De drang

  • Maker
    Discussie
  • Wel,
    ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
    Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

    Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
    De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
    Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

    Wat zou ik nu graag hebben?
    ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
    Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

    ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

    Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

    “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
    Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
    En dat wringt.
    Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
    964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

    Zo, dat was het een beetje.
    Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

    Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
    Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

    Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

    O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 475)
    • :happy: :happy:
      Eerlijk?
      Dan nog liever ne 924, er mag zelfs een automaat in liggen. Alles is beter dan ne Mondial.
      Ik heb het sowieso al niet voor Rari. De F40 ja, en de 348, en misschien nog wat ouderen brol, al de rest trekt op geen h*l.

        33k…

        Fellali Mondial

        $_20-2-3-4-5-6-7-8-9.jpg

        123

          [quote=”Mushroom” post=266792]Hier dus ook hé…

          Iemand een idee waarom dat er bij de meeste pré-impacts zo schots en scheef in zit?[/quote]

          omdat het gewoon een verschrikkelijk slecht design van lichtbak is.
          de lichtbak zit in het chassis, en niet echt met een positieve, onmogelijk scheef te monteren methode.
          En dan wordt de lens op de lichtbak gevezen… met een vage ruggeren seal er tussen… het trekt echt op niks en elke keer je er aankomt moet je opletten dat de lens niet breekt bij het aanspannen…

            Het zit hem in de veel te hoge vraagprijzen. Die toestand van die oldtimer porsches is niet technisch verbeterd of ontwikkeld de laatste 5jaren. Als je echt nauwkeurig de technische staat van die +45k gaat ontleden kom je tot de conclusie dat de vraagprijs min 40 % te hoog ligt. Als ik zie wat Geert T betaalde voor zijn mooie 911 dan was dat een realistiche prijs, als je nu soortgelijke 911 hier op het forum te koop ziet staan dan is dat veel te veel. Zeg nu zelf. 60k euro voor een 911 met maar 218 pk en 180.000 Km. Voor datzelfde geld heb je toch een ander type porsche. Een mooie 996 turbo met 420 pk en meer fun

            Binnenkort gaan de priijzen misschien zakken want sommige blojven gewoon te koop staan en wisselen niet van eigenaar.
            De topklasse is misschien zijn prijs waard alhoewel ik zag een 911 van 73 staan bij porsche gelderland voor 585k euro. Is dat realistische.?Het is tenslotte een porsche uit 1973 met al zijnkwaaltjes en t3chnische beperkingen. Ook al is deze 911 origineel met matching numbers. . En dan

              Tja, als ‘t ne monoloog begint te worden met nog wat nietszeggende flarden uit andere threads aan toegevoegd, dan stopt het zeker?

                de pelgims-zoektocht naar een 911 voor Mush is voorlopig gestaakt ? 😆 😆 😆

                  [quote=”Drip” post=266799]Die topic voor transgenders, noemt die niet ‘de drang’ :engeltje:[/quote]

                  zou het dan toch waar zijn van die kleine skoda en seat pietjes ???

                  zskodas.jpg

                    Hier dus ook hé…

                    _home_porsche5_public_html_media_kunena_attachments_5437_z976_o.jpg

                    Iemand een idee waarom dat er bij de meeste pré-impacts zo schots en scheef in zit?

                      Die vind ik dan weer super stoer DST!! :coolness: :coolness: :coolness:

                        Ja, dat heb ik nooit begrepen van Porsche dat ze een uni-kleur en een metaalkleur dezelfde naam geven 🙄
                        Voor mij, in het geval van Slate, dus graag de uni-kleur op zo’n oudje :up:

                          IMG_1118-2-3.JPG

                          Is nochtans ook slate grey zenne :drink:

                            [quote=”Mushroom” post=266584]

                            Is uiteindelijk $67.500 gegaan :wtf:
                            Daar 5% veilingskosten bij, paar duizend Euro shipping, en iirc 6% invoertaks…
                            Thx, but no thx :bounce:

                            Dat hij maar 4 versnellingen had, en dus het door mij gegeerde doglegschakelpatroon niet had, zou ik bij deze door de vingers gekeken hebben (om het me dan achteraf maar blijven te beklagen) maar ik heb intussen een andere 912 laten schieten aan 30k omdat hij ook “maar” uitgerust was met 4 versnellingen. Het verschil? Dat Slate is 100% mijn gedacht en dan zwicht ik, die andere had net niet genoeg “het” om zich de “verkeerde” bak te kunnen permitteren.

