De drang

  • Maker
    Discussie
  • Wel,
    ‘t Is zo ver. De drang steekt de kop op.
    Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en “of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is”.

    Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die “het” hebben voor mij (die “het” gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
    De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ‘t zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
    Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5’s, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

    Wat zou ik nu graag hebben?
    ‘t Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als ‘t effe kan ook liever geen rooie. Die “luchtgekoeld” vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
    Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als ‘t een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als ‘t effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it’s a thin line van wat kan en wat niet kan).

    ‘t Lange verhaal: de zoektocht, of “de drang” is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij “het” heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

    Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo’n 968, of 944, of 928, of … niet rijdt, ze hebben “het” niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en… IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

    “Simpel toch?”, hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
    Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht ” ‘t zijn zotten”. Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens “normaal”. ‘t Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan ‘t kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912’s was die online stonden.
    En dat wringt.
    Ik heb ‘m verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en “ze worden niet meer gemaakt” etc… maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht “Fuck it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911’s snollen?”. Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur “af” is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
    964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had “het”.

    Zo, dat was het een beetje.
    Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo’n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die ik enkele maanden geleden te koop zag staan op pf.nl en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

    Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk’s en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk’s of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
    Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat “het” heeft (en wat “het” is dat weet ik maar als ik foto’s zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

    Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

    O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 475)
    • Lage prijs als het klopt wat hij zegt, wel maar 1 foto:? 😕 😕
      Foto van je rekening nr. wat heeft da voor zin:wtf: : :wtf: :wtf: :wtf:

        Ben eens benieuwd?:cool:
        https://www.2dehands.be/autos/porsche/911/porsche-911-origineel-964-443305179.html
        Herentals is niet zo ver van mijn deur voor een eerste opinie als je wil.

          EricDW rijdt precies nog met nen schonen 987, azo in de weerspiegeling van de ruiten te zien.

            had dat gisteren al gezien maar wou er niks over schrijven
            het goedkoopste mistlicht uit de een of andere shop er vlug opgevezen en de eerste de beste idioot die 80K in de vuilbak wil gooien door te denken dat hij een collectorsitem koopt zal hem wel kopen zeker denkt te verkoper, voor de helft van de prijs zal die los americanons wel verkocht geraken, want zoals al eerder in topics geschreven: die blinken het mooist maar daar stopt het meestal …aan de verkoper die het blijkbaar nog niet weet: de sint bestaat echt niet :happydance:
            de golddiggers die dachten nog snel wat euro’s te verdienen door zo’n auto’s verkopen hangen er echt wel aan voor de moeite

              [quote=”ErikDW” post=269954]Deze twee staan bij Glorie in Westende. Man heeft geen website, er staat ook niets bij. Enkele foto’s voor wat het waard is [/quote]

              Ze moesten de gast afschieten die de lelijke mistlichten heeft geplaatst achteraan . Er bestaat een rode verf waarmee je een mistlicht kan bijmaken in je achterlicht ; ipv het witte achteruit- rijlicht kan je perfect ombouwen tot de verplichte mistlicht achteraan :up: En. Dan hoef je geen onnodige gaten in de bumper te maken !

                [quote=”stijnG” post=269963]ik ben er vorige week gestopt en een praatje gemaakt met de man, toen ik naar de werf in oostende bolde.

                Rode: 80K

                Ik had ze al doorgestuurd naar Mush, maar hij is allergisch aan rood[/quote]

                Er bestaan medecijnen tegen allergie 😀 😀 😀

                  voor 45k mush…wil je sukkelen?

