De drang

  • Maker
    Discussie

  • Mushroom
    Deelnemer

      Wel,
      ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
      Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

      Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
      De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
      Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

      Wat zou ik nu graag hebben?
      ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
      Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

      ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

      Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

      “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
      Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
      En dat wringt.
      Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
      964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

      Zo, dat was het een beetje.
      Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

      Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
      Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

      Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

      O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 475)
      • Wat noem je duur? 😉
        89k kost hij.
        Dat kleur otoh heb ik al een paar keer laten passeren 😳

        Edit: onze replies hebben elkaar gekruist blijkbaar 😉

          Krijg om een of andere reden de link niet goed, maar soit… de prijs staat er tegenwoordig blijkbaar ook bij 89K€ :wtf: … verder zoeken dus

            Mooie http://ww2.oldtimersgilis.be/inventory/1970-porsche-911t-targa/%5DTarga… maar?

            Zal waarschijnlijk ook wel duur zijn

              Tempting.
              Very tempting.
              Kleur beetje flets, maar ziet er otoh wel een plaatje uit.
              Doch, zoals ik een tijdje terug al schreef: een 912E valt uit de boot. Te weinig pk’s in een koets die minstens het dubbele aan pk’s laat vermoeden.
              We zoeken verder :up:

                  ne Targa SC of ne CS???? bestickering???? 🙄

                    Niet mijn ding :/

                    Ik ben al niet voor die witte met rood/groen/blauwe velgen.
                    Ben niet voor die striping, ben niet voor de combinatie ducktail/Targa, ben niet voor de gehele combinatie vrees ik.
                    ‘t Is ‘t ene of ‘t andere: ofwel nen Targa, ofwel een sportief model. Een combinatie van beide lukt niet. De Targa van Singer heeft imo ook niet het waauw-gevoel van de andere Singers.

                        Neen, noppes.

                          De groene op eBay is helaas aan een ander verkocht.
                          De zwarte 964 die Bladerunner postte is nu verschenen op 2e-hands. Jij nog iets gehoord van de brave man Bladerunner?

                            Tegenvoorstel gekregen en er was al £3000 aan af :applaus:
                            Niet genoeg! We gaan door 😉

                              Schoontje!
                              Thx!!
                              TE duur voor mij persoonlijk. Heb ‘m voorstel doorgestuurd, verwacht een njet.

                              De rest welke ik opnoemde stuiken één voor één in elkaar.
                              De “dure” backdate gaat over 5k verschil, de gele is de technische staat onbekend en de verkoper heeft er geen haast mee, etc…

                              Ondertussen de Boxster wel al (virtueel) verkocht. TOTMBO krijgt nu medicijnen waardoor ze niet meer in de zon mag komen, dus ja, maar dat wil niet zeggen dat ik m’n portefeuille wijd open trek (eerst nog de $$ ontvangen van de Boxster ook). Bijna 50k voor een 912 is TEVEEL. En een restauratie van 22 jaar geleden verandert daar niks aan.

                                  “Maar bon, zo helpen we Bart niet aan zijn droomporsche ook niet he.”

                                  Dat vind ik dan weer grappig!

                                  :happy: :happy: :happy:

                                    da’s de tweede directe aanval op mij als persoon in minder dan een maand tijd. heb je een probleem met mij? spuw uw gal hier en nu maar in één keer uit !

                                    [quote=”stijnG” post=270229]… Voor de rest moet ik hier blijkbaar wat leren mijn wafel houden, want niet alles wordt geapprecieerd.
                                    Mensen hier die me kennen zullen beamen dat ik ‘straight forward’ ben: what you see is what you get.
                                    Soms zou ik blijkbaar beter eens mijn tong 5 keer ronddraaien of in dit geval mijn handen in mijn broekzak stoppen.
                                    Maar ik hou van zo’n mentaliteit, zo weet je waar je staat en wat je mag verwachten.[/quote]

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 475)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.