de jap ombouwen naar RS ?

Home Forum Zeverhoekje de jap ombouwen naar RS ?

  • Maker
    Discussie
  • de knoop doorgehakt.
    de jap gaat niet meer weg want er is geen enkel laswerk aan en ga hem tot de laatste schroef uit elkaar halen en zou er een RS model willen van maken (maritiem blauw natuurlijk).
    ik ga wat minder gaan werken en genieten van de hobby.
    voor de vrouw zullen we een nieuwe wagen gaan zoeken.
    hoe of welke onderdelen ik het beste ga nemen daar hoop ik wat ervaring van de kenners te horen hier op het toffe forum.
    er zullen dus ook wat onderdelen in de verkoop gaan die er nu opstaan bv. de airco (waarvan ik nog splinternieuwe darmen en pomp heb van liggen enz.
    wil hem basic houden en er een rolkooi in hebben.
    carburators? zit ook in de gedachten.
    ducktail?
    enz…
    elke mening is welkom. :respekt: :drink:

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 77)
    • [quote=”Mushroom” post=142122]Heb eerder zoiets in gedachten:

      [/quote]

      Ooooooh, I like. Lijkt me een perfecte kandidaat om eens wat wilder te keer te gaan !

        Die ik weet staan is geen targa maar een coupé
        Bij de waarde later ?? Heb ik mijn bedenkingen
        Een ex-Rijkswacht is hier in belgie niet zo geliefd, in Nederland daarintegen ???

          Heb eerder zoiets in gedachten:

          Maar dan in Targa. Zou ideaal zijn om ‘s zomers mee rond te cruisen en alzo de Jubi eens thuis te laten. Ik zou ook loos gaan 8) Misschien door de vele threads over “originaliteit” te lezen en wat je allemaal zeker NIET mag doen voor het waardebehoud etc…
          Otoh wil ik ook geen put maken.
          Luxeproblemen 😉

            Staat al een hele tijd te koop. klikhierop

              Zo iets Mush?…..
              911TTJN1.jpg

                Een Rijkswacht Targa zou ik persoonlijk terug in zijn origineel jasje zetten.
                Moest jij hem niet nemen ken ik wel iemand die *doodgraag* een rijkswacht Targa zou willen.

                  Hey John,
                  Ik denk er ook aan om een RS te gaan bouwen, enige probleem is wat later de meerwaarde gaat zijn in verhouding tot een originele pré-impact
                  Ik heb namelijk er eentje op het oog (een ’73 er)
                  Maar de prijs is nog een beetje duur (Hij is verandert in een jaren 80 look)
                  En nog een andere van 1973 , ook verandert, maar was vroeger van de rijkswacht
                  Heb even gekeken voor andere stukken voor de opbouw (amaai :bounce: )
                  Laat vooral weten, als je er aan begint waar je stukken gevonden hebt ??
                  Mag eventueel via PM

                    [quote=”john.beton.” post=142090]@wim: ik voorzie 25k in totaal aan kosten.

                    @Mushroom: als die van hun ooit te koop staat gaan wij eens onderbieden :mrgreen: :happy:[/quote]
                    Dat ziet er me een redelijk budget uit.
                    De vraag waar ik dan mee worstel: haal je er dat ooit weer uit? Meestal heb ik een wagen wel “gezien” na 2 jaar en begint het te kietelen voor iets anders. Strikt bekeken zouden we allebei een Kelly bouwen en we weten hoe er neergekeken wordt op Kelly’s 😕
                    Een Singer (de Kelly onder de Kelly’s) is weer een ander verhaal natuurlijk en dan dringt bij mij de vraag zich op van “Waarom mag een Kelly dan ineens WEL zoveel kosten?”

                    Ivm dat bod: ik ken het lid persoonlijk en ik denk dat “He was janking my chain” 😉 ‘t Is ne sloeber hoor :sarcastisch :mrgreen:

                    S2

                      Biedingen vanop het forum …. been there, done that … 🙂 (Waarom denk je dat de 996 hier niet te koop staat 😉 Is al erg genoeg dat mijn velgen hier te koop staan :happy: )

                        @wim: ik voorzie 25k in totaal aan kosten.

                        @Mushroom: als die van hun ooit te koop staat gaan wij eens onderbieden :mrgreen: :happy:

                          [quote=”bully” post=142083]

                          In jouw plaats zou ik beginnen met een echte pré-impact

                          Is geen pre-impact[/quote]
                          Ooops!
                          Daar Wim zei dat ‘t een 2,7 S was en er voor de rest niets van de advertentie klopt dacht ik dat het bouwjaar ook wel verkeerd zou geweest zijn 😳


                          @John
                          : een kornuit van op ‘t forum durfde het zelfs aan om 11.000 te bieden voor de Smurf! :what:
                          Zelden zo gelachen!! 😆 😉

                          Wim

                            [quote=”john.beton.” post=142073]die 7k in mijne steken en we zijn ook al een flinke stap verder.[/quote]

                            [quote=”john.beton.”]dp kit compleet 6828€ zie HIER[/quote]

                            Kijk dat bedoel ik John, heb je net het kitje voor, en verder nog niks.
                            Moet er ook nog op, aanpassingen maken en spuiten. 💡

                            We denken allemaal dat het zo makkelijk is. :think:

                                In jouw plaats zou ik beginnen met een echte pré-impact, die die daar bvb momenteel in het koopjestopic staat: 20.000 Euro en de motor is vernieuwd en de kas is gedaan bij Wim :up:

                                Is geen pre-impact, bouwjaar 77. John zet voor de gein jouw porsche eens op kapaza/en of marktplaats voor 23.500. Kijken of er animo voor is.

                                  dp kit compleet 6828€ zie HIER

                                  leuk artikel HIER

                                  jap koste ginder 12K zonder laswerk en weinig km en al veel van RS erin.

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 77)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.