de jap ombouwen naar RS ?

Home Forum Zeverhoekje de jap ombouwen naar RS ?

  • Maker
    Discussie
  • de knoop doorgehakt.
    de jap gaat niet meer weg want er is geen enkel laswerk aan en ga hem tot de laatste schroef uit elkaar halen en zou er een RS model willen van maken (maritiem blauw natuurlijk).
    ik ga wat minder gaan werken en genieten van de hobby.
    voor de vrouw zullen we een nieuwe wagen gaan zoeken.
    hoe of welke onderdelen ik het beste ga nemen daar hoop ik wat ervaring van de kenners te horen hier op het toffe forum.
    er zullen dus ook wat onderdelen in de verkoop gaan die er nu opstaan bv. de airco (waarvan ik nog splinternieuwe darmen en pomp heb van liggen enz.
    wil hem basic houden en er een rolkooi in hebben.
    carburators? zit ook in de gedachten.
    ducktail?
    enz…
    elke mening is welkom. :respekt: :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 77)
    • veel leesvoer en beeldmateriaal HIER
      en HIER

      de verbreding op de achterflanken zoals de singer is iets wat ik zeker zie zitten *luv
      iemand ervaring hiermee?

        [quote=”Bert V.” post=142427]Succes met de verbouwing! ( misschien aan vadertje staat een verbouwingspremie aanvragen :think: :mrgreen: )
        Interessant onderwerp om te volgen :applaus:[/quote]
        thanks
        vadertje staat zou eerder gaan kijken of ze geen extra belastingen kunnen gaan heffen.
        😉

          Succes met de verbouwing! ( misschien aan vadertje staat een verbouwingspremie aanvragen :think: :mrgreen: )
          Interessant onderwerp om te volgen :applaus:

            [quote=”Porsche911lover” post=142368]Thats the way to go man ! Kzou ook gaan voor nen RS-oldie ! waar ga je de ombouw laten doen?[/quote]
            ik doe hem zelf maar enkel de motor wil ik door een specialist laten doen en natuurlijk het spuitwerk door een gekende want ik heb geen spuitcabine.
            maar de center fuel cap is al in orde voor 200€ door de bestaande buis te gebruiken en een tankstop van een vrachtwagen door een kennis te laten maken.
            bedoeling is door een gedeelte van de bestaande buis te recupereren met een slotdop te gebruiken en de buis en dop van een vrachtwagen in de grote buis maar foto’s volgen nog.

              Thats the way to go man ! Kzou ook gaan voor nen RS-oldie ! waar ga je de ombouw laten doen?

                [quote=”Mart” post=142311]Maaruh, je kan er dus gewoon bijblijven tegenwoordig, um gelijk weer meenemen, binnen een uurtje! :ass: [/quote]

                .. even voor de duidelijkheid:

                Ik was er zelf niet bij – en al helemaal niet in de buurt :coolness:

                Normaal gesproken maak ik geen afspraak voor APK’s – en blijf ik er altijd bij … de plaatselijke alochtoon op de hoek, met APK papieren 😉

                  Heb vorige week ook weer een APK’tje gedaan. Afspraakje maken via internet, langs rijden, auto op de brug, bakkie koffie erbij, beetje babbelen over d’n voiture, de inspectie op de voet volgend en vervolgens uurtje later met weer buiten met een jaartje APK op zak nog even een klein rondje gedaan … zo kan het dus ook!

                  Maaruh, je kan er dus gewoon bijblijven tegenwoordig, um gelijk weer meenemen, binnen een uurtje! :ass:

                  ps. Das dan zonder wijn enzo … gewoon 20 eurootjes… :mrgreen:

                    [quote=”Mushroom” post=142189]Hoe zit het met jouw -overigens voortreffelijk- project Olaf?[/quote]

                    Vorige week Vrijdag – de 6de September – met vlag en wimpel door de APK gekomen …. helaas had ik niet de tijd om ‘m op te halen en in Rotterdam aan Magnus Walker te showen :popcorn:

                    … m’n 964 vond hij overigens (toch) ook interresant :coolness:

                      Moet je eens met Chris z’n broer spreken Mush, die kan brazeren en tig-lassen
                      da’t nie schoon is :mrgreen:

                        Mushroom schrapt alvast een center fuel cap van zijn lijstje… 😕 :bounce:

                          amai ik denk dat ik buisjes ga beginnen te maken :popcorn:
                          1097,76€ :bounce:

                          tankbuis.jpg

                          info HIER

                            [quote=”de_koen” post=142271][quote=”WES-RS” post=142264]Is het de bedoeling dat de wagen op dagdagelijkse plaat komt of op O-plaat?
                            Want een volledige kooi word bij mijn weten niet goedgekeurd (ook al is het veiliger)… :([/quote]

                            maar gij weet ni veel he :mrgreen:
                            want ja toch wel dat is toegestaan…
                            Divisie 1 technische keuring en geel VAS boekje aanvragen
                            maar dan ook wel 4punts gordels plaatsen.[/quote]

                            Wat ik niet weet, kan ik enkel maar leren. 😉

                            Ik heb terug gevonden waar ik mijn foutieve(?) informatie gevonden heb: KLIK!

                              [quote=”de_koen” post=142272][quote=”Hellraiser” post=142266][quote=”de_koen” post=142260]hier een linkje van een rolkooi, staat te koop bij 911 motors te zoersel (echte aanrader)

                              http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-rolkooi-911-76742359.htm [/quote]

                              enigste probleem met die kooi is dat het een laskooi is en dat ze waarschijnlijk het dak van
                              die 911 hebben afgeslepen om ze er heel uit te krijgen :mrgreen:[/quote]

                              Haha daar hebde wel een punt :mrgreen:

                              maar tmoet wel te doen zijn om daar een meerdelige van te maken denk ik.[/quote]

                              Beste oplossing is met een dremel alle lassen overslijpen en ze terug in de wagen in
                              mekaar te lassen. Voordeel is dat je dan meteen een attest hebt 8)

                                Heigo is :up:

                                Heb zelf de clubsport-beugel met kruis klaarliggen om in de 911 te plaatsen.

                                Ik heb gekozen voor een halve kooi, heb al een paar wagens gehad met volledige kooi en als je
                                ze enkel gebruikt voor trackdays is het leuk, maar als je er in de weekends ook mee
                                naar de bakker zoekt te rijden begint het al snel te vervelen, in en uitstappen is moeilijker
                                door de traversen en als je dan ook nog eens 5-punts hebt …

                                + als je een 73RS zoekt te maken is een halve kooi period correcter of hoe noemen ze da 😉

                                  bedankt Koen voor de tip.
                                  zal die zeker eens een bezoekje brengen.
                                  voor mij mag het een stilstaand project blijven want ben de vrouw aan het steunen om voor een *porsche te gaan als daily :engeltje: kunnen we toch nog wat genieten.
                                  een nieuwe HEIGO schroefkooi kost 1200€ zie HIER

                                  heigokooi.jpg

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 77)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.