal eens gretig ‘op de man’ gespeeld ipv op de bal maar daar komt geen reactie op van de mods…. twee maten, twee gewichten?

Is mijn reactie in strijd met het reglement? So be it! Ik ken mijn straf….

See you , don’t know where – don’t know when…. but we ‘ll meet again!

Ik ken Mush totaal niet, dus kan wel zeggen dat ik neutraal ben. Ik kan me dikwijls vinden in zijn commentaren. Bovendien zijn ze vaak amusant, to-the-point, respectvol… maar blijkbaar wordt dat niet zo geinterpreteerd door bepaalde moderatoren… erg triestig…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 475)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.