De drang

  • Maker
    Discussie
  • Wel,
    ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
    Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

    Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
    De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
    Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

    Wat zou ik nu graag hebben?
    ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
    Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

    ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

    Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

    “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
    Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
    En dat wringt.
    Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
    964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

    Zo, dat was het een beetje.
    Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

    Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
    Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

    Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

    O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 475)
    • [quote=”dirk l” post=265749]:think:
      https://www.leboncoin.fr/voitures/1410582989.htm?ca=12_s%5B/quote%5D

      Nee 😕 😳 😥
      Hij heeft “het” niet. Kleur is niet mis, maar ook niet wauw. Targa staat eigenlijk laag op de prio-lijst, G-model ook (tenzij, jeweetwel) ;), eigenlijk ook weer iets te duur, etc….

      Deze van ‘t zelfde:

      $_57.jpg

      Op ‘t eerste zicht niet mis, otoh, het blauw is ook niet wauw, een 12 ipv een 11 (en die verkoopspraatjes van hoe zeldzaam ze wel niet zijn interesseren me voor geen meter), wel net interieur, maar ook weer TE duur voor wat het maar is. Dan liever die eerder getoonde citroengele, prijs is vergelijkbaar.

      Nee, de Boxster aankopen was achteraf gezien een heel goede zet. De drang is er, maar anders zou ik rap rap ene kopen om er toch maar eentje te hebben, en nu kan ik dagenlang, wekenlang, maandenlang op mijn gemak rondkijken, zittend op een zak geld die ik pas ga uitgeven als ‘t mijn gedacht is. Een rare nieuwe ervaring voor mij.
      Anyway, blijf ze aub posten. Ik kwijl graag 8)

        [quote=”Jochen” post=265713]Italiaanse Pdk -> Tct.
        Het is namelijk een Alfa Romeo 4C Spider 1750 Tbi geworden.[/quote]

        Wat een lekker ding. Is zo een auto die steeds in mijn oog blijft vallen. In die prijsklasse met carbon tub, top Alfa ! Prachtige wagen ! Kom er eens mee naar een porscheforum meeting, please please pretty please. Er zit hier nog iemand met een bangelijk coole krypton groene Lotus Exige 1.8 als ik het goed voor heb. Zou een mooi duo zijn !

            Mja, weer net niet :engeltje:
            Dat “Petrol” vond ik vroeger de max, nu niet echt meer.
            Targa moet in principe RVS, chroom shizzle hebben.
            Interieur (hoewel het best wel past bij Petrol) is ook niet echt mijn ding 😐

            Thx om ‘m te tonen in elk geval :up:

                Iedere medaille twee zijden en inderdaad de uitlaat van de 718 is niet om over naar huis te schrijven, commentaar moet je niet ver zoeken.

                Ik was positief in het test weekend over de bak. Past zijn gedrag aan volgens de DNA knop Dynamisch, Neutraal en All weather. Schakelt in ieder geval heel snel, wanneer je snel naar een bocht toe gaat en je tikt even de rem schakelt hij onmiddellijk terug, vond ik wel opmerkelijk en scherper dan mijn daily Bmw met een ZF8.

                  Ah, de uitlaat! Een steek in het hart van elke 718 eigenaar.. 😈

                  De meeste kritiek lees je over de werking van de versnellingsbak.

                    [quote=”Yellow Submarine” post=265718]Zeer mooi en zeer snel. Maar ik herinner me dat Italiaanse autojournalisten de Cayman beter vonden….[/quote]

                    Dit kan zijn. Nu ja, testen zijn relatief en ieder heeft voor bepaalde producten een tegenkanting of een voorliefde. Neutraal zijn is moeilijk. YouTube staat vol (boeiende) verhalen.
                    De Alfa zit ook in een ander segment. Hij zit eigenlijk eenzaam tussen de Elise en de Cayman.
                    Wil je een goede en dagelijkse bruikbare auto, neem dan gewoon de Cayman en je hebt veel zorgzaam rijplezier.

                    De Alfa daarentegen wordt met de hand gemaakt en in zeer kleine oplage, de lijnen zoals ze enkel in Italië uit een pen kunnen vloeien. Het motor uitlaat geluid is betoverend :music: :music: Ik had één op test weekend en reed er een 750 km mee.
                    De afwerking lacunes en bepaalde zaken die minder goed ontworpen zijn krijg je er gratis bij…. 😳

                      Het been in het hondenhok :happydance: :happydance: :happydance:

                        Ok, ok, dan betaal ik liever verkeersbelasting!! De 996 4S blijft!! :first:

                        Nen ottomatik?? In MIJN thread! En dan nog ne rooien ook. Ik krijg hier uitslag waar ik zit! :mrgreen:

                        F*ck seg! Kom hier op ‘t forum, ik zie 6 nieuwe replies in mijn thread, denk bij mezelf “d’r heeft daar ene the cat’s meow ontdekt voor geen geld en de rest is ‘m aan’t bewieroken”, gaat het over ne rooien ottomatiek :bounce: :happy:

                          Zeer mooi en zeer snel. Maar ik herinner me dat Italiaanse autojournalisten de Cayman beter vonden….

                            [quote=”full pelt” post=265714]:up:[/quote]

                            Thx!

                            C175CC11-2460-42DA-8425-E7DF5FDA6B1D.jpeg

                              :up:

                                Italiaanse Pdk -> Tct.
                                Het is namelijk een Alfa Romeo 4C Spider 1750 Tbi geworden.

                                  proficiat! pdk mag ik hopen?

                                15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 475)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.