                            It’s a thin line 8)

                            Anyway, ‘t zal waarschijnlijk niet voor direct zijn. Door alles een beetje te volgen krijg ik bijwijlen een onbehaaglijk gevoel en ik ga niet den dommekl**t zijn die veel teveel betaalt aan één of andere pipo die daar snel effe 10k wil pakken op een krel van ne Porsche.
                            Als ik iets cools opmerk meld ik me wel, en als jullie iets fak vinden kunnen jullie het hier ook plaatsen :respect2:

                              [quote=”deepee” post=266561]
                              dat zal daar enkel lukken na enige sneeuwval. het beton is er zeer ruw.
                              de locatie is achter de zink fabriek in Balen-Wezel, toegankelijk via het industrieterrein van Lommel (Paulusstraat)[/quote]

                              dompelpomp op een 12V stekker en spuiten maar 🙂

                                Ik rijdt reeds 35 jaar Porsche steeds als weekend wagen mijn eerste was een 924,924 turbo,924S,944,944S2 enz…….en mijn beste waar ik net liefst mee rijd is de BOXSTER en waar er nooit problemen mee zijn geweest en nu nog in mijn bezit.

                                  [quote=”Bones” post=266567]

                                  On topic: ik heb je “parkplatz” bekeken en dit is de top 3:
                                  – de olijfgroene met stip bovenaan, in de originele kleur wel te verstaan
                                  – de goudgele targa heeft het ook wel
                                  – de muskaatbruine 3.2, maar heeft “het” ook niet helemaal
                                  [/quote]

                                  De goudgele Targa was een veiling en die is $72.7k gegaan, reserve not met 😕
                                  Eens zitten snollen tussen de andere veilingen en quasi alle Porsches waren “reserve not met”. Nochtans geen malse prijzen. Maw: iedereen denkt dat hij op een berg goud zit.

                                  Ik had gisteren zelf de Parkplatz nog es bekeken en degene waarvan ik dacht “misschien toch maar eens gaan kijken” (blauwe 964) stond vandaag als “verkocht”. Of die effectief verkocht is zal nog moeten blijken want velen duiken na een paar weken weer op. De bruine 2.7S in mijn Parkplatz is al terug opgedoken, en één van de Kärchergele 912’s die eerst aan 44k stond is nu na 2 weken terug opgedoken aan 47.5k.
                                  “Hij verkoopt niet, dus is hij te goedkoop” zullen ze daar denken.
                                  Op zo’n momenten, als ik zulke stoten zie, dan word ik gierig.
                                  Er is daar een gele 911 Targa die ik nu al voor de 5e keer gepost zie worden. Allemaal om de indruk te wekken dat “ze niet lang te koop staan en je je moet haasten”. Als er iets is waar ik een bloedhekel aan heb dan is’t aan “wees snel voor ze op zijn”.

                                  De Muskaatbruine zou ik gaan bekijken moest die hier staan maar die zit nog in ‘Murica denk ik, de groen/rode… Mja… Ik denk dat ik toch spijt ga hebben van niet voor een F-model gegaan te zijn :/ , next in line om eens te gaan bezichtigen is dan toch misschien de groen/rode. ‘k Weet het effe niet.

                                  Had nog een veiling in de smiezen, een lekkere 912 in Slate Grey :lekker: , was me al aan’t verlekkeren toen ik dan ineens zag dat hij een 4-bak had. Beetje zitten lezen over 4- en 5-bak, beetje zelfde discussie als manueel vs PDK, en ik dacht al “no deal breaker” tot ik dan opeens las dat de 4-bak het normale H-patroon heeft ipv de Dogleg 👿
                                  Staat momenteel wel al op $32.5k met nog 4 dagen te gaan dus die zal ook wel weer te duur worden…

                                15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 475)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.