De drang

  • Maker
    Discussie
  • Wel,
    ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
    Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

    Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
    De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
    Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

    Wat zou ik nu graag hebben?
    ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
    Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

    ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

    Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

    “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
    Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
    En dat wringt.
    Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
    964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

    Zo, dat was het een beetje.
    Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

    Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
    Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

    Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

    O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 475)
    • Wel Jean, oa. uwen Boxster heeft er voor gezorgd dat er hier terug een 986 Boxster staat :first:
      Dat model is *zo* mooi, die auto wordt mooier met ouder worden. Da’s design in mijn ogen :salut:

      993 is niet in te schrijven als oldtimer en dus helaas niet interessant. Over dat “andere” akkefietje zwijg ik effe :engeltje:

      Niemand lekkere commentaar op mijn Parkplatz?? Ze mogen afgefakkeld worden hoor, da’s de interessantste commentaar :mrgreen:

        Is een automaat en stuurschakeling

          Ja, maar is het een automaat? :engeltje:

            Heeft maar 115.000 km en volledige onderhoudsboek en facturen maar rijdt maar 1 of 2X per jaar.Dit is het laatste jaar dat hij ingeschreven is.

              Die 993 is echt wel heel cool, maar het is een automaat, dacht ik? :mrgreen:

                Hey Muschroom heb je Topic van begin tot einde gelezen .Ik vind dit wel plezant hoe je dit allemaal zo goed onder woorden kunt brengen,en ik blijf het volgen.Die fotos van mijn vrouw haar Boxster heb ik er bij gezet daar uw vrouw ook met een Boxster rijdt.Maar als je wil mag je ze gerust verwijderen grtjes Jean

                  Durf niet, hee! Dat van die “oude doos” was maar een grapje.. :engeltje:

                    zolang het van “hare boxster” is , past dit hier, anders moeten je ” haar” posten in ander topic , waarvan de naam me ontglipt momenteel 😀 😀

                      010-2.JPG
                      En deze gaat volgend jaar in de verkoop,maar is niets voor u denk ik.

                        Ik
                        1333901487NDSC04139-2-3.JPG

                        10022302496_e48707e3dd_k(2)-2-3-4.jpg
                        wou u even het achterste en voorkant van mijn vrouw haar Boxsretje laten zien.

                          Je bedoelt dit :
                          met PDK uiteraard voor file rijden en soms het circuit 😆 😆 😆 😆 Bijkbaar helemaal bekeerd door de ‘PDK cicuitrijders’ 😀 😀

                          $_20.jpg

                          $_20(2).jpg

                          $_20(1).jpg

                            Past niet in ‘t budget vrees ik, anders graag. Alleen… Ik zou dat Geyser Grey niet meer nemen 😳
                            Op zich niks mis mee maar moest ik nu moeten kiezen ‘t zou een donkergrijze zijn, én met PDK natuurlijk, voor in de file 8) en als je flippers neemt schakel je zelf wanneer je wil! Had ik dat toen geweten :mrgreen: :happy:

                              @ Mush Met al die mooie voorstellen van de mede forummers , en nog steeds niets gevonden
                              Ik ben ervan overtuigd dat deze je zeker gaat bekoren :coolness: :coolness: :coolness:

                              Porsche-911_50_Years_Edition-2013-800-03.jpg

                                [quote=”Mushroom” post=265815]
                                Die groene had ik ook al effe zien staan, stond al op mobile sinds het begin van de zoektocht en de dagen van felgroen zijn toch gepasseerd vrees ik. Diezelfde verkoper had toen ook nog een G-model in “linnen” staan (een zeer lichtgrijs) en die sprak me wel aan, maar ook weer te duur (althans, voor mij). [/quote]

                                Gevonden!

                                49525830-1.jpg

                                Nee, want, zijn “muil” vooraan heeft eea. meegemaakt precies, Fuchsen zouden gepolierd moeten zijn, en hij heeft een bloedrood interieur. Onoverkomelijke dingen? Niet echt, maar het “linnen” is mij ook wat TE wit.

                                De Muskaatbruine heb ik intussen al op een andere site zien staan voor 13.5k meer 😕
                                Die is aan’t fishen for s*ckers, en het sterkt me in mijn overtuiging dat veel van die hokken overpriced shizzle is.

                                Voor de rest kom ik er niet meer aan uit.
                                De G-type “starts to grow on me”. Betrap mezelf erop dat ik soms naar F-jes aan’t kijken ben en dat ik ze “minder auto” vind dan de G’s. Paar minuten later is’t dan weer van “Jamaar, nen F heeft een dogleg”. Wat later is’t dan “de 964 rules them all”. Dan zie ik weer die van The Bridge en dan is’t weer van “da’s echter dan een 964”, and so on, and so on.

                                Mooie G gezien bij Oldtimerfarm, ziet er een plaatje uit op foto, is lekker bereikbaar, etc… Maar niks spannends qua kleur. Donkergrijs…

                                Dan kijk ik effe over de pc en zie ik één van de mooiste Elfjes ooit staan en bekruipt mij weer het gevoel van: Is het allemaal wel nodig?
                                Otoh, I got to live up to my signature…
                                De zoektocht is ook leuk denken we dan maar :up:

                                Hier vinden jullie in principe mijn Parkplatz van Mobile, waar ik één en ander opgeslagen heb om diverse redenen. Sommige die als “verkocht” staan zijn ofwel opnieuw geplaatst, of staan nog op andere sites. Er wordt *bitter* weinig echt verkocht. Meningen zijn welkom :respect2:

                                PS: deze…

                                1524035112f9f98764daDSC_0962-1280x851-e1524504086583-940x634.jpg

                                … staat me ook hard aan, staat momenteel op $46k wat op 38k€ komt maar het is een ’71 S. Die zal nog wel een pak duurder gaan veronderstel ik. Wat me dikwijls hard opvalt aan al die F-types (de Smurf had er ook een beetje van), dat zijn die lijnen aan de voorbumper en aan die “luchthappers” in ‘t chroom, en de knipperlichten vooraan. Bij de meeste zit dat schots en scheef. Is dat eigen aan die tijdsperiode? Is dat slecht uitgelijnd? Is dat van domweg ergens tegen te bonken? Die bumper zal wel zijn van een tik te krijgen, maar die luchthappers en knipperlichten is bij velen niet om aan te zien, terwijl dat toch gewoon netjes zou moeten kunnen geinstalleerd zitten?

                                  Doeme, just te laat :popcorn: , wel spijtig van de Murano was wel een beauty :coolness:

                                15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 475)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.