De drang

  • Maker
    Discussie
  • Wel,
    ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
    Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

    Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
    De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
    Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

    Wat zou ik nu graag hebben?
    ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
    Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

    ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

    Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

    “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
    Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
    En dat wringt.
    Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
    964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

    Zo, dat was het een beetje.
    Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

    Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
    Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

    Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

    O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 475)
    • [quote=”Mushroom” post=265635]

      En ja, de jaren van verstand hé? Gisteren was ik alweer aan ‘t twijfelen of ik de 996 4S wel zou houden. Ik heb hem ver een jaar en de verkeersbelasting is op komst hé? En ik vind dat toch zo weggesmeten geld :([/quote]

      De hoge VB is inderdaad niet aangenaam en doet het rijplezier psychisch te niet. Is de hoofdreden dat ik afscheid genomen heb van de 996 3,6 lit en 1,75 lit met grote turbo besteld heb….

        Tja … zoiets ga je dus aan je 996 4$ vertellen…

        bob-zahn-i-had-my-accounting-department-run-a-cost-benefit-analysis-on-you-and-i-h-cartoon-300x300.jpg

          Ja, PDK bestond toen nog niet hé? Anders zou ik niet twijfelen! 😉

          Ik heb al gekocht hé? Een voorlopig zoethoudertje :engeltje:

          Origineel kleurtje staat me hard aan, ‘t is een 11 en geen 12, maar als ik tegen iemand praat over een volledige koets te spuiten dan krijg ik 3 a 5k gequote, als ik dan rondkijk op ‘t forum moet je veel geluk hebben om er geen 15k aan kwijt te zijn. Moest ik hem ergens mooi kunnen laten spuiten voor 5k dan was ik nu waarschijnlijk al gaan kijken. Dan heb je al een goeie carrosserie en een goed interieur. Als het kreng dan nog deftig rijdt is’t voor mij ok.

          En ja, de jaren van verstand hé? Gisteren was ik alweer aan ‘t twijfelen of ik de 996 4S wel zou houden. Ik heb hem ver een jaar en de verkeersbelasting is op komst hé? En ik vind dat toch zo weggesmeten geld 🙁

            Mush, hebt ge nu nog altijd gene gekocht… verdikkeme ik wed dat het vroeger rapper ging als ge “den drang” voelde!

            Prachtige originele kleur, ik wil hem wel … zelfs handgeschakeld!

              ‘s Avonds ziet alles er toch altijd veel mooier en cooler en doenbaarder uit hé?
              Gisterenavond dacht ik nog: effe shoppen voor een paintjob, nog een paar 1000 Euro van de auto afpietsen, hier en daar nog wat verbeteringen (kilometerteller in km/u enzo) en we zijn klaar voor 40k. Het model dat ik ubercool vind in die kleur.
              Deze morgen was ‘t dan al eerder van: ‘t Is ook “maar” ne groene Porsche, allezja, ‘t is zelfs nog gene groene 8)

              Hoop gedoe en ‘t loopt allemaal snel in de papieren én… ‘t is geen F.

              De chroom trim had ik me ook al afgevraagd of dat wel klopte of niet. Was één van de redenen waarom ik er zo wild van werd maar is misschien vreemd. De US paint job denk ik dat dat eerder een voordeel is in mijn geval. Da’s waarschijnlijk van ver herspoten zonder iets van rubbers ofzo te demonteren. Waarschijnlijk ook niet de moeite gedaan om de motorruimte of de koffer langs binnen te spuiten wat dus goed nieuws zou zijn als je ‘m weer in ‘t olijfgroen zou willen zetten. Voornoemde is denk ik ook de reden dat er van de koffer, noch de engine bay foto’s te zien zijn.
              De periscoop (3e remlicht) zou er dan ook af moeten, vering … goch ja, de meeste zitten op hun gat, is toch een kost die eens zal moeten gebeuren dus dat kwalificeer ik onder normaal gebruik.
              Anyway, ik heb liever iets zonder gedoe en ik haat clickbait 😉
              Ik schrijf hem nog niet volledig af want ‘t is een 911, en 912’s in die staat vind ik alleen maar voor bijna 10k meer.

                Nope, niet meer sinds zijn rood livrei :think:

                Ive

                  en pinkers vooraan zijn USA

                    Een SC van 1979 met manuele ruitbediening ? De chromen raamomlijstingen zijn ook niet periodecorrect, maar dat zal je niet deren heb ik begrepen .
                    Een 911 met torsievering hoort 1 graadje naar voor te hellen. Deze staat achteraan lager ; afstelling of vermoeide schokdemper ? Bumpers zijn al 100 % Eu. Km teller, 3de remlicht en Carrera opschrift niet.
                    Enne, die USA laklaag verwijderen en terug in originele ( prachtige) kleur laten zetten gaat wel wat kosten schat ik :think:

                      Wat vinden we hier van?

                      Click

                      De foto was dus dikke clickbait maar er zit wel de holy grail onder.
                      Althans, op ‘t eerste zicht toch.
                      Interieur vind ik vrij netjes, als dat spul matching is en ik hem dan weer matching color laat maken (inclusief rear wiper delete). En nee, eender welke SC nemen en die in olijfgroen zetten is niet hetzelfde in mijn wereld…
                      Ga maar los op de foto’s en waarschuw me voor eventuele fouten die jullie zien :up:

                        35000 voor een kever die niet vooruit gaat, ik zou er mijn centen niet insteken :mrgreen:

                          Thx! :drink:

                          Had ‘m zelf al gespot, had al gemaild om een afspraak te maken en heb even later gemaild om te zeggen dat het toch niets voor mij was. Is ECHT mijn kleur niet. Zo zonde! 🙁
                          Dan vind je er eentje die deftig geprijsd is, die er op papier én op foto’s goed uitziet, en dan dat. En ja, ik ga een (waarschijnlijk) goede auto laten staan omdat het mijn kleur niet is. It ain’t easy being me. Krak dezelfde auto in Kärcher geel en er mocht hier een slotje op de thread :sarcastisch

                          Edit…
                          Twijfel, twijfel, toch niet maar eens gaan kijken… 😕

                          XXX

                            Is niet mis op foto.
                            De originele zetels zijn er precies ook bij, hopelijk ook nog een ooi stuurtje.
                            Staat van de body…
                            In ieder geval zou ik toch gaan kijken en voelen en ruiken en … :happydance:

                                Dirk is precies de term “rijklaar” vergeten 😉

                                  Mush, hier is jouw walhalla :happydance:
                                  Ik zie een stuk of wat T2 ‘tjes en minstens 2 pre-impact 911 met chroom omlijstingen :up:
                                  ……..beetje werk aan :think:

                                  A9ED7265-5D99-4DEB-BAEA-35345155BE9B.jpeg

                                15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 475)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.