De drang

  • Maker
    Discussie

  • Mushroom
    Deelnemer

      Wel,
      ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
      Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

      Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
      De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
      Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

      Wat zou ik nu graag hebben?
      ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
      Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

      ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

      Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

      “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
      Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
      En dat wringt.
      Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
      964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

      Zo, dat was het een beetje.
      Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

      Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
      Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

      Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

      O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

    15 reacties aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 475)
      • Zo.
        Die staat mooi op zijn poten :first:
        Niet echt speciaal van uitzicht qua kleur en velgen, wel speciaal omdat hij zo er zo unverbastelt uitziet.
        Wat vragen ze voor die auto?

          IMG_28492.jpg

          Slate – Mcqueen – grey :lekker: :lekker:

          Met extra veiligheidsoptie op de achterruit :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

          Driver, strak & snel

            [quote=”Sébastien.DC” post=264064]

            Kan deze wat zijn voor jou?

            [/quote]

            Prachtige auto maar voor mij niet speciaal genoeg 🙁

              Thx all! :first:

              Ik wik en weeg mijn woorden, ik probeer echt wel niemand voor het hoofd te stoten, en soms heb ik schrik dat er wel ene zal zeggen: “voor jou is’t nooit goed, zoek zelf maar enen”, maar ‘t steekt echt zo nauw.
              Budget is heilig. Tenzij het iets is dat als 2 druppels water op ne Singer lijkt. Die van de Koen, alhoewel op zich ook wel weer niet mis, is toch ook weer mijn ding niet. Een bumperke, grote Fuchs, etc… en dan zit je nog altijd met ne witte. Pas op, mijn afkeer naar wit is niet zo groot als mijn afkeer voor rood, maar die Singer er net onder, ja, dat kleurke heeft het, en wit niet. Je zit ook met zwarte raamlijsten en net die “chroom” raamlijsten maken die Singer zo mooi.
              ‘t Zelfde probleem bij de Targa “van” Dirk: geen chroom. Een cabrio is sowieso uitgesloten, een Targa is al een serieuze toegeving.

              Pas op, nu kan het zijn dat er hier morgen een witte Targa getoond wordt, of een rode 912 en dat ik dan ineens iets heb van “Mja, waarom niet”. Don’t shoot me. Er stond bvb laatst een witte 912 Targa op Mobile, foto’s ne keer bekeken, zag er heel goed uit, wat verder gescrolled, ineens nog een witte Targa, eigenlijk -strikt bekeken- krak dezelfde van die ervoor en ja, die trok op niks. ‘t Zal een combinatie zijn van foto’s, stance, belichting, iets breder hier, beetje lager daar, details kortom.

              Ik moet echt van mijn sokken geblazen worden om voor mezelf te kunnen verantwoorden van zoveel geld voor een oud hok te betalen terwijl ik in mijn achterhoofd weet dat het waarschijnlijk weer een calvarie gaat worden. Ik vergelijk constant met the ones that got away (Smurf en Murano) en dat ik dat niet mag doen is makkelijker gezegd dan gedaan. Een 997 zou veel simpeler zijn. Een zilverkleurige, ducktail erop, Fuchs erop en 2 stickers over de koffer- en motorklep et voila: een mini Sport Classic, één van de mooiste 911’s ooit. Geen gedoe met lekken en roest etc… Een 997 heb ik trouwens nog niet gehad, een 993 evenmin. Maar beiden zijn te jong om als oldtimer te gebruiken en dus te duur aan taxen bovenop de 996.

              Even resumeren: budget is echt wel heilig, als er extra kosten moeten gemaakt worden voor een of ander moet dat ook in die 50k inbegrepen zijn. Er is wel budget voor onverwachte kosten. Maar -en ‘t zal aan het feit liggen dat de SC die ik ooit had één van de rotste auto’s ooit was- een impactbumper hangt laag te bengelen op de prio lijst, liever een pré-impact.

              Een paar die ik vetjes vond (met in het achterhoofd de prijs toch nog wat naar beneden te krijgen)…

              912, wel 45k…

              911, too good to be true waarschijnlijk, rare km-stand, geen telefoonnummer en op mail geen reactie. 45k

              Deze vind ik bvb héél mooi. De juiste Fuchs’, de taartschep eraf en gaan, helaas is het een projectcar en ik moet een runner hebben.

