De eerste stap

Home Forum Stel jezelf even voor ! De eerste stap

• Maker
    Discussie

• Koenraad Adams
    Deelnemer

Toen ik daarnet mijn sinds kort bijna dagelijkse mail van Autoscout kreeg i.v.m. een nieuwe 996 die te koop was en zag dat hij van Raes Racing was googelde ik even, stelde vast dat de website van het bedrijf niet werkte en kwam ik zowaar op dit forum terecht 😉

In het topic stond een boze reactie van iemand die zomaar een vraag in de groep gooide zonder zich voor te stellen dus om geen ruzie te hebben van bij de start doe ik dit maar even…

Ik ben sinds kort nogal bezeten door Porsche eigenlijk. Vreemd en ook weer niet. Ik verduidelijk het even : ik heb in mijn ‘vorig leven’ flink wat centen gegeven aan auto’s, in de beginperiode is misschien mijn Ford Sierra Cosworth 4×4 het vermelden waard. Voor mijn veertigste verjaardag kocht/kreeg ik een tweedehands Audi S8 en daar heb ik toch wel een aantal jaar mee gereden. Tot de kosten (te) groot kwam en het rationele begon te overheersen : 1.772 Euro aan verkeersbelasting betalen elk jaar, het is wel wat, dus ik verkocht de auto.

De overstap naar… – dit geloof je niet – mijn Opel Zafira verliep vlekkeloos maar sinds kort heb ik het nu in mijn hoofd gehaald ooit een Porsche te kopen. Of het Porsche-virus waar ik nu ben geïnfecteerd het zal halen van de rede als ik ooit de centen bij elkaar krijg weet ik natuurlijk zelf nog niet maar geloof me… ik heb het goed te pakken…

Het zal dus nog vele jaren (van hard werken en sparen) duren vooraleer ik er kan aan denken om zo’n machine te kopen maar wie me kent weet dat als ik mij iets in het hoofd haal het er meestal ook wel ooit eens van komt…

Aan wat ik denk ? 911 eigenlijk, type 996 (nog enigzins betaalbaar alhoewel dat een relatief begrip is). Ik ben volledig weg van de 911 Turbo (420 PK toch ? :lekker: ), ik vind vooral die vaste spoiler achteraan heel mooi (los van het vermogen).

Het nadeel van mij hier te registreren onder ‘filmfreak’ houdt in dat ik misschien heel snel wordt “ontmaskerd” want mijn opkomende Porsche-kriebels heb ik behalve met mijn gezinsleden nog met niemand gedeeld. Enfin, dat zien we dan wel. En daarbij… het is maar goed dat een mens nog een droom/dromen heeft. Als je die niet meer hebt is het helemaal voorbij…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
      • knappe dinges, schitterende machientjes, je ziet er de liefde van de eigenaar zo in blinken :respekt:

Wat wel interessant is, is bvb. het aantal keer in het rood gegaan, of gemiddelde snelheid (loopuren / totale km-stand) Dat kan je zelf moeilijk achterhalen.

Volgens mij kan dat apart, dat is gewoon even de computer uitlezen en kan nooit zoveel kosten. Dat zou ik bij een volgende gelegenheid,ook zeker laten doen, maar een volledige 111-punten check die je 370 euro kost (ipv 200 zoals je hier vaak leest) is zijn geld niet waard IMHO.

Welkom hier Koen!
            Er zijn meer mooie Porsches met een vaste spoiler, zoals de mijne bijvoorbeeld 😉

[quote=”Nico” post=163480]Hallo Koen,

Welkom hier, al ben ik ook pas zeer recent forumlid.

Ik heb ook nog een siera cosworth 4×4 gehad :up:
              (en nog wat andere snelle fordjes :driver: )

Succes met de volgende Porsche![/quote]

Voor alle duidelijkheid, dit wordt (of moet worden) mijn eerste Porsche hé… 🙂

Hallo Koen,

Welkom hier, al ben ik ook pas zeer recent forumlid.

Ik heb ook nog een siera cosworth 4×4 gehad :up:
                (en nog wat andere snelle fordjes :driver: )

Succes met de volgende Porsche!

