De Keuring!!!

Home Forum Zeverhoekje De Keuring!!!

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag nog eens het ‘geluk’ gehad om naar de keuring te ‘mogen’ gaan :what: :what: :what:
    Was reeds op de hoogte dat ik met mijn sticker nr-plaat niet door de keuring ging geraken zonder opmerkingen dus had ik een metalen nr-plaat over de sticker bevestigd.
    In het 1ste stuk van de keuring hadden ze daar niks over gezegd maar toen in het laatste deel van de keuring kwam was daar weer nen Pipo die weer eens moeilijk moest doen omdat ik met een Porsche was. Alléé meneer da mag nie hé gewoon een nr-plaat op de bumper plakken om je sticker weg te steken, je MOET die bevestigen met vijzen en de sticker verwijderen. :what: :what: :what:
    Na enkele min. ruzie de chef erbij geroepen en die heeft mij uiteindelijk dan toch gelijk gegeven :loser: :loser: :loser: waardoor diene Pipo behoorlijk in zijn gat gebeten was en hij daardoor de Porsche dus van boven tot onder volledig nagekeken heeft om toch maar iets te vinden wat hij helaas voor hem niet gevonden heeft :relaxman: :relaxman: :relaxman:

    Spijtig genoeg heeft hij toch nog met mij kunnen lachen want de Porsche wilde niet meer starten toen hij op de brug stond 😳 😳 😳
    Booster moeten gaan halen om deze gestart te krijgen en de diagnose van *porsche garage is blijkbaar de kabel die naar de Alternator loopt die moet vervangen worden.
    Was weer een prettig dagje dus 👿 👿 👿

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 44)
    • ik zou de P gewoon naar porsche rijden, die een afspraak laten maken, dit vermelden en klaar!

        [quote=”Mushroom” post=172077]De Murano is op de baan ja :happydance:

        Wel een beetje cultuurschock als je de 991 gewoon bent 😳
        Al een paar keer bijna den decor in. Dat spel heeft dus effectief den draaicirkel van ne kloeken Boeing hé?!
        Ge stapt dan in als ‘t donker is, ge slaat uw deur toe, en daar zit je… in den donker 😳
        Gewoontes… gewoontes… *luv[/quote]

        :applaus: :applaus: Bart
        Veel plezier :driver: er mee.
        Jij moet er gelukkig nooit meer mee terug naar de keuring :happy:

          Er staat dus overal 225/40R18 vermeld.
          In handleiding, op de stikker met banden druk en op de documenten van OPC Porsche.
          Ik dacht juist gewoon mijn 2de set voorwielen erop te zetten en terug te gaan maar de banden die daar opstaan zijn maar W van snelheid index. Ook niet goed dus. Plus met voor velgen achter zal de spoorbreedte niet goed zijn.
          De ET waarde verschild 13 mm. Als ze al passen :bounce: :bounce:

          PB

            @donker >> Klik << :coolness:

              Sounds like 964 … :drink:

                De Murano is op de baan ja :happydance:

                Wel een beetje cultuurschock als je de 991 gewoon bent 😳
                Al een paar keer bijna den decor in. Dat spel heeft dus effectief den draaicirkel van ne kloeken Boeing hé?!
                Ge stapt dan in als ‘t donker is, ge slaat uw deur toe, en daar zit je… in den donker 😳
                Gewoontes… gewoontes… *luv

                  [quote=”Ghost” post=172023]… Het enige wat eigenlijk oplossing brengt is het COC laten aanpassen volgens stationchef.
                  Dan moet ik via Dieteren wellicht, daar heb ik geen zin in.
                  Zal er eens een nachtje over slapen maar denk dat de platen eraf gaan voor goed deze keer.
                  Ik word er zo moe van van al die onzin :puke:[/quote]

                  ik heb zo onlangs een horrorverhaal van een bevriende garagist gehoord over banden op een 2CV van ong. 40 jr oud. het enige wat ze daar toen mochten voorleggen is een officiële originele gebruikershandleiding van de auto waarin de toegelaten banden genoteerd staan. ‘tja begin maar te zoeken hè, en ook nog in ‘t vlaomsch aub.
                  uiteindelijk een verzamelaar gevonden in zuid limburg die zijn enig exemplaar wilde uitlenen. de juffrouw heeft een waarborg achtergelaten voor die vergeelde papiertjes en de brave man bij het terugbrengen een flinke fooi gegeven. ook al meteen een afspraak gemaakt voor het jaar nadien.
                  dus mss op zoek gaan naar een gebruikershandleiding van een 996 GT3 waarin expliciet de afmetingen van die banden staan. en zit er trouwens geen klever aan de binnenkant van de koffer met daarop de bandenmaten en dito -druk ?
                  bovendien wil ik hun reactie wel eens zien over het spoor achteraan als een GT3 op 225 40 18 rondom zou staan :bounce:
                  want op welke velgen of met welke spacers ga je die 6-7 cm goed maken?

                  J

                    [quote=”AudiPorsche” post=172032]
                    Ga eens naar een ander station, heb je wel terug een volledige keuring maar je kan het er op wagen.
                    Ga naar 10 stations en ze vinden allen wat anders…..[/quote]

                    Herkeuring moet in hetzelfde station gebeuren. Volledig opnieuw keuren in een ander station mag niet, is mij verteld…

                    PB

                      De Murano is dus op de baan?! :up:

                        Vandaag ook geweest met de 964…

                        Lang verhaal kort: groene kaart als oldtimer.
                        Volgens die keurder moeten de oldtimers nu hetzelfde parcours doorlopen dan de “gewone”, behalve de emissie.

                        Inschrijven als dagelijks voertuig of classic car = onmogelijk zonder gelijkvormigheidsattest.
                        Van Porsche Duitsland (waar ik online een COC/gelijkvormigheidsattest aangevraagd had) antwoord gekregen dat ze mijn geval gingen doorspelen aan D’Ieteren, en van D’Ieteren dan later telefoon gekregen om mijn voertuig voor te rijden in BXL. Toen ik zei dat er andere remmen en uitlaat opstonden hoefde het al niet meer: voertuig moet volledig origineel staan of geen COC.

                        Voila mannen, ik heb geprobeerd, oldtimer it is.
                        Luc? The wedding is off! :happydance: 😉

                          kom naar Halle, die zijn blij dat er iemand langskomt met een *porsche . Ze zijn super sympathiek die jongens, geen afbrekers maar ook liefhebbers van mooie wagens, je moet wel niet met een vervormd mormel aankomen hé. Ze hebben een rolpatroon om mooie wagens zelf door de controle te rijden. :up:
                          Het enige dat ik mij kan inbeelden is de vraag van die jongens waarom komt iemand van zover om hier door de controle te rijden, daar heb ik geen ervaring mee.
                          De laatste keer, enkele weken geleden, was ik zelfs mijn portefeuille vergeten. Geen probleem zei de man, kom straks maar betalen. Was niet nodig want hij lag achter mijn stoel voelde mij echt een :loser: toen ik een paar minuten later terug bij hem stond.

                            Logisch dat die alleen officiële documenten aannemen hè, anders zou het wel heel gemakkelijk worden door zelf even wat af te printen.
                            Is de banden keuze op het COC dan zo beperkt? Ik dacht dat die vrij uitgebreid