De drang

  • Maker
    Discussie
  • Wel,
    ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
    Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

    Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
    De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
    Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

    Wat zou ik nu graag hebben?
    ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
    Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

    ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

    Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

    “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
    Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
    En dat wringt.
    Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
    964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

    Zo, dat was het een beetje.
    Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

    Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
    Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

    Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

    O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 475)
    • https://www.2dehands.be/autos/porsche/911/porsche-911-3-0sc-coupé-europese-348200231.html

      Binnen budget
      Toch wel apart kleurke
      En dan het interieur

        Eikgroen.
        En pas op, met de juiste stance, wielen en interieur heeft dat ook iets :up:
        Dit is Dennengroen:

        Moest 7 jaar geleden 17k kosten…

          zijn die 911 en 964 geen dennengroen? Of zijn de eijkgroen

            This reply is worthless without pics!! 😉

            Muranogroen :first:
            Dennegroen 8)
            Olijfgroen :driver:

              [quote=”Mushroom” post=268961]’t Ene groen is ‘t andere niet 😉
              Geen misse prijs voor die 964 maar daar stopt het ook.[/quote]

              [quote=”Mushroom” post=154640]
              . Die groene… Yummie :lekker:[/quote]

              [quote=”Mushroom” post=154652]@ Ibizake: :respect2: GROEN!! :first:

              [/quote]

              :sarcastisch :mrgreen:

                [quote=”bccars” post=268898]Efkes geen rekening houden met budget:
                https://www.racecarsdirect.com/Advert/Details/53109/1981-porsche-factory-924-gtr%5B/quote%5D

                Die koop ik dadelijk als ik de Lotto win , inclusief autotrailer
                Kei coole raceauto :up: :up:

                  [quote=”DST” post=268913]zo’n spel met 3 pedalen dus[/quote]

                  Nooit begrepen! :sarcastisch :mrgreen:

                    ‘t Ene groen is ‘t andere niet 😉
                    Geen misse prijs voor die 964 maar daar stopt het ook.

                        Opgelet: Wat ontbreekt er achteraan?

                        Geen ruitenwisser !!

                        Dan ook nog eens ne manuele DIY bak, zo’n spel met 3 pedalen dus
                        Sper
                        En nog nen handrem waaraan je kan trekken in de bochten (voorloper van de 4-wiel-sturing 💡 )
                        Zelfs geen elektrische ruiten 🙄
                        Stoelen moet je manueel verstellen (voor en achter) als je de hellingshoek wil veranderen moet je sleutelen
                        Hier moet nog gewerkt worden
                        Alles voor het echte rijdersgevoel :driver: :driver: :mrgreen: :mrgreen:

                          DST, you tease …

                            Daar heb je volledig gelijk in, maar racewagens boeien me niet. Ik race niet. Ik doe bolleke-pijl en ik rij naar zee achter een Australian home made ice cream 😉

                              Euhm, da’s niet zomaar een 924/transaxle in racekleuren he. Dit is een racewagen met palmares !

                                Spijtig, mag nochtans weg :engeltje:

                                  [quote=”DST” post=268892]

                                  den deze dan?

                                  Toch wel een top kleur[/quote]

                                  Aaargh, ik probeerde het nog een beetje stil te houden maar hun propagandamachine werkt op volle toeren: van overal word ik er op gewezen dat hij te koop staat.
                                  De auto zelf dan: hij kan niet harder lijken op die van “The Bridge” dan die van The Bridge zelf, maw: ik wil ‘m! Ik wil er zelfs direct het verwachte maximumbedrag voor aftikken, alleen gaat hij daarvoor niet weg gaan. Ik heb op de veilingsite extra foto’s gezien en hij is eigenlijk in redelijk belabberde staat, gescheurde zetels, steenslag, etc… Doch, het verhaal erbij is boeiend.
                                  Moest ik -strikt bekeken- dezelfde wagen, in dezelfde staat maar in pakweg zilver of rood zien staan ik zou ‘m niet bekijken en al zeker geen 34k aan geven want hij is echt niet netjes, maar naar The Bridge kunnen kijken en wetende dat *die* auto in jouw garage staat…
                                  Ik hou ‘m zeker in ‘t oog om te zien hoe ver de massahysterie ‘m gaat leiden. Spannend, ook al zal het niet voor mij zijn.

                                  Een 924, of eender welke andere transaxle gaat het niet worden, en al zeker geen in race-kleuren :respekt:

                                  De Murano is rechtstreeks aan een Duitscher verkocht. Heb al gedacht van ‘m te contacteren om te zien of hijzelf ‘m verkoopt of dat hij reeds verkocht was aan iemand, maar otoh, wie weet wat is er allemaal ondertussen al mee gebeurd. Er is géén sprake van carrosseriewerk, dus ofwel hebben ze de ergste stukken halve gat opgelapt, ofwel is er niks aan gebeurd terwijl ik ‘m net daarom verkocht heb. Dan nu 8k extra gaan aftikken doe ik ook niet. Hij heeft wel het door mij bijgeleverd stuk RS-bumper gebruikt.

                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 475)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.