de jap ombouwen naar RS ?

Home Forum Zeverhoekje de jap ombouwen naar RS ?

• Maker
    Discussie
  • de knoop doorgehakt.
    de jap gaat niet meer weg want er is geen enkel laswerk aan en ga hem tot de laatste schroef uit elkaar halen en zou er een RS model willen van maken (maritiem blauw natuurlijk).
    ik ga wat minder gaan werken en genieten van de hobby.
    voor de vrouw zullen we een nieuwe wagen gaan zoeken.
    hoe of welke onderdelen ik het beste ga nemen daar hoop ik wat ervaring van de kenners te horen hier op het toffe forum.
    er zullen dus ook wat onderdelen in de verkoop gaan die er nu opstaan bv. de airco (waarvan ik nog splinternieuwe darmen en pomp heb van liggen enz.
    wil hem basic houden en er een rolkooi in hebben.
    carburators? zit ook in de gedachten.
    ducktail?
    enz…
    elke mening is welkom. :respekt: :drink:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 77)
    • [quote=”Hellraiser” post=142266][quote=”de_koen” post=142260]hier een linkje van een rolkooi, staat te koop bij 911 motors te zoersel (echte aanrader)

http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-rolkooi-911-76742359.htm [/quote]

enigste probleem met die kooi is dat het een laskooi is en dat ze waarschijnlijk het dak van
      die 911 hebben afgeslepen om ze er heel uit te krijgen :mrgreen:[/quote]

Haha daar hebde wel een punt :mrgreen:

maar tmoet wel te doen zijn om daar een meerdelige van te maken denk ik.

[quote=”WES-RS” post=142264]Is het de bedoeling dat de wagen op dagdagelijkse plaat komt of op O-plaat?
        Want een volledige kooi word bij mijn weten niet goedgekeurd (ook al is het veiliger)… :([/quote]

maar gij weet ni veel he :mrgreen:
        want ja toch wel dat is toegestaan…
        Divisie 1 technische keuring en geel VAS boekje aanvragen
        maar dan ook wel 4punts gordels plaatsen.

[quote=”john.beton.” post=142258][quote=”Hellraiser” post=142206]Krijg ik als eerste een optie op de einddemper en velgen? :mrgreen:
          (waarvan einddemper de hoogste prioriteit)[/quote]
          je staat op plaats :first:
          de demper moet ik even afwachten want het is een speciale en ga kijken of ik deze kan koppelen met een spaghetti uitlaatspruitstuk.[/quote]

Thx 😉

Ivm de einddemper: als je SSI’s zoekt te plaatsen gaat deze niet meer passen, dan heb je een einddemper
          nodig met 2 aansluitingen.

Op mijn 964-look past deze natuurlijk perfect en daar heb ik dan wel wat peso’s voor over :mrgreen:

[quote=”de_koen” post=142260]hier een linkje van een rolkooi, staat te koop bij 911 motors te zoersel (echte aanrader)

http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-rolkooi-911-76742359.htm [/quote]

enigste probleem met die kooi is dat het een laskooi is en dat ze waarschijnlijk het dak van
            die 911 hebben afgeslepen om ze er heel uit te krijgen :mrgreen:

Is het de bedoeling dat de wagen op dagdagelijkse plaat komt of op O-plaat?
              Want een volledige kooi word bij mijn weten niet goedgekeurd (ook al is het veiliger)… 🙁

hier een linkje van een rolkooi, staat te koop bij 911 motors te zoersel (echte aanrader)

http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-rolkooi-911-76742359.htm

pakt genoeg geld mee, diene mens heeft ALLES liggen wat ge zoekt… ST / RS bumpers, longhood, spatborden vooraan, verbreding achteraan… 🙂

ik zou persoonlijk eerst alles van stukken verzamelen en dan pas aan de ombouw beginnen…
                of in iedergeval toch altijd min of meer rijdend project houden.

Binnen een paar jaar als ik de 964 look beu ben bouw ik de mijne ook om, dus post maar veel foto’s van de werken :lekker:

[quote=”Hellraiser” post=142206]Krijg ik als eerste een optie op de einddemper en velgen? :mrgreen:
                  (waarvan einddemper de hoogste prioriteit)[/quote]
                  je staat op plaats :first:
                  de demper moet ik even afwachten want het is een speciale en ga kijken of ik deze kan koppelen met een spaghetti uitlaatspruitstuk.

[quote=”youyou” post=142255]fantastisch werk dat je daar levert :first:[/quote]
                    de foto’s zijn van iemand anders als voorbeeld van de werken.
                    de jap is blauw.
                    ik start eind volgende week maar niet met zoveel laswerken :engeltje:
                    planning is max 2 jaar op blokken.
                    alvast bedankt mannen voor de steun en hulp.
                    zal tegen volgende week een lijstje maken wat er alvast te koop is en zal een milde prijs vragen voor de forum leden.

fantastisch werk dat je daar levert :first:

Ga dit zeker volgen

Respect John . :applaus: :applaus:

Krijg ik als eerste een optie op de einddemper en velgen? :mrgreen:
                            (waarvan einddemper de hoogste prioriteit)

ik weet een targa 2.2 1969 turbolook staan met wat werk aan, staat 20jaar stil… intresse? :mrgreen:[/quote]

intresse :happydance: plaats en tijd :bounce:
                              laat hem aub nog 2 jaar staan en ben daar :coolness:

respect John,

wel gek, je hebt hem nogmaar net, enkele mooie dagen van genoten en nu 4 jaar op blokken zetten :mrgreen:

wordt eentje om te smullen en als ik het zo zie gaan er nog een paar pfers met hun projectje volgen, wordt smullen.

[quote=”de_koen” post=142186][quote=”Mushroom” post=142181]Ik wacht ook vol ongeduld! :relaxman:
                                  Heb je een sleutelplek? Een “plan van aanval”? Waar ga je mee beginnen, wat ga je doen, in welke volgorde… :lekker:[/quote]

ik weet een targa 2.2 1969 turbolook staan met wat werk aan, staat 20jaar stil… intresse? :mrgreen:[/quote]

is dat die aan de prijs van oud ijzer kon gehaald worden? :mrgreen: :happy:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 77)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.