De fameuze roest in de buurt van de raam wegwerken

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 De fameuze roest in de buurt van de raam wegwerken

• Maker
    Discussie
  • Ik ben vandaag naar een 993 gaan kijken bij een officiële dealer die overall een goede indruk naliet. Hij (zij?) heeft alleen een klein beetje (minder dan een vierkante cm) roest aan de basis van de voorruit en een beetje meer (over een lengte van een 5 cm) aan de achterruit.

Ik weet dat dat niet ongewoon is maar vroeg me af of fdat op een btrouwbare, degelijke manier kan weggewerkt worden, zoja, hoeveel dat typisch zou kosten?

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • [quote=”RSR”:2h9bptzz]ruit er uit en roest bewerken en dan lakken kost rond de 500 euro.[/quote]

Hoe lang ben ik mijn kar dan kwijt ?

Peter R.

[quote=”RS Evo”:3hedj17o]Die auto is al verkocht… Het punt is (voorlopig) academisch.

Morgen ga ik naar de volgende kijken…[/quote]

En ❓ ❓

ruit er uit en roest bewerken en dan lakken kost rond de 500 euro.

Die auto is al verkocht… Het punt is (voorlopig) academisch.

Morgen ga ik naar de volgende kijken…

Op die plaats hebben veel Porsches last van. Ikzelf heb al veel SC en 3.2 gezien met dit verschijnsel

klopt, Flatsix magazine waarschuwt ook steeds bij de koopwijzer voor 2ehands 993’s voor roestplekken rond de rubbers van de ramen, vooral de voorruit!

Hey,

Sommige porsche’s 993 (afhankelijk van het bwj) zouden aan de voorruit zwakker zijn voor roest. Vooral aan de rondingen van de ruit links en rechts onderaan, zou te maken hebben met het verzinkingsproces van de carrosserie.

Groeten Bert

Wim

Bedankt voor het bekijken van onze site, en inderdaad is altijd moeilijk om een schatting te maken, voor hetzelfde kan er serieus laswerk aan zijn.:idea:
                    Maar de zaak in van onze zoon, die heeft er nog meer verstand van dan ik. 😆

[quote=”cabrio wim”:19h8pam2]Dat is dus het punt. 💡 Als je de ramen er niet uithaalt zal daarna de roest waar niet bij kunt weer gaan doorwerken.
                      En dat opfrissen is zuiver een verkooptruc, eerst zie je er niks van, maar na een aantal jaren zegt het gewoon van > hier ben ik weer, en het roest duiveltje vertoont zich terug. 😉
                      Nadeel van zulke behandelingen is, dat het daaronder al die jaren gewoon verder gegaan is, dus wie weet wat kom je tegen. 🙄 [/quote]

Ben eens op je site gaan kijken. Jij weet precies wel iets van corrosseriewerk 😉 )

Wat zeg jij als er iemand bij jou langskomt om zo’n roest weg te werken. Inclusief voorruit en achterraam eruit en nieuwe dichtingen? Ballpark figure…

Wim

Dat is dus het punt. 💡 Als je de ramen er niet uithaalt zal daarna de roest waar niet bij kunt weer gaan doorwerken.
                        En dat opfrissen is zuiver een verkooptruc, eerst zie je er niks van, maar na een aantal jaren zegt het gewoon van > hier ben ik weer, en het roest duiveltje vertoont zich terug. 😉
                        Nadeel van zulke behandelingen is, dat het daaronder al die jaren gewoon verder gegaan is, dus wie weet wat kom je tegen. 🙄

Ter informatie, de wagen staat in Drogenbos, je kan ‘m vinden met de Used Car Locator van http://www.porsche.be . Het is een Aventura groenen Carrera 4 met 160 000km voor 29500€.

Dat het niet voor een paar 100 Euro gedaan kan worden, besef ik wel. Ik dacht eerder in de richting van 1000. Is dat realistisch?

Stel dat het volgens de regels van de kunst gedaan is, kan je dan op 2 oren slapen?

Wat me een beetje stoort is dat ze bij de dealer zeiden dat de wagen bij hun normale carrossier 4 jaar geleden herspoten geweest is omdat de lak wat ‘opfris’ kon gebruiken. Maar, de ruiten zouden er toen niet uitgehaald zijn… Ik dacht dat je dan geen goed werk kon leveren. Aangezien ik van een officiële dealer enkel het beste zou verwachten vind ik dat vreemd. Ook lijkt het me sterk dat er 4 jaar na herspuiten terug roest zou verschijnen. Nog een teken dat dat herspuiten dan toch niet zo perfect gebeurd zou zijn.

M.a.w. deze gedachten houden me tegen maar aangezien ik niets afweet van carrosseriewerken, de wagen een minutieus dealerverleden heeft en de prijs zo interessant is, wilde ik eens checken of ik te streng ben.

misschien toch opletten en enige gezonde argwaan koesteren, daar meerdere Porsche-tijdschriften vaak waarschuwen dat dergelijke roestplekjes vaak suggestief zijn voor vervangen ruiten en/of herspuiten… en de vraag is natuurlijk steeds waarom deze werken dan nodig waren??!! Als u mij begrijpt…

Wim

Wil je het goed laten doen, zullen toch de ruiten verwijderd moeten worden.
                              En om het mooi te spuiten de gehele boven kant gedaan moeten worden.
                              Dus denk dat je nu een klein beetje een idee hebt, dat dit niet grondig gedaan kan worden voor een klein bedrag, wat je misschien in gedachten had. 💡

[quote=”RS Evo”:141yxnek]Ik ben vandaag naar een 993 gaan kijken bij een officiële dealer die overall een goede indruk naliet. Hij (zij?) heeft alleen een klein beetje (minder dan een vierkante cm) roest aan de basis van de voorruit en een beetje meer (over een lengte van een 5 cm) aan de achterruit.

Ik weet dat dat niet ongewoon is maar vroeg me af of fdat op een btrouwbare, degelijke manier kan weggewerkt worden, zoja, hoeveel dat typisch zou kosten?[/quote]

Weet niet welke 993 je gezien hebt maar mijn 993 is roestvrij en wat prijs/kwaliteitsverhouding betreft durf ik hem naast alle 993 ‘s zetten die te koop zijn.Duidelijker kan ik niet zijn. 😀

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.