De Grote Porsche Quiz !!!

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s De Grote Porsche Quiz !!!

• Maker
    Discussie

• 911-lover
    Deelnemer

Dit zou volgens de info die erbij stond het prototype zijn van de latere 911
      De Porsche T7

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 76)
        • Inderdaad! De 917 K-81 dook 10 jaar na het verdwijnen (verbannen) van de atmosferische 917 in Europa terug op. Merk op dat ‘K’ dit keer niet stond voor ‘Kurz’ maar voor ‘Kremer’. Het ging in feite om een 917 die aangepaste was aan de normen en stand van techniek van de vroege jaren ’80. In seizoen ’81 werd deze variant van de 917 enkele keren ingezet (o.a. bij de 24 uren van Le Mans en Brands Hatch) waarbij hij telkens met pech moest opgeven. In Brands Hatch reed hij wel even aan de leiding.

Een Kremer 917. Door Kremer in samenspraak met Porsche gebouwd op de originele plannen. Motor was een 4.9 liter.

De wagen was airodynamischer dan de orginele 917. De wagen had een opening in het dak wegens reglementering. er kon daardoor ook een extra spiegel geplaatst worden

De Porsche 917K81 werd gebruikt voor de 24u van Le Mans in 81 en de bestuurders waren Bob Wollek / Guy Chasseuil / Xavier Lapeyre

Owkey Koen, heb er nog wel eentje klaarliggen:

Wie kan er wat meer vertellen over deze toch wel bijzondere variant van een hoogst bekende racewagen?

En onze Alain zit helemaal juist .
                Ik kan dus op zoek naar een nieuwe opgave 😆
                Als anderen hier opgaves willen zetten mag dat natuurlijk ook hé .
                Wel telkens pas een nieuwe zetten als een oude is opgelost 💡

dacht ik ook, is deze ook niet 4WD ?

😯 één van de eerste hybrides dus 😯

Volgens mij is dit de Lohner Porsche uit 1902 met mijnheer Lohner als copiloot. Had een Mercedes benzinemotor van 28 PK maar ook een dynamo voor de elektromotoren in de voorwielen.

Hier een duidelijke foto van :
                      http://s86.photobucket.com/albums/k114/ … 009083.jpg

het nieuwe komende model (het is duidelijk crisis in autoland?) 😉

autounion ?

Oeps, ik dacht nochthans dat ik ze geplaatst had .
                            Zal te moe geweest zijn van het werk . 😳

OK , tweede poging .
                            Het gaat om deze

[size=59:3q0bul4v](wel leuk dat er nu wel reacties komen 😆 😆 )[/size]

das dezelfde als diegene die in mijn garage in het hoekje staat 😛 twisted:

Hij zoefde zo snel voorbij dat ik het niet gezien heb 😀

Die ken ik, dat is dezelfde die ik voor mijn porsche had, nl. …. de onzichtbare !!! 😆 😆 😆

OK , hier een nieuwe .

Wie kan er meer vertellen over deze wagen ?
                                    Ik zal iets verklappen .
                                    Het is een Porsche 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 76)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.