De Keuring!!!

Home Forum Zeverhoekje De Keuring!!!

  • Maker
    Discussie

  • luc993cabrio
    Deelnemer

      Vandaag nog eens het ‘geluk’ gehad om naar de keuring te ‘mogen’ gaan :what: :what: :what:
      Was reeds op de hoogte dat ik met mijn sticker nr-plaat niet door de keuring ging geraken zonder opmerkingen dus had ik een metalen nr-plaat over de sticker bevestigd.
      In het 1ste stuk van de keuring hadden ze daar niks over gezegd maar toen in het laatste deel van de keuring kwam was daar weer nen Pipo die weer eens moeilijk moest doen omdat ik met een Porsche was. Alléé meneer da mag nie hé gewoon een nr-plaat op de bumper plakken om je sticker weg te steken, je MOET die bevestigen met vijzen en de sticker verwijderen. :what: :what: :what:
      Na enkele min. ruzie de chef erbij geroepen en die heeft mij uiteindelijk dan toch gelijk gegeven :loser: :loser: :loser: waardoor diene Pipo behoorlijk in zijn gat gebeten was en hij daardoor de Porsche dus van boven tot onder volledig nagekeken heeft om toch maar iets te vinden wat hij helaas voor hem niet gevonden heeft :relaxman: :relaxman: :relaxman:

      Spijtig genoeg heeft hij toch nog met mij kunnen lachen want de Porsche wilde niet meer starten toen hij op de brug stond 😳 😳 😳
      Booster moeten gaan halen om deze gestart te krijgen en de diagnose van *porsche garage is blijkbaar de kabel die naar de Alternator loopt die moet vervangen worden.
      Was weer een prettig dagje dus 👿 👿 👿

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
      • Hier ook geen negatieve ervaringen met de keuring. Ik ben al met tal van auto’s (meestal oudere Porsche’s 😉 ) naar de keuring in Deerlijk geweest en de keren dat ik afgekeurd werd vond ik het uiteraard niet leuk maar ze hadden wel gelijk… Appreciatie voor oude Porsche’s hebben ze zeker ook en ik krijg de opmerking dat ik mijn wagens prima onderhoud. Wel weten ze meestal de details niet zoals een standaard verstelbare vering op mijn wagens of dat een 996 4S wel degelijk breder staat dan een standaard 996 maar na wat opzoekwerk en (‘n beetje extra 😉 ) wachten weten ze het wel.

          Vandaag in Oostende, voor het vierde jaar naar de keuring geweest met mijn P.van 87 en telkens zonder problemen blanco gekeurd .
          Moet zeggen de P. is volledig origineel met 152K op de teller. Mijn onderhoud doe ik deels zelf en om de 2 jaar naar Luc Devos in Ieper.
          Dit maar om te melden dat niet iedereen slechte ervaringen heeft met keuringsstations .

          F

            [quote=”Ghost” post=209028][quote=”FirstP” post=208997]
            Meest logische zou eigenlijk zijn dat er in zo’n geval een volledig expertiseverslag zou opgemaakt worden waar alles opgelijst wordt en dat een keuringsinstantie 1 keer een volledige keuring doet o.b.v. zo’n verslag. Dat zou alle discussies nadien oplossen. :([/quote]

            Waarom hebben we dan nog een COC nodig?
            Dan had ik even goed keuring uniek voertuig kunnen aanvragen ipv coc.
            Ik heb intussen contact gehad met after sales Porsche Dwieteren.
            Als ik in een OPC de type nummer laat controleren of originaliteit kunnen zij mij een attest voor origineel geven.
            Als ik echter slechts eenmalig die tuning bijslag moet betalen is dat ook weer niet nodig.
            Het gaat mij meer over het principe dan over die 7.6 euro.[/quote]

            Mijn insteek ging meer over modificaties die misschien nog naderhand werden aangebracht aan het voertuig (en welke waarschijnlijk dan niet op je COC komen te staan). Neemt niet weg dat het zo helaas toch niet werkt op de keuring. Begrijp je frustratie trouwens volledig. Hopelijk volgend jaar minder gezever.

              in elke autoshop zijn witte reflecterende plakkertjes te koop die je over de gaatjes kan kleven. zo blijft er haast niks meer te zien van gaten die men vroeger ongestraft geboord heeft.

