De drang

  • Maker
    Discussie
  • Wel,
    ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
    Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

    Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
    De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
    Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

    Wat zou ik nu graag hebben?
    ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
    Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

    ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

    Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

    “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
    Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
    En dat wringt.
    Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
    964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

    Zo, dat was het een beetje.
    Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

    Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
    Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

    Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

    O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 475)
    • Zuff-driver is working overtime!!! :mrgreen: :happy:
      De reden waarom de Murano weg is wordt geveegd. Ik zou zeggen: vraag het me eens irl :up:

      De gouden dan.
      Was ‘m al tegengekomen op mobile. Sprak me op ‘t eerste zicht wel aan, verder geklikt en hij heeft net niet dat “je ne sais quoi”. Nog wat verder geklikt en “the money shot” van de zetels staat er nét niet bij, een stuk raam in ‘t chroom, een ander stuk in ‘t zwart en voila: goesting = over.

        ja, het was even voor de snelle lezers onder ons.
        Altijd spijtig als iemand sensureert zonder meer……onder het mom het is “off topic”

        De helft van de replys hier is off topic.
        Dit is wat mij betreft veelzeggend!!!!

          Vreemd,…ineens is hier vanalles weg dat ik zoëven nog gelezen heb? 😯

          Anyway, check this.
          https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/porsche-911sc-3-0-h-kz-tuev-motorinspektion-neu/852185210-216-3489

          Hij heeft er zelfs een liedje van gemaakt.
          http://www.youtube.com/watch?v=PFsfBpT-qDw

            offtopic, spijtig dat het weg is. Ik ben bij de gelukkigen die het net nog even kon lezen.

            Ik vind dat top dat het erop werd gezet. Sommige mensen spenderen immers hun leven met het “kloten” en “int zak zetten” van andere hardwerkende mensen, en die blijven altijd buiten schot.
            Ik heb jammergenoeg ook al zo’n kl…hommel tegen het lijf gelopen en ook ik heb nog ettelijke tienduizenden tegoed..

            Dus waarom mag dat niet blijven staan? Misschien omdat het ook iemand is die hier grote sier komt maken op het forum?

              voila t’is weg, want das op de man spelen…
              oh ja, en voor wie nog niet wist, gaat over mij …
              nu back on topic.

                Maar ik mag dat allemaal niet zeggen op ‘t forum :engeltje:
                Daarom dat ik de uitdrukking “sometimes a man’s gotta do what a man’s gotta do” gebruikte eerder. Als ‘t ongepast is mag een mod het altijd verwijderen.
                Anyway, iets wat ik dikwijls uit het oog verlies als ik de vergelijking maak tussen Murano en “iets anders” is het feit dat de Murano toch vroeg of laat een cosmetische overhaul zou nodig gehad hebben. Ook daarom is hij uiteindelijk gevlogen. Ondertussen zijn de centen er wel, maar niet de zin om 20k in een auto te pompen om ‘m weer netjes te krijgen. OTOH, kan je bij een aankoop ook steeds een “Los Americanos” in je maag gesplitst krijgen zonder dat je het weet, waar tegen de Murano misschien nog in veel betere staat bleek te zijn. Wie weet het?
                Feit blijft ook dat ze me meestal na een jaar of 2 toch tegensteken, hoe mooi of speciaal ze ook zijn.

                  [quote=”Mushroom” post=266214]Murano die 100% mijn gedacht was verkocht……. [/quote]
                  Tja dat snap ik, van die 100% dan toch :lekker:
                  MURANO.JPG
                  Ge hoort mij al komen zeker :engeltje: Waarom, zeg mij waarom :think: :popcorn:

                    Oei… Italië…
                    ‘t Land van de teruggedraaide km-tellers…
                    Onderhandelingspositie = zero. Ze *weten* dat je ‘n shitload kms gedaan hebt om naar hun hok te gaan kijken en ze gaan daar grandioos van profiteren 😥 En onderhandelen zal nodig zijn want ze zijn allebei flink boven budget 😥