                    Deze heeft dan wél een funky kleurtje, maar ook de foute spoiler :engeltje:

                    Click

                    ‘k Denk wel dat het moet mogelijk zijn -gelet op de prijs- om er een doos van zijn happy pills bij te krijgen :first:
                    Dus ja, ik ga er nog veel afschieten. Sorry Wing 🙂

                      Voila!
                      911cabriog50 is er bonk op.
                      De rode is rood en dus ongeschikt.
                      De grijze is grijs met niet gewenste spoiler en met zwarte rollbar. Ik zie geen funky kleurtje, noch de door mij gevraagde chroom trim bij een Targa. ‘t Is niet moeilijk wagens af te kraken als er niet echt getoond wordt wat er gevraagd geweest is 😉
                      Maar vooral: veel teveel geld voor wat het maar is.
                      De grijze ziet er wel goed uit, ik zie mezelf er wel mee rijden maar ik betaal geen “investeringsprijzen”.

                      Ei zo na de Boxster verkocht deze week. TOTMBO was gezwicht met het oog op een oudje en ok, hij mocht eventueel weg. Ik zie ‘m staan van waar ik werk en ik was ‘m zo aan’t bekijken de dag erna, en ik dacht “hoe dom kun je zijn?”: een goeie auto, veel pk’s, betrekkelijk jong, alle luxe en comfort gaan wegdoen om 5 à 6x meer uit te geven voor een ouw krel waarvan je het einde van je miserie niet kent. Gelukkig kwam TOTMBO erbij om te zeggen dat ze zich toch precies een beetje bedacht had.
                      Dit gezegd zijnde: toch gaat die ouw krel er komen, alleen doe ik niet mee aan’t circus dat nu al een paar jaar aan’t draaien is en hopelijk eerder vroeger dan later de grond in gaat, zodat de rijders nog eens iets kunnen kopen.

                      Dank aan StijnG en ErikDW om aan mij te denken en de moeite te doen in elk geval! Much appreciated!! :applaus: :respekt:

                        ze zijn vooral te duur voor wat het is :coolness:
                        80K en 50K is echt van de pot gerukt :ass:

                          [quote=”stijnG” post=269963]….maar hij is allergisch aan rood[/quote]

                          en de grijze te grijs………..:applaus: :wtf: :popcorn: :mrgreen:

                            ik ben er vorige week gestopt en een praatje gemaakt met de man, toen ik naar de werf in oostende bolde.

                            Rode: 80k
                            grijze: 50k

                            Ik had ze al doorgestuurd naar Mush, maar hij is allergisch aan rood

                              Deze twee staan bij Glorie in Westende. Man heeft geen website, er staat ook niets bij. Enkele foto’s voor wat het waard is

                                Hey Bart,

                                ik zit ook soms te denken om de 996 te vervangen, maar zoals je zegt.
                                Vorige week in Duitsland ook weer eens het potentieel mogen ontdekken van deze al Classic Porsche
                                Vermogen zat, voor je het beseft, zit je aan een belachelijke snelheid. Prachtig geluid eenmaal je rond de 180 km/u komt.
                                Prijs/kwaliteit is dit volgens mij de beste deal die je kan vinden.
                                Soms lonk ik naar een 718 Boxster. Fiscaal heel interessant.
                                Je kan cabrio rijden, maar is maar een tweezitter, minder bagageruimte voor op mijn reizen.
                                En heeft toch niet het charisma van een 911. Ben er nog niet uit.
                                Als budget geen rol zou spelen, dan zou ik voor een gele 991 T gaan. Heeft alles wat ik verlang.

                                  zuff, niet iedereen wil de snelste zijn…. 😉
                                  Check ook mijn topic destijds van mijn prachtige 912E.

                                  Wat een hoop gelul kreeg ik toen weer over mijn nek, terwijl ik het gewoon een superprachtige wagen vond en “koppel”, “PK’s”, “snelle schakeltijden”, “0-100 tijden” me niet interesseerden voor die wagen.

                                  Het is maar waar je prioriteit ligt.
                                  En bij Bart ligt dat ook niet bij “de snelste te willen zijn”, daar kan hij wel zijn 4S of 986 voor nemen…..al behoren die ook niet tot de snelsten

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 475)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.