De drang

  • Maker
    Discussie
  • Wel,
    ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
    Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

    Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
    De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
    Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

    Wat zou ik nu graag hebben?
    ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
    Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

    ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

    Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

    “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
    Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
    En dat wringt.
    Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
    964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

    Zo, dat was het een beetje.
    Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

    Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
    Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

    Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

    O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

10 reacties aan het bekijken - 466 tot 475 (van in totaal 475)
  • PM

      [hide]Wie of wat was ‘de smurf’? Ik voel dat er een heel verhaal aan zit…. :popcorn: [/hide]

        [quote=”Harley G” post=264032]
        Soms komt het idee zelfs opzetten om van 2 naar 0 te gaan na de zomer maar wellicht is dit een ongelukkige kronkel:[/quote]
        Hè Gert stay tuned !

          De drang is hier ook niet ongekend. Gelukkig onder controle voorlopig. :engeltje:
          Soms komt het idee zelfs opzetten om van 2 naar 0 te gaan na de zomer maar wellicht is dit een ongelukkige kronkel.
          Ik wens je in ieder geval veel succes met de zoektocht en ik heb zo’n vermoeden dat die wel eventjes zal duren of er zo plots eentje uit de lucht moeten komen vallen die aan de meeste van je wensen voldoet.
          En wat die manuele bak betreft….ben je daar wel zeker van? :first:

            Zoals ik al zei: ‘t steekt nauw :mrgreen:

            Heel mooie wagen, niet echt iets op af te keuren, alleen, ja, puur persoonlijk: Wit is maar wit en ik heb het nogal voor kleurtjes. Zo’n spoiler liever niet alhoewel ik moet toegeven dat hij er hier heel mooi op staat.
            Ik hang de door mij geconstateerde wow factor vast aan een prijs. Zo werkt het in mijn brein. Deze wagen staat er als een pareltje bij, maar is niet echt 100% mijn gedacht (puur persoonlijk). Ik wil best rondrijden in iets dat iets minder mijn gedacht is maar daar hang ik dan een prijs aan vast en deze twee zijn momenteel niet te combineren.
            Een Boxster is zo’n compromis trouwens. Is veel minder mijn gedacht dan een 911, maar kost maar 1/3 van sommige 911’s en heeft 3x zoveel pk, echter, ‘t spreekt me minder hard aan. Waarom dan toch eventueel een Boxster: lage prijs alzo de deur openlatend voor misschien een T2 oid.

              Staat ook op 2de hands, bieden vanaf 49.999 euro.
              KLIK

              _home_porschef_public_html_media_kunena_attachments_6652_fotoshoot07102012049.jpg

                Ik denk dat deze ook nog te koop staat. Ben deze in den tijd op vraag van Joebarreke mee gaan keuren en is een juweeltje. Eerste lak, echte kilometers enz…
                Interieur is fantastisch, donker leder olijfgroen zou ik het omschrijven.
                https://porscheforum.be/forum/60-porsche-te-koop/127339-porsche-911-3-2-carrera-coupe-g50

                  Dat zou idd een serieuze kanshebber geweest zijn :coolness:
                  Toen was de Jubi echter nog een serieus financieel blok aan mijn been en was ik totaal niet op zoek. Heb ‘m dus totaal gemist.
                  Hij heeft de vorm, de stance, de velgen en de kleur. Mosterdgroen ware nog beter geweest en die blauwe zoals Dirk er eentje heeft vind ik ook steeds de max als ik ‘m zie.

                    Ik weet het, het is vijgen na Pasen maar de oude van de Gette was misschien wat je zocht?
                    Twee maanden geleden verkocht voor 39.911 euro, wat mij helemaal niet veel leek.
                    KLIK
                    naamloos-2-3-4-5.png

                      Top verhaal….en benieuwd … :mrgreen:

                        Spannend en Suc6! :driver:

                        Je hebt wel een beetje reikwijdte zo, maaruh ik ben benieuwd wat er voorbij komt en wat er uit de bus komt! :first:

                      10 reacties aan het bekijken - 466 tot 475 (van in totaal 475)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.