Ik hoop dat ik niet tegen sommigen hun kar rijd maar OPC’s (niet allemaal), hebben eigenlijk lak aan zulke controle’s. Het enige dat telt is wat het opbrengt vrees ik. Heb nare ervaring gehad met OPC maar dat heb ik al eens verteld denk ik. Als iemand meer wil weten mag hij me altijd een berichtje sturen.

S2

+1!

Een ster in de voorruit of versleten banden zie je zelf ook. Dus van de 111 punten kan je er inderdaad makkelijk 75% zelf zien, ik zou zelfs zeggen meer als je wat technische kennis hebt.

Wat wel interessant is, is bvb. het aantal keer in het rood gegaan, of gemiddelde snelheid (loopuren / totale km-stand) Dat kan je zelf moeilijk achterhalen.

Zo’n 111 punten keuring bij een OPC is geen garantie, hoor. Je hebt wat meer zekerheid, maar het is niet dat ze je motor en of onderstel gaan demonteren om alles te inspekteren. Meer dan 3/4 van die 111 punten kan je zelf checken, want dat gaat bvb. Over de werking van de ruiten, spiegels, airco,radio, nav,enz…..

Welkom op het forum Koen.
                        Welke keuze je ook maakt, als het een gezonde aankoop is zul er nooit spijt van krijgen.
                        We horen het graag van je hoe de stand van zaken is.

[quote=”Harley G” post=163263]Succes! Ben eens benieuwd naar wat het gaat worden…. :engeltje:[/quote]

Ik ook 🙂 Ik zou zeeeeeer, zeeeeeer graag gaan voor de 911 Turbo (996), ga nog een ranglijstje/ranking opmaken van kleur. Sommige dingen zijn zelfs nu al uitgesloten, om een voorbeeldje te geven : zo’n knalrood lederen interieur. :wtf:

Koen

Succes! Ben eens benieuwd naar wat het gaat worden…. :engeltje:

Doe ik zeker niet hoor. Zit zelfs op schema om dit voor mijn 61e te doen 😆 . Er komt binnen afzienbare tijd een belangrijke, nieuwe verjaardag (tram x… ) aan en dit zou een mooi verjaardagsgeschenk zijn. Bijna tien jaar geleden was het een Audi S8 en vandaar ging het naar de Zafira 😯 .

Ik ben volledig in de ban van de 911 (Turbo), het moet elke keer weer een feest zijn om achter het stuur te gaan van deze auto…

Eén van de dingen die het mij wat moeilijker maakt is het feit dat ik er technisch/praktisch niet zo heel veel van af weet, ik bedoel maar als ik zo’n groot bedrag neertel voor dit soort van superauto, dan wil ik ook dat hij perfect in orde is en er geen verborgen gebreken zijn. Daarom ben ik ook vastbesloten om de auto in kwestie te laten keuren bij een Porsche-dealer waar hij aan x controlepunten wordt onderworpen. Ik wil dus niet de miserie van iemand anders kopen, zeker niet als je er een bedrag voor neertelt dat ik nog nooit gaf aan een auto…

Die controle voor de aankoop moet er voor zorgen dat ik niet voor voorzien kosten kom te staan na mijn aankoop.

Koen

Filmfreak ,
                                Welkom op het forum .
                                Geef de moed niet op , zelf moest ik ook wachten en sparen tot mijn 61 jaar alvorens mijn eerste *porsche te hebben aangekocht .
                                Blijven dromen en sparen ooit komt het wel goed .

Dit is ook nog een leuke brochure voor jou : You can drive a Porsche

Eruit met die dure Zafira en op naar die 996 😀

De auto heb ik nog niet maar de info-brochure ondertussen wel (vragen daar wel veel Euroots voor maar allez…). Daarin staat alle info, mooie foto’s, een lijst met alle opties, beschikbare kleuren, enz…

En om nog meer in de ban van de 911 (turbo) -model 996 te zijn ook al flink wat filmpjes op You tube bekeken. Dat is een on-waar-schijn-lij-ke auto.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.