De drang

  • Maker
    Discussie
  • Wel,
    ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
    Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

    Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
    De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
    Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

    Wat zou ik nu graag hebben?
    ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
    Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

    ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

    Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

    “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
    Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
    En dat wringt.
    Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
    964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

    Zo, dat was het een beetje.
    Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

    Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
    Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

    Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

    O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 475)
    • Proficiat ! Deze velgen maken hem volgens mij helemaal af.
      https://porscheforum.be/forum/60-porsche-te-koop/127828-porsche-996-986-velgen
      Indien interesse wil ik die turbo velgen overnemen als ze passen op de 987 van mijn madam. :drink:

        Kelly heeft haar blauw jurkje aangetrokken? :sarcastisch :mrgreen:
        Nee dus, hoe graag ik de dikkepoep 964 ook zie. Daarbij, alleen al de manier waarop “de smile” erbij staat (aansluiting tussen kofferklep en voorbumper) en mijn goesting is over. Kelly’s worden alleen toegestaan bij backdates :up:
        De witte dan. Ja, ne witten hé? Is niks in vergelijk met de Murano en 10k duurder.

        Trouwens net toegeslagen. Het zal dus een EN verhaal worden ipv een OF verhaal (nvdr: een Boxster EN een oudje).
        ‘t Zelfde verhaal van altijd: poort werd opengetrokken en er ging een flits door mijn zeer beperkte brein van “die gaat mee”. Hij stond er TE mooi bij, TE goed onderhouden en TE blinkend om ‘m niet te nemen. Een hele verademing ivm de roestbrokken en vergane glorie die ik in mijn andere zoektocht steeds maar tegen kom.
        Eens mee gereden (de loeizware koppeling van mijn andere P’s in gedachte) en ik trapte de koppelingspedaal bijna door de vloer! Boterzacht! Vraag me niet welke opties etc want dat weet ik weer allemaal niet, ik zag wel dat er een hele hoop nummers op de sticker stonden. Zoals steeds ook weer niks getest, we leven dus weer op goede hoop.
        Ik was er naar gaan kijken met in het achterhoofd zoiets van “kutboxster” en “geen echte Porsche” etc… en ‘t is ne kutboxster en ‘t is geen echte Porsche (nvdr, ‘t is geen 911) maar ik had niet voorzien dat ikzelf er zo blij mee ging zijn. TOTMBO otoh was op voorhand al zeer blij.

            En met M220 :driver:

              Witte 964 bieden vanaf 50000

              Wit vind ik niet verkeerd op een 964. Sportief getuned. Maar hopelijk enkel de Cup eindpot want een volledige is te luid heb ik ondervonden tijdens een testrit vorig jaar.

                :coolness:

                Dat lichtblauw is minder mijn dada dan het grijs dat ik dacht dat hij was.

                DEZE heeft het dan weer wel (toch voor die prijs). Maar als ik dan het zoekertje deftig bekijk heb ik al geen zin meer om iets te vragen. Niks van uitleg, overduidelijk een Amerikaantje, die ruitenwissers die verkeerd liggen, ‘t feit dat ‘t een diesel is … 😉

                Spoiler er af en gaan. Zal wel iets deftigs aan schelen voor die prijs zeker?

                Wish me luck trouwens, straks naar de 986 gaan kijken. Iemand van die lelijke 19″ velgen kopen? De Turbo velgen van de 997, die die iedereen zo mooi vindt. Ik vind er niks aan en wil best ruilen met een andere passende set.

