De eerste stap

Home Forum Stel jezelf even voor ! De eerste stap

• Maker
    Discussie

• Koenraad Adams
    Deelnemer

Toen ik daarnet mijn sinds kort bijna dagelijkse mail van Autoscout kreeg i.v.m. een nieuwe 996 die te koop was en zag dat hij van Raes Racing was googelde ik even, stelde vast dat de website van het bedrijf niet werkte en kwam ik zowaar op dit forum terecht 😉

In het topic stond een boze reactie van iemand die zomaar een vraag in de groep gooide zonder zich voor te stellen dus om geen ruzie te hebben van bij de start doe ik dit maar even…

Ik ben sinds kort nogal bezeten door Porsche eigenlijk. Vreemd en ook weer niet. Ik verduidelijk het even : ik heb in mijn ‘vorig leven’ flink wat centen gegeven aan auto’s, in de beginperiode is misschien mijn Ford Sierra Cosworth 4×4 het vermelden waard. Voor mijn veertigste verjaardag kocht/kreeg ik een tweedehands Audi S8 en daar heb ik toch wel een aantal jaar mee gereden. Tot de kosten (te) groot kwam en het rationele begon te overheersen : 1.772 Euro aan verkeersbelasting betalen elk jaar, het is wel wat, dus ik verkocht de auto.

De overstap naar… – dit geloof je niet – mijn Opel Zafira verliep vlekkeloos maar sinds kort heb ik het nu in mijn hoofd gehaald ooit een Porsche te kopen. Of het Porsche-virus waar ik nu ben geïnfecteerd het zal halen van de rede als ik ooit de centen bij elkaar krijg weet ik natuurlijk zelf nog niet maar geloof me… ik heb het goed te pakken…

Het zal dus nog vele jaren (van hard werken en sparen) duren vooraleer ik er kan aan denken om zo’n machine te kopen maar wie me kent weet dat als ik mij iets in het hoofd haal het er meestal ook wel ooit eens van komt…

Aan wat ik denk ? 911 eigenlijk, type 996 (nog enigzins betaalbaar alhoewel dat een relatief begrip is). Ik ben volledig weg van de 911 Turbo (420 PK toch ? :lekker: ), ik vind vooral die vaste spoiler achteraan heel mooi (los van het vermogen).

Het nadeel van mij hier te registreren onder ‘filmfreak’ houdt in dat ik misschien heel snel wordt “ontmaskerd” want mijn opkomende Porsche-kriebels heb ik behalve met mijn gezinsleden nog met niemand gedeeld. Enfin, dat zien we dan wel. En daarbij… het is maar goed dat een mens nog een droom/dromen heeft. Als je die niet meer hebt is het helemaal voorbij…

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
      • Welkom :drink: :drink: :drink:

Welkom filmfreak, ikzelf ben van Brugge en heb sinds 2 maand een 996 c2 cabrio, beroepshalve rij ik tijdens de week met een bedrijfswagen en mijn vrouw rijdt met de 996. Ieder week-end opnieuw kijk ik uit om met de 996 :driver: Kortom Porsche is DAS AUTO, My Porsche is Fantastic

Euh: Koen ??

Koen wie ??

Koen Wouters ??
            Koen Debouw ??
            Koen Krukke ??
            Of euh Koen Vanpompernolle ??

Wees welkom

[quote=”filmfreak” post=114804][quote=”zimmermann” post=114803]welkom op ‘t forum Koen , van waar ben je , heb ook een 996 aangeschaft en , eens begonnen is verkocht , kunt er echt van genieten :driver: :drink: :drink:[/quote]

Ik kom uit West-Vlaanderen. Ook een 996 aangeschaft ? Wanneer ? En ? 🙂 Vertel vertel vertel !!!
              Tiptronic of niet ? Welk type ? Hoe was het als je er de eerste keer mee reed ?[/quote]
              heb 996 van ’00 , een 3.4 handgeschakelt , vind dat persoonlijk ‘t beste , heb alrijd boxster gehad en 996 is serieuze upgrade . rij dagelijks nog met verschillende andere auto’s waaronder P en andere sportwagens , maar alst van jezelf is ben je toch in 7de hemel , zeker aanschaffen Koen , :first: hopelijk tot op volgende meeting :drink:

[quote=”zimmermann” post=114803]welkom op ‘t forum Koen , van waar ben je , heb ook een 996 aangeschaft en , eens begonnen is verkocht , kunt er echt van genieten :driver: :drink: :drink:[/quote]

Ik kom uit West-Vlaanderen. Ook een 996 aangeschaft ? Wanneer ? En ? 🙂 Vertel vertel vertel !!!
                Tiptronic of niet ? Welk type ? Hoe was het als je er de eerste keer mee reed ?

welkom op ‘t forum Koen , van waar ben je , heb ook een 996 aangeschaft en , eens begonnen is verkocht , kunt er echt van genieten :driver: :drink: :drink:

[quote=”Funny” post=114793]Welkom op dit forum Koen . :applaus:

Een 996 kan je tegenwoordig voor democratische prijzen kopen ( alles is relatief 😉 ) .Met een 996 heb je een moderne wagen die je meer dan voldoende rijplezier zal bezorgen .

Als je hem op je zaak (vennootschap ) wil inschrijven kan het wel heel duur worden .
                    Btw om je te ontmaskeren als Filmfreak zal je toch nog wat meer hints moeten geven . 😳
                    Funny[/quote]

Ik ben particulier hoor Funny. Wat democratische prijzen betreft heb ik al gemerkt dat een 996 (300 PIK) ergens tussen de 15.000 en 30.000 Euries moet kosten, een Turbo daarentegen lijk je maar te kunnen krijgen vanaf 30.000 Euroots.

Je kan natuurlijk altijd een BoxSter kopen maar dat vind ik dan niet eh… – ik voel dat ik moet voorzichtig zijn hier – de beste Porsche voor mij 😉

Enfin, we zien wel…

Er zijn wel nog meer dingen waar ik nog niet “uit” ben (maar goed ik heb nog jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren om na te denken hierover). Voorbeeldje ? Tiptronic of niet ? Ik zweer bij een handgeschakelde bak (vind dat je meer het “autorijden-gevoel” hebt maar voor deze stelling zullen allicht evenveel tegen- als voorstanders zijn denk ik…

Hallo Koen,
                      Welkom bij dit mega forum.
                      Vergeet niet dat het zoeken naar je ideale bolide bijna :geek: even leuk is als het rijden ermee. 😀
                      Veel succes alvast.
                      Ciao,
                      Luc

Welkom op dit forum Koen . :applaus:

Een 996 kan je tegenwoordig voor democratische prijzen kopen ( alles is relatief 😉 ) .Met een 996 heb je een moderne wagen die je meer dan voldoende rijplezier zal bezorgen .

Als je hem op je zaak (vennootschap ) wil inschrijven kan het wel heel duur worden .
                        Btw om je te ontmaskeren als Filmfreak zal je toch nog wat meer hints moeten geven . 😳
                        Funny

XXX

Hey Freak, je gaat u hier thuis voelen hoor. Allemaal gekken met een passie 😀

Welkom FilmFreak , blijven hopen en sparen is de boodschap en dan komt ook jouw droom uit.

Mvg, Guy

Een goede start en bij deze ook welkom hier!
                              De 996 komt er wel zo te lezen 😉

Het voordeel is dat ik nog jaren zal/moet wachten en misschien komen er betere tijden…

Koen

Welkom filmfreak op dit forum ,De aankoop van zo een bolide is 1 maar vergeet niet dat mr Di Rupo daar ook de nodige centen wil op innen hè 🙄

😆

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.