DE GROENE HEL 21&22-03-2015

Home Forum Porsche Uitstappen DE GROENE HEL 21&22-03-2015

• Maker
    Discussie
  • PDS en ik trekken richting de groene hel. 😆
    Om hier optimaal van te genieten en een leuke 2 dagen te hebben, Vertrekken we op zaterdag 21 maart om 11.30 uur op de E313 in Tessenderlo aan de Total. :drink:
    Dan sturen we verder langs de snelweg tot in Spa vandaar beginnen we met het echte werk. :relaxman:
    Binnendoor langs de meeste bochtige :driver: wegen gaan we richting Nurburgring een maal aangekomen in het prachtige *luv hotel Dorint Am dat vlak naar de ring ligt met de nadruk op vlak. Kunnen inchecken en gezellig aperitieven en nog even nagenieten van de leuke namiddag. :drink: S ’avonds kunnen we hier ook gezellig eten en afsluiten doen we in de bar ! zondag 22/3 starten we met een uitgebreid ontbijt en bij deze zijn we fris :coolness: en klaar om naar de Nordschleife te trekken. Hier gaan al heel wat piloten klaar staan na de lange winter om het beste van zich zelf te geven. :respekt: Ondertussen kunnen we op verschillende plaatsen gaan kijken om een idee te krijgen ? goed opgewarmd en na het middageten zijn onze zintuigen scherp gezet en kunnen we ook enkele rondjes draaien indien gewenst. :up:
    Moe en voldaan keren we terug langs de snelweg.
    Inschrijven kan u via deze link prijs per nacht voor een 2 persoonskamer is €126.. inc ontbijt het verteer ter plaatse kiest u zelf En een rondje gassen op de groene hel € 27 Per ronde :driver:

even de sfeer opsnuiven *luv

Wie gaat er mee ?
    Plaatsen zijn beperkt :engeltje:

-Monza
    -PDS

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)
  • XXX

Bedankt voor de foto’s Geert, leuk om zien 🙂

Bedankt voor het toffe verslag, stond daar nu ne p1 in die garage van het hotel !

Forum is er weer een beetje op vooruit gegaan.
          Even terug proberen om enkele foto’s te posten van onze trip van vorig weekend :

Even tanken met de wagens

Even klinken op een goed weekend

Aankomst Nurburgring

Kamerview op Der Ring

De wagens veilig gestald

In de gang van het hotel …

De wagens worden ‘s ochtens klaargemaakt voor ‘de’ rit

Tickets kopen

Hier gaan we dan …

Nog even nagenieten

Wagens nogmaals vullen

Wij ook dorst en daarna veilig naar huis.

Op naar een volgende keer …

PDS

Het was er inderdaad echt dikke fun ! 🙂

THX Monza

Hou me op de hoogte !

Ik dikke fun 🙂 ik wil zeker nog wel is terug mms enkel voor Zondag 😉

Prachtig verslag. Nu is het NOG erger dat ik er niet bij was. GROENE HEL ? GROEN VAN JALOESIE JA !

Ondanks dat onze Porsche niet op tijd klaar was zijn we toch meegegaan met onze TT , netjes achteraan in het rijtje.
                    Bij momenten aardig mijn best moeten doen om bij te blijven op de bochtige, natte, soms met modder bedekte spekgladde wegjes. Vooral de inhaalmaneuvers waren soms wel best spannend.

Zeer mooie route uitgestippeld door Monza , die het hele traject voorop reed ! Well done!
                    Met 2x GT3’s in de groep kwamen we nergens ongemerkt voorbij.
                    Zeker niet als PDS daarbij nog eens begon te driften.
                    Ook chapeau voor Drip die met zijn 30-jarige bolide aardig voor de dag kwam.

Ondanks het slechte weer was het toch echt de moeite.
                    Allesbehalve een saai ritje in de regen !
                    Omstreeks 11u30 vetrokken in Tessenderlo en pas tegen 17u aankomst aan het hotel.
                    Met 2 tussenstops en een dikke 300km bij op de teller kwamen we allen voldaan en zonder schade aan op de bestemming.