                Dag Iedereen,

                Mijn Porsche 964 staat te koop bij Bavaria Motors. Perfecte rijdersauto, manueel, schuifdak, Cup uitlaat en oldtimer. Wat wil een mens nog meer?!

                http://www.bavariamotors.be/nl/wagens/1567-porsche-964-carrera-4-coupe-open-dak-oldtimer

                Kan deze wat zijn voor jou?

                Groetjes,

                964c4.jpg

                  Is mij compleet onbekend :engeltje: :engeltje:

                    Hoewel bij mij de invulling ervan helemaal anders is, herken ik het gevoel vd drang ! Is bij mij ook quasi permanent aanwezig.

                      Misschien zoiets mush?
                      Boven budget wel, maar wel een schoontje vind ik persoonlijk :think:

                      https://www.2dehands.be/autos/porsche/911/porsche-964-c4-turbo-look-405667406.html

                      964c4.jpg

                        Fijne zoektocht gewenst Mush
                        Ik vindt de prijzen van tegenwoordig ook overdreven, toch voor het gene wat het maar is

                        XXX

                          Succes Mush met de zoektocht, ik hou mijn oren open. :up:

                            Ha, diene Mush heeft het terug goed te pakken :happydance:

                            Ik weet dat het bij jou al eens een kleurke mag hebben, misschien is deze iets ?

                            http://www.witmerodijk.nl/te-koop/porsche-911-sc-targa-1978/813

                            911sc.jpg

                              https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/-b111943e-c837-0f49-e053-e350040add43?asrc=st%7cas

                              911rs.jpg

                              is de eigen wagen van een porsche specialist
                              eventueel een 2.2S voorbumpertje erop, heldere koplampen, wat grotere fuchsen, gewone motorkap

                              Porsche-911-Singer-Sportwagen-witte-auto-MAN-MAN-1200x545-c.jpg

                                De zoektocht zou idd wel eens lang kunnen duren. ‘t Moet er bonk op zijn en voor niet teveel geld.
                                Persoonlijk zit ik ook nog altijd met de tegenstrijdigheid van hoe ouder, hoe duurder, hoe minder pk, hoe minder comfort, etc… Nogmaals ik moet ECHT geen comfort hebben, onder comfort versta ik op een regenachtige dag met ontwasemde ruiten kunnen rondrijden. Allemaal doodnormale dingen die je bij de meeste van die oude hokken op je buik kan plakken. Een 997 daarentegen vind je plenty voor 50k. Alleen is daar het verschil te klein met de huidige 996 4S en zit je weer met de taxen en BIV die van de pot gerukt zijn.
                                Allemaal moeilijk te plaatsen en je kan je geld maar 1x uitgeven.

                                Zo ne 356 replica, wel dat is in mijn ogen een mooie 20k auto, maar ook niets meer. Paar jaar geleden was dat nog 30k, voor een nieuwe en volledig zelf naar wens samen te stellen. Waarom een hoop plastiek op een samen gelijmd chassis van een oude kever zoveel geld moet kosten zal me ook altijd een raadsel blijven. Nen echte heeft wel iets, maar niet “het” 😉

                                De Smurf zijn verhaal (alsook de zoektocht naar de smurf) is HIER paginabreed uitgesmeerd op ‘t forum. Good times toen, ‘t is met die zoektocht in het achterhoofd dat ik deze zoektocht begonnen ben. Merk dat de budgetten sindsdien flink opgetrokken zijn. Hadden we ‘t toen maar geweten…

                                Een achterruitwisser kan nog net (mijn slijpschiijf ligt klaar), maar een automaat is uit den boze 😉
                                De keren dat ik er aan denk om naar 0 Porsches te gaan… Quasi dagelijks 😉 Maar kijk, den drang hé?

                                  suc6 met de zoektocht :coolness: :think: :salut:

                                    Hey Mush, is da niks voor jou :respekt: :respekt: :respekt: :driver: :driver: :driver:
                                    Spijtig dat ne nep is he :popcorn: :popcorn: :popcorn:

                                    http://www.aecars.be/wagens/detail/porsche-356-speedster-replica-8885-km-top-condition-

                                    356speedster.jpg

                                  15 reacties aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 475)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.