                    De auto’s zelf dan…
                    Die eerste (de Targa) was al niet mis, maar werd direct volledig overschaduwd door de 2e. Die heeft het. ‘t Is niet zoals de mosterdgroene van The Bridge, maar ‘t komt heel dichtbij. Otoh, staat hij qua “het” op quasi dezelfde hoogte (misschien zelfs iets hoger) dan de Muskaatbruine die ik hier eerder postte maar dat is een 3.2 en 10k goedkoper.
                    Maw, had deze “bereikbaarder” geweest qua afstand en rond de 35k, ik zou ‘m zeker willen gehad hebben. Ik zou dan wel eerst graag eens foto’s gezien hebben als hij in het zonlicht stond want ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij binnen wel héél goed op foto pakt.
                    Veel teruggedraaid zal er hier niet zijn aan zijn km-teller (alhoewel zeg nooit nooit) en dan zit ik weer met hetzelfde probleem van altijd: Murano die 100% mijn gedacht was verkocht voor 42k en dan nu meer gaan uitgeven voor een 3.0. Dat wringt. Vandaar: G-types moeten zeker onder de 40k blijven.

                        Druk, druk, druk :first:
                        Thx all!!

                        ‘t Zou wel kunnen dat het lang gaat duren want ‘t moet er bonk op zijn. Zoals de Murano, die had ik al 2x zien passeren op ‘t NL-forum en telkens net iets te laat. De derde keer zag ik ‘m staan, gebeld en dezelfde dag nog ‘s avonds vertrokken.
                        ‘t Gaat hem in die gevallen om de combinatie prijs/uitzicht/staat. De Murano ticked the boxes. De Smurf trouwens ook. Alleen wil het niet zeggen dat het ook probleemloze auto’s zijn, zeker niet in ‘t geval van de Smurf.

                        Maw: dat die groene zijn bumper een beetje stuikt is no biggie, ‘t is gewoon de combinatie. Hij heeft ‘t net niet. En ‘t is (denk ik) vooral de kleur.
                        Dat de bumper niet lekker zit is me ook opgevallen bij de blauwe 964 (Elfer) die ik hierboven reeds postte. Die achterbumper trekt daar een serieuze muil. “Als ‘t dat maar is” hoor ik jullie denken, maar als zo’n dingetje al niet perfect (of ok) kan staan, wat is er dan nog allemaal?
                        Een achterruitwisser is snel verwijderd dus daar kijk ik zelfs niet naar of dat er op staat of niet :up:

                        De laatst geposte dan: Helaas!
                        Er staat een Johnny kit op, dat blauw is denk ik geen ori 964 kleur en indien wel past het er niet op. Ik zou zelfs denken dat het Lapisblauw is, dezelfde kleur van m’n 996 4S waar de kleur dan weer wél tot zijn recht komt. De zetels zouden geen deal breaker geweest zijn, opnieuw overtrekken, of ruilen met een setje zwarte en dat stond ook in orde, maar, ik heb niet veel zin meer in gedoe. ‘t Is allemaal maar dit en maar dat, maar dat heb ik er alleen nog voor over als hij mij quasi volledig aanstaat.
                        Daarbij dan nog het puntje dat hij 15k boven budget staat… Nee, dan zou ik liever die andere blauwe 964 van bij Elfer eens bekijken.

                        Anyway, ook al duurt ‘t lang, ik zal niet de enige zijn die graag autootjes kijkt zeker? Als je iets hebt waarvan je denkt “hij zal ‘m wel weer affakkelen, maar ik vind ‘m wel iets hebben”, posten graag :up:

                          Ghost schreef “Ik vind dat de bumpers “raar” op die groene zitten.
                          Alles lijkt scheef te hangen.”

                          Misschien de bevestigingssteunen , maar ook de voor Mush zo belangrijke achter-ruitenwisser is niet helemaal correct in rust positie

                          Verder vind ik deze 911 supercool ,zeker als je hem aankleedt met zwarte 16″ Fuchs velgen

                            Ik vraag me af of Mush niet gewoon het record van WES-RS probeert te breken, hoeveel pagina’s waren dat ook alweer? Zeker meer dan 100 :sarcastisch 😆 😉

                              Dank aan Bones om het fatsoenlijk uit te drukken. :respekt:

                                Hij gaat afknappen op het interieur, denk ik :engeltje:

                                15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 475)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.