                  Ik begin me af te vragen hoe je ooit de juiste vrouw gevonden hebt Mushroom … :happy: :happydance: :happydance: :happydance: :drink:

                    [quote=”Mushroom” post=264429] G-type is grijs (ook al is hij (op foto) in héél goeie staat):[/quote]

                    ‘t is blauw,meer bepaald, volgens mij, “Schieferblaumetallic”

                    Schermopname(2).png

                    c1046-leftside.jpg

                      :mrgreen: :happy:
                      Laat mij maar in de file staan. Mijn linkerbeen is bijna dubbel zo dik dan mijn rechterbeen na 20 jaar P 🙂

                      Je hebt gelijk Dirk :first: Maar ja, den drang hé? 🙁

                      Ik ben wel “ouder” geworden (ondervind ik zelf) tov mijn laatste zoektocht waar uiteindelijk de Smurf uit voort kwam. Allezja, ouder maar ook wijzer. Ik zie ze passeren, de helft ziet er sowieso een roeste barak uit, en de andere zijn toonbaar maar hebben allemaal ook wel issues. Ik weet dat ik aan de onderkant van de markt zit te vissen, maar voor 45k koop je wel andere dingen die niet roestig zijn, of steenslag hebben, of een interieur om van over te geven, of… Vroeger legde ik me daar sneller bij neer en dacht ik “dat zal wel los lopen”, maar ervaring leert me dat ‘t meestal niet los loop maar dat ‘t dikwijls nog eens extra in de papieren loopt en zo gaat de balans meer en meer naar “is het dat allemaal wel waard?”
                      Maar dan zie je ineens weer die ene foto ergens passeren en is’t ineens weer van :coolness:
                      Dus, de zoektocht gaat door, maar -zoals ik al zei- ik heb tijd, en hij zal me van mijn sokken moeten blazen, ofwel qua uitzicht, ofwel qua prijs.
                      Maar, ook al heb ik waarschijnlijk toch weer een reden om ‘m af te schieten, blijf ze posten! Da’s voor iedereen interessant :up:

                        Sh!t Dirk

                        Laat hem nou toch die 912E kopen

                        Had leuk geweest telkens als ie een opmerking maakte over PDK

                        Konden wij lekker reply-en: nou met 85 pk heb je geen PDK nodig, je staat nooit in de file, je veroorzaakt de file :mrgreen: :happy: :engeltje: :sarcastisch

                          Ik zou die 912E vergeten hoor !
                          Je hebt zelf een 912 gehad , F carrosserie van de toenmalige elf met de motor van de legendarische 356 erin.
                          Prima combinatie die door het lagere gewicht van het aandrijfgeheel zelfs agieler reed dan de 911 van toen.
                          Die 912E daarentegen; in afwachting van de 924 in 1976 en door een kronkel van de Amerikaanse importeur, de motor van een VW 411 (85 Pk !) in een 911 G koets gelepeld. 85 Pk in een koets waar toen minimaal 185 Pk in thuishoorde. Nu weet ik ook, vermogen is niet alles maar kan Je jezelf voorstellen hoe zich dat verhoud ?
                          Just my 2 cents :think:

                            Vielen dank om te blijven posten! :respect2:

                            Ook weer twee stuks die helaas afvallen. Waarschijnlijk 2 heel goeie en eerlijke auto’s, maar ja, de Boxster kost dubbel van wat ik voor ogen heb en de G-type is grijs (ook al is hij (op foto) in héél goeie staat). Ik ga ook helemaal niet mee in de hype van de “super deluxe high end” Boxsters vrees ik. 😳
                            De zoektocht gaat verder.
                            Zondag naar de 986 Boxster gaan kijken.
                            Niets meer gehoord over de 912E.
                            Mensen zijn karig. Eentje gecontacteerd over de algemene staat van de wagen en ik kreeg als antwoord dat de lak hier en daar ietsje worn is. En dat was ‘t. Verder geen woord over motor, bak, carrosserie, interieur, etc…
                            Heb nu weer een andere gecontacteerd met wat gerichtere vragen en ja, we zien wel. Als zij geen haast hebben om te verkopen, wel, ik heb ook tijd. :think:
                            “Stap in je auto en ga kijken” hoor ik er verschillende denken. Wel, ik heb andere dingen te doen en alvorens ik honderden kilometers ga rijden weet ik toch graag wat ik daar min of meer ga aantreffen. :engeltje:

                              als ik mag kiezen: geef mij dan maar dat ander speelgoed dat in die garage staat (zonder nummerplaat) :driver: :lekker:

                                Is dit iets?
                                KLIK

                                1-2.png

                                15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 475)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.