              PT

                Ghost, een tip,…Laat in’t vervolg gewoon een schoon poppemieke binnenrijden voorzien van de nodige toeters en bellen en het is zo in orde !! :happydance: :happydance:

                Nee, serieus, hier ook elk jaar hetzelfde gezeik met die pipo’s ! Ze hebben mij vorige maand afgekeurd omdat ik 2 gaatjes in mijn achterste nr plaat had die daar niet hoorden te zitten…(die zitten er ondertussen al 12 jaar in maar bon… :bounce: )

                  [quote=”FirstP” post=208997]
                  Meest logische zou eigenlijk zijn dat er in zo’n geval een volledig expertiseverslag zou opgemaakt worden waar alles opgelijst wordt en dat een keuringsinstantie 1 keer een volledige keuring doet o.b.v. zo’n verslag. Dat zou alle discussies nadien oplossen. :([/quote]

                  Waarom hebben we dan nog een COC nodig?
                  Dan had ik even goed keuring uniek voertuig kunnen aanvragen ipv coc.
                  Ik heb intussen contact gehad met after sales Porsche Dwieteren.
                  Als ik in een OPC de type nummer laat controleren of originaliteit kunnen zij mij een attest voor origineel geven.
                  Als ik echter slechts eenmalig die tuning bijslag moet betalen is dat ook weer niet nodig.
                  Het gaat mij meer over het principe dan over die 7.6 euro.

                    Die 924 is zeker getuned!
                    Er zitten vijf grote gaten in de wielen!
                    :drink:
                    Hoe zit het trouwens met de 924, is die weer in orde?

                      Het grappige is dan: Op mijn WRX heb ik andere banden en velgen liggen (groter en breder), Prodrive verlagingsveren (zonder attest), Prodrive uitlaatlijn demper + rechte middenpijp (zonder attest). En daar hebben ze alleen wat naar gekeken, 2 minuutjes over gebabbeld met mij, vervolgens goedgekeurd zonder tuning verslag. 😆

                      Laat zien hoe een totale willekeur het is daar op de keuring. 🙄

                      Porsche is volgens hun getuned:

                      DSC_0717_zpsa1936d55.jpg

                      Impreza WRX is volgens hun standaard:

                      IMG_1220.jpg

                      F

                        Bij mijn DD heb ik lang geleden de achterste ramen en koffer laten lichtjes laten verdonkeren met folie (om de kids te beschermen tegen de zon) en dit werd jaren later ook ineens als ‘tuning’ gezien. Blijft zielig natuurlijk maar je moet het tuningsverslag maar 1 keer betalen. Blijft natuurlijk wel frustrerend voor je want in jouw geval kunnen ze ieder jaar wel iets anders verzinnen dat ook ineens een nieuw item kan worden op het tuningsverslag zodat je dan misschien ineens opnieuw moet betalen.
                        Meest logische zou eigenlijk zijn dat er in zo’n geval een volledig expertiseverslag zou opgemaakt worden waar alles opgelijst wordt en dat een keuringsinstantie 1 keer een volledige keuring doet o.b.v. zo’n verslag. Dat zou alle discussies nadien oplossen. Zo werkt het hier helaas niet 🙁

                        Mik

                          Het leukste item van elke eigenaar van een +4 jaar oude wagen.
                          Toen ik mijn Lancia Delta nog had, ook veel miserie mee gehad.
                          Had uit fabriek een Zender kit, dat eigenlijk niet veel omvatten, zijschorten, voor en achterbumper en kleine spoiler.
                          Veel wagens hadden deze kit van fabriek uit, maar toch was dit tuning volgens de keuring.

                          Heb toen veel informatie gekregen van wat de mannen de keuring onder tuning verstonden.
                          En dan grote ogen getrokken.
                          Versnellingspook niet standaard = tuning
                          Setje sportpedalen = tuning
                          Andere radio = tuning

                          over dit laatste doen ze meestal niet lastig, want vele wagens zijn zonder radio aangekocht en daarna aftermarket ingestoken.
                          Maar in theorie mogen ze u hiervoor dus kosten aanrekenen qua tuning.

