De ideale oplossing tegen flitsboetes

Home Forum Zeverhoekje De ideale oplossing tegen flitsboetes

• Maker
    Discussie
  • Een foto zegt meer dan woorden (wetende dat er een Luxemburgse nummerplaat op die turbo hangt) :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
    • Ik ben verleden week geflist langs de voorkant… Ik wist zelfs niet dat dat mocht in Belgie 🙄 🙄

Maar vindt dat eigenlijk niet kunnen… Is iedereen in Belgie niet gelijk voor de wet ❓ ❓ ❓

Ik bedoel maar; mij kunnen ze flitsen maar een motorrijder die tegen 200km/uur voorbij komt gereden niet ❓ ❓ ❓

Kan dat zomaar?

Groeten,

Plumber

Federale overheid onderling – denk dat die horde rap zal genomen zijn

daar zal de wet van de zogenaamde privacy wel een stokje voorsteken
          niet betaalde boetes en belastingen worden geind door andere instantie’s mogen ook weer geen gevens uitwisellen, maarja daar zullen ze ook wel iets op vinden

Gefoefel met platen zal op den duur m.i. maar leiden tot meer anonieme pol-wagens, controle, meer gedetailleerde opzoeking op type en kleur wagen. Personeel zullen ze daarvoor wel genoeg hebben of krijgen – denk dat ze ondertussen grootste werkgever van het land zijn – en hoe makkelijk verdiend zijn die inkomsten niet voor vaderke Staat.
            Wat betreft de inning dacht ik dat ze de gegevensbanken van de verkeersboeten gingen koppelen aan die van de belastingen. Dus als je niet betaald – geen probleem – als je belastingen terug krijgt zullen ze die daar wel van af houden.

Haha de “James Bond stijl”. Ik heb hier een klant met een tuningwagen die dat ook heeft. Uit zijn bumper kan een andere nummerplaat naar boven schuiven die dan voor zijn echte nummerplaat komt. Volgens hem is zijn 2e nummerplaat van een zelfde model als zijn wagen maar dan van ergens aan de andere kant van België 🙄 . Hij heeft al eens gevraagd om dat te automatiseren (zoals bij een P de spoiler eruit komt vanaf een bepaalde snelheid) maar toch maar bedankt voor de job. Voor je het weet staan de “vrienden van de weg” voor de deur en ben je zelf de schuldige.

Voor moto’s zijn er ook wel handige trucs. Nummerplaat zodanig hangen dat je je voet voor je plaat kunt houden. Maar of dat nu echt veilig is? Zijn meer acrobatentoeren dat je dan moet uithalen. Mijn broer is er toch door op zijn gezicht gegaan 😆 😆 (gelukkig enkel schade aan zijn moto en hij had niets).

ik ben destijds nog enkele keren meegeweest op reportage voor een motortijdschrift. Het zal u niet verbazen dat we daar soms in groep ritjes gemaakt hebben die niet echt voor publicatie vatbaar zijn… :mrgreen:

Op een bepaald moment is één van de testpiloten met zijn eigen privémotor voor mij aan het rijden op de autosnelweg (lees autoheeeeelsnelweg), en zie ik plots, wanneer de snelheden dik boven de 160 begonnen te draaien, in ware James Bond-stijl zijn nummerplaat ‘verdwijnen’/kantelen!!?? Bleek dat die kerel het spatbord waarop de nummerplaat bevestigd is perfect op dezelfde grootte van de nummerplaat uitgesneden heeft, dan twee electromotoren van miniatuurbootjes, knopje in het dashboard, en voila: de wegklapbare nummerplaat :mrgreen:

isa

Ik ken idd ook iemand die een fikse boete gehad heeft, omwille van een onleesbare nummerplaat! Hij had zijn voiture mooi gekuist maar was “vergeten” de nummerplaat te kuisen! Haha! Ja, kan gebeuren he

[quote=”Audiotronics”:1zilop4j]De wagen is al bij al nog vrij proper en op de nummerplaat zelf ligt een dikke laag “vuiligheid”. Ik denk dat je al hard moet schrobben om het vuil van de nummerplaat te krijgen. [/quote]

Al kom ik dagelijks voertuigen tegen met “onleesbare” vuile nummerplaten , ik hoop steeds voor hen dat onze “vrienden” het niet zien .
                    Want een onleesbare nummerplaat (lees vuile) is ook wel degelijk strafbaar . Die moet je vrij maken .

@JoeBar_S2
                    : Ikzelf heb in de loop van de jaren tientallen flitsen gehad in D (Onlangs nog met de A6 2 op één dag waarvan één hele zware) , doch tot op heden is er nog nooit eentje aangekomen

JA postbode ken die, reactie van nonkel pol: “Kan gebeure menier, kunne waa niet oan doen, ge moet da toch betoale” 🙂 )

ik ben er nog niet van onder geraakt…

mijn tante heeft 1 in Duitsland gekregen, langs voor geflitst.. zag mooi de gezichten
                      en een vroegere concullega (in consultancy) werkte voor een Luxemburgse firma…
                      dusmet Lux platen op firma wagen…
                      IS veel geflitst geweest hoor.. NOOIT boetes gekregen, was wel pre 2006 🙂 )

Gaat Frankrijk al verder met onbetaalde boetes? Luxemburg nog niet (dacht ik), Duitsland bij mijn weten ook (nog) niet ❓
                        Zelfs in België heb je veel kans dat een boete geseponeerd wordt als je ze niet betaald 😆
                        En anders is het de fout van de postbode, die truc heeft tot nu toe altijd al gewerkt :mrgreen:

roep niet te vroeg.
                          in Frankrijk meegemaakt -> 11 maand na de overtreding een overschrijving in de bus.

augustus vorig jaar
                            op weg naar italie in frankrijk 3 x geknoept
                            gelukkig zonder verder gevolg

De wagen is al bij al nog vrij proper en op de nummerplaat zelf ligt een dikke laag “vuiligheid”. Ik denk dat je al hard moet schrobben om het vuil van de nummerplaat te krijgen. Dat er een Luxemburgse nummerplaat onder de vuiligheid zit was om aan te tonen dat er wel héél veel vuil ophangt, ge ziet totaal niets van de plaat (op een foto moeilijk goed te laten zien 😆 )

Maar als de wagen opgeblonken is 😯 😯 (staat hier meermaals aan de overzijde van de bank geparkeerd).
                              Rijdt een mooi jong “ding” mee dat de gas goed weet staan 😉

Wat mis ik?

Zo rijdt een vriend van me op Franse platen .
                                  Ook nooit iets aangehad al rijdt hij zeker niet traag en heeft hij steeds krachtige wagens onder zijn gat 😉
                                  Zelf ooit meegemaakt dat ik erbij zat en we vlot over 200 reden op een zeer lange verlaten rechte baan tussen de bossen (zonder zijwegen) en ineens ging er een flitsje af (ze zaten dus tussen de bomen verstopt wetende dat er geen 70 gereden wordt door iemand (kassa kassa)
                                  Ook nooit aangekomen dus . 😯

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.