De drang

  • Maker
    Discussie
  • Wel,
    ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
    Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

    Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
    De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
    Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

    Wat zou ik nu graag hebben?
    ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
    Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

    ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

    Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

    “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
    Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
    En dat wringt.
    Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
    964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

    Zo, dat was het een beetje.
    Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

    Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
    Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

    Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

    O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 475)
    • Nieuws van Oldtimers Gilis

      Openingsweekend zat 30/06 – zon 01/07
      Het einde van de verbouwingen is in zicht. We zitten in de laatste rechte lijn. Daarom plannen we een groot openingsweekend op zaterdag 30 juni en zondag 1 juli, telkens van 10u tot 17u. Als trouwe klant en lezer van onze nieuwsbrief ben ook jij hierop uitgenodigd. Jullie zijn welkom op onze nieuwe locatie in de industriezone van Aarschot. Adres: Gaston Geenslaan 11 3200 Aarschot (Google Maps)
      Tijdens dit weekend zullen er een aantal nieuwe wagens, waaronder enkele pareltjes, te koop aangeboden worden. Welke wagens blijft voorlopig een verrassing.

      Misschien staat daar je droomwagen tussen… een koopje zal het waarschijnlijk niet zijn 8)

        [
        Een Targa heeft wel een super sexy look :up: :up:

          Sorry, geen cabrio :engeltje:
          In principe hebben we daarvoor de Boxster en de dagen dat ik het de max vond van cabrio te rijden liggen al effe achter mij. Vandaar ook de weigerachtige houding tov een Targa, ook al hebben die soms wel “iets”.

            zie vorige posts over classic master :think: :what: :bounce:

              Deze vind ik de max :salut: :salut: :salut:, moest ik op zoek zijn, wel geen koopje :coolness: :coolness: :coolness:
              https://classicmaster.nl/de-collectie/porsche-911-cabrio-3.6-carrera-2/37808529/

                Veel meer dan in je living zetten zal je er in België ook niet meer mee kunnen doen 😐
                Het is wel mooi gedaan en een heel coole kleur :coolness:

                  Targa + widebody = geen goed huwelijk 🙁
                  Op sommige foto’s valt het mee, op andere foto’s vind ik de auto geheel uit proportie.
                  ‘t Ziet er allemaal wel heel netjes uit en met oog voor detail maar niks voor mij. Dan spreek ik nog niet over de prijs 8)

                      [quote=”dirk l” post=267472]:coolness:

                      https://www.design911.co.uk/cars-for-sale/Porsche-912-1967-Bahama-Yellow
                      https://www.design911.co.uk/cars-for-sale/Porsche-912-1966-Signal-Red-Coupe-LHD-Manual%5B/quote%5D

                      Dat Bahama Yellow zei me vroeger wel iets, maar nu minder en minder. Is ook boven budget eens je de £ omrekent naar €, is dan ook zo’n “notaris-912”: witte ruiten, geen groene band, die stalen velgen met doppen er op, etc. Moet nog eea. aan verspijkerd worden. Dat bovenop de reeds fikse vraagprijs…
                      Die rooie… Ja, rood hé? 😉

                        De martini gaat terug te koop worden gezet ,heeft de eigenaar mij gezegd .
                        De persoon heeft nu mijn 964 gekocht .

                          [quote=”Mushroom” post=267457] Voor dat geld koop je straks een jonge 991.1 :salut:[/quote]

                          uit 2011 maar 30.000Km en vraagprijs 66K ; als je van een rood interieur houdt tenminst[

                          $_20-2.jpg

                          $_20(3)-2.jpg

                              Vandaar ook de “voor dat geld koop je STRAKS…” in mijn eerdere reply 😉

                              Ik ga’t spelletje eerlijk spelen en als voorbeeld die van 55k nemen. Bumper herspuiten, kleine rozetten, teller ombouwen, koplampen, en hier en daar nog wat briel, 2k ben je rap kwijt, dan mag er nog niks aan mankeren. Dan zit je op 57k voor een oud hok met 90 (!!) pk.
                              Voor 6k meer heb je ‘n monster met 350pk van 6 jaar oud. 6 jaar tov 42 jaar vind ik jong, maar idd “jong” kan je op verschillende manieren interpreteren.
                              Doe ‘t zelfde voor die van 58k en ‘t verschil is nog maar 3k + een hoop minder gedoe in de toekomst want zo’n oudje mankeert altijd wel iets, dan spreek ik nog niet over de roestduivel.

                              Nee, als dat de prijzen zijn dan pas ik. Zo’n dingen zijn “we vragen wat we willen en er zal wel altijd ene zot te vinden zijn”. Ik geef altijd 50k in voor mijn zoektocht (ook al is’t budget “maar” 40k), maar ook dan zie ik niks speciaals die die meerprijs imo waard zou zijn.

                              Zoals ik in mijn eerste post al zei: misschien wordt het gewoon helemaal niks. Zo’n prijzen, dan wordt dat niet meer gekocht door liefhebbers, maar door speculanten. Ze mogen ze hebben. Ik koop dan wel eentje als de bubbel barst.

                              Een 991 kopen ipv een oud wrak dan, daar heb ik geen zin in want VB (samen met de 996 4S).
                              De 996 4S ditchen en een 991 kopen? Momenteel nog niet. De 996 4S is nog steeds een icoon voor mij. Vooralsnog ben ik ‘m nog niet beu.
                              Ik weet wel niet wat ik zou doen moesten deze knapen op de markt beginnen komen tegen attractieve prijzen…

                              De Club Coupé America. I’m smitten :lekker:
                              Maar ja, ik heb het wel voor blauw :engeltje:
                              Doch, ik zie net “slechts 69 exemplaren”. Dat wordt dus niks.

                                Jong is bij mij max. 2 jaar…, maar das nog een goei 10.000 verschil als je geen btw kan recupereren (niet iedereen hier is zelfstandige), ik stel voor doe die extra geldzak van 10K toevoegen aan jou zoektocht en je zal zie dat je sneller je “goesting” zal vinden… :music: 😀

                                  Ook niet mis (maar afaik niet te koop)

                                  32905292_10156395420948415_7806077612798771200_n.jpg

                                  Daar zou’k gene poot naar uitsteken. Nummerplaat op en gaan…

                                15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 475)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.