                          Waar ik dus vroeger een freak was om mijn auto te verbeteren blijf ik er nu mooi van af, of verander ik niets zichtbaar 🙂

                            Ik begrijp zelf ook zeer goed dat ze niet alles kunnen weten.
                            Maar eens je daar toe komt met iets speciaal gaan ze beginnen zoeken om moeilijk te doen lijkt het mij.
                            Om te mogen rijden met onze wagens in België moeten er allerlei papieren en dossiers opgemaakt worden.
                            Eens ze dan mogen rijden en een jaar later op de keuring komen doen al die papieren er niet meer toe en vallen we onder het lot van willekeur.
                            Wat mij nog het meeste stoort is dat ze elke keer over iets anders beginnen.
                            Waarom melden ze dat niet allemaal van de eerste keer?
                            We betalen toch steeds voor een volledige keuring, toch niet tot ze iets gevonden hebben en de rest voor volgend jaar houden.

                              Zijt blij dat ze uwe spoiler er ook niet bij op gezet hebben als tuning… :mrgreen:

                              Tja, aan de ene kant begrijp ik dat ze niet elke wagen kunnen kennen en weten of een rolkooi, kuipstoelen,… al dan niet origineel zijn. Aan de andere kant, als het bewijs dan onder hun neus geduwd wordt, wees dan ook mans genoeg om je ongelijk toe te geven.

                              En heel dat tuningrapport is gewoon om nog wat extra centen uit uw zakken te halen.
                              Ik heb ook een tuningrapport op de 924S omwille van banden/velgen. Lijken mij anders toch wel origineel… 🙄
                              Zag het pas toen ik thuis was, helaas, maar ga er dit jaar toch wel eens achter horen wat hun verstaan onder “tuning” dan.

                                ik dacht dat die tuning kost éénmalig was en nu bij jouw voertuig geregistreerd staat ❓
                                het enige wat ik in jouw plaats zou aanschaffen is een officiële Nederlandstalige handleiding van een 996gt3CS (als die bestaat).

                                ik heb zo’n conflict al eens opgelost geweten door een deurwaarder te bellen om vaststellingen te laten doen. de eigenaar is zelf advocaat (en autofiel) en zijn partner deurwaarder is thuis niet moeten vertrekken…
                                die mannen van autoveiligheid profiteren te dikwijls van hun machtspositie, maar zo’n stationschef beseft ook heel goed wanneer hij aan het kortste eind gaat trekken als iemand serieus weerwerk biedt.

                                  ‘t Zijn een bende debielen bij de keuring. Te lomp om deftige mekanieker te worden, dan maar mensen kloten en zichzelf machtig tonen. :what: :what:

                                    Vandaag nog eens langs de keuring gereden.
                                    Het is alweer van dat :bounce: ik kan beter een grijze golf kopen als ik in de toekomst geen probleem wil bij die gasten :puke:

                                    Nu is er alweer een probleem met de rolkooi, echter is die origineel vanuit de fabriek gemonteerd.
                                    Ik heb daarvan trouwens een document in de wagen met een stempel van Porsche samen met mijn chassis nummer.
                                    Is in het Duits en dat moeten zij niet kennen blijkbaar. Ook mijn nomex kuipstoelen mogen niet, echter ook origineel vanuit de fabriek gemonteerd. Ook de 6 punt gordels mogen niet volgens hen nog thans ook origineel vanuit de fabriek gemonteerd.

                                    Dat werd alweer een hoop gezever.
                                    Na veel over en weer gelul en tonen van foto’s in handleiding die ook in het Duits is maar ik dacht dat foto’s in alle talen hetzelfde waren, hebben ze het goedgekeurd maar staat alles wat ik net noemde als tuning op mijn keuring bewijs met € 7.60 extra te betalen.

                                    Wat een trieste instelling is dat toch.

                                    Ik zal dus alweer maar de aftersales van Porsche contacteren voor de nodige papieren zodat ik niet steeds die tuning kost heb.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.