Het hotel was top.
                    Kamer met uitzicht op het start/finsh van het GP-circuit. Ons heel verdiep hing vol schilderijen van Porsches.
                    De wagens konden veilig in de ondergrondse garage.
                    Na het inchecken ons nog even opfrissen op onze kamer en daarna samen eten in het hotelrestaurant.
                    Tussen pot en pint werden er nog enkele straffe verhalen verteld en werd de dag afgesloten in de bar.

‘s Zondags vroeg uit de veren.
                    Bij het ontwaken ligt het hele circuit verdoken in een dikke mist.
                    Dit was mijn grote vrees : terug naar huis keren zonder de Nordschleife ervaren te hebben …
                    Niets was minder waar. Een kwartiertje later was alle mist weg.
                    Ikke content !

Om 7u30 iedereen paraat aan het ontbijt.
                    Nog even stevig ontbijten en een paar straffe koffies later zijn we er klaar voor !
                    De bedoeling was om in de voormiddag het geheel als toeschouwer op een afstand te aanschouwen en in de namiddag een poging te wagen op de Nordschleife.

Als eerst vrij vroeg op de dag naar het vertrekpunt aan de Nordschleife om er de concurentie even te aanschouwen. Tot onze verbazing was het er helemaal niet druk. Het circuit lag er nog een weinig vochtig bij.

De verleiding werd ons vrij snel te groot en ja hoor, enkele minuten later stonden we met zijn allen aan de kassa. Het ticket was gekocht. Geen weg meer terug zonder de Nordschleife.
                    5 wagens – iedereen mee op de ring.
                    Monza vertrok vanuit pole position en weg was ie …
                    Wij allen in de achtervolging als echte racepiloten, alles gegeven, doch gecontroleerd.
                    Iedereen voldaan en heelhuids aan de finish.
                    Nadien hebben we als toeschouwers de omgeving nog even verkend en de wagens rond het circuit geïnspecteerd. Veel leuk speelgoed gezien.

In de namiddag heb ik nog even bij Monza in de GT3 een ronde kunnen meerijden.
                    Dikke merci hiervoor !

Rond 15u30 zijn we allen huiswaarts vertrokken.

Peter, Bianca, Philippe, Katleen, Kenny, Timo en Peter, bedankt voor het leuke weekend !
                    Het hele weekend was nog beter dan we gehoopt hadden.

Wij kijken alvast uit naar een volgende keer .

Hopelijk kan ik volgende keer mee, zag er super uit …

XXX

Goed geamuseerd, toffe groep en veel gelachen 🙂
                        De ring, slipje hier, schuivertje daar maar al bij al spannend en fun.
                        Voordat we nog eens gaan eerst veel oefenen op de playstation omwat circuit ervaring op te doen…

[quote=”KROKODILE” post=200992]Da zag er daar leuk uit .
                          En hoe zat het met de ronde tijden?[/quote]

Mmm dan gaan we nog veel moeten oefenen 🙂

Da zag er daar leuk uit .
                            En hoe zat het met de ronde tijden?

Zag er leuk uit!

DSC08913.jpg
                                DSC08894.jpg

DSC08895.jpg

DSC08896.jpg

DSC08897.jpg

DSC08908.jpg

DSC08899.jpg

op de link naar mijn smoelenboek staat alles en beetje te veel voor hier op te smijten 🙂
                                super weekend gehad en beetje regen in het naar daar rijden maar hier blijven we scherp van 😉
                                zondag droog dus dikke fun thuisblijvers hadden ongelijk ! En zoals ik voorspelde niet veel volk je kon lekker sturen en wat moois gezien Wel net niet in beeeld gereden :-/

Kijk al uit naar de volgende !!!!

https://www.facebook.com/peter.wellens.3/media_set?set=a.10206026343727982.1073741836.1542880088&type=3

super weekend achter de rug, super rit heen en terug (thanx to Monza voor de route)
                                  zelf 1x op het circuit gereden, en toch wel een moeilijk circuit om te rijden 🙂

zeker voor herhaling vatbaar :-):-)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.