De drang

  • Maker
    Discussie
  • Wel,
    ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
    Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

    Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
    De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
    Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

    Wat zou ik nu graag hebben?
    ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
    Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

    ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

    Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

    “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
    Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
    En dat wringt.
    Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
    964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

    Zo, dat was het een beetje.
    Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

    Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
    Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

    Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

    O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 475)
    • [quote=”Bones” post=266563]

      dat zal daar enkel lukken na enige sneeuwval. het beton is er zeer ruw.
      de locatie is achter de zink fabriek in Balen-Wezel, toegankelijk via het industrieterrein van Lommel (Paulusstraat)

      Als je op die ondergrond al in een drift geraakt, ga je heel snel je banden opsmoren[/quote]
      Nochtans “die van de Wes” wist er toen wel weg mee :driver:

        We willen absoluut vermijden dat uw “nieuwe” aankoop een volledige miskleun zou zijn 😆 😆 😆

        Daarom dat we uw “ex-autos” nog een eventjes laten zien en gewoon op de minpunten wijzen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

          [quote=”Bones” post=266567]Ligt trouwens heel dicht bij het kanaal, dus voor de durvers :first: [/quote]
          :sarcastisch :mrgreen: :happy:

          [quote=”Bones” post=266567]Ik ken het antwoord al [/quote]
          Helaas! Is een model dat me echt niks zegt 😳 😕

            Ligt trouwens heel dicht bij het kanaal, dus voor de durvers :first:

            On topic: ik heb je “parkplatz” bekeken en dit is de top 3:
            – de olijfgroene met stip bovenaan, in de originele kleur wel te verstaan
            – de goudgele targa heeft het ook wel
            – de muskaatbruine 3.2, maar heeft “het” ook niet helemaal

            Ik ken het antwoord al, maar bij Van Beurden staat deze te koop. Turbo met M030 en M220 en ruim binnen je budget

              dat zal daar enkel lukken na enige sneeuwval. het beton is er zeer ruw.
              de locatie is achter de zink fabriek in Balen-Wezel, toegankelijk via het industrieterrein van Lommel (Paulusstraat)

              Dat wilde ik ook net antwoorden, maar je was me voor en Mush zit er ook al tussen :sarcastisch . Als je op die ondergrond al in een drift geraakt, ga je heel snel je banden opsmoren en kom je veel duurder uit, dan een dagje bij maitrise du volant :engeltje:

                Het idee van de Outlaw Murano was goed, de praktijk iets minder.
                Na 2 jaar gaat een auto toch vervelen en dan begin ik te tjunen 8)
                Anyway, Murano werd weer origineel gezet en ik heb er een mooi pissijn aan overgehouden

                20160522_234843.jpg

                Ik heb wel een ietsiepietsie de indruk dat er weinig gezegd wordt over een eventuele nieuwe aankoop. Mijn ex’en (en hoe dom ik wel geweest ben ze te verkopen) beginnen opsommen en bewieroken helpt niet echt mijn case 😉

                DSC01001.JPG

                DSC00112small.jpg

                Naamloos(2).jpg

                4-2-3.jpg

                12901547_10208561294285389_381958212899219776_o.jpg

                Voila, kunnen we dan nu verder? :first:

                  [quote=”bccars” post=266553]DAT is dus die lokatie die ik bedoelde om een “slipdagje” te organiseren …[/quote]

                  dat zal daar enkel lukken na enige sneeuwval. het beton is er zeer ruw.
                  de locatie is achter de zink fabriek in Balen-Wezel, toegankelijk via het industrieterrein van Lommel (Paulusstraat)

                    WTF 😯 :bounce:

                    Wat is er met die mooie Murano gebeurd ?

                    BCA19842-7BA5-4FDA-B805-921A73E2AF1E.jpeg

                    Die wisser gaat het nu ook niet maken , zeg nu zelf :think:

                    50A71E2E-FE45-4B78-BAEA-71823F1B88DC.jpeg

                      Ik heb niks tegen achterruitwissers behalve het feit dat ze lelijk zijn.
                      Dit gaat niet op voor de korte stoere wissertjes van een 964 en 993 (heb ik hier al -tig keer uitgelegd)
                      Doch, ik speel graag zeker 😉
                      De wisser is dan ook verwijderd geweest :mrgreen: Volledig verwijderd. Er blijft dus niks uitsteken :salut:

                      20160311_160507.jpg

                        DAT is dus die lokatie die ik bedoelde om een “slipdagje” te organiseren …

                          In dit geval zou ik de complete achterruit vernieuwen
                          Allez , serieus nu: met zo’n achterwisser wil je toch niet rijden op straat.
                          Zelfs al neem je de wisser eraf , dan blijft er nog zo’n” GPS- achtige” antenne uitsteken :mrgreen: :mrgreen: 😆

                            :coolness: :coolness: :mrgreen: :mrgreen: :coolness: :coolness:

                              zeer mooi kleur

                              En dit is de achterzijde , met die “spuuglelijke” belangrijke achterruitenwisser :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
                              Soms is het prima om foto’s te bewaren 😆 😆

                              IMG_6182.JPG

                                Yup!
                                Dat wassem :first:

                                  Was dit jouw “Murano grün” 964n waar hier reeds zoveel sprake is over geweest ? 2de van link op foto 😆 😆

                                  IMG_6197.JPG

                                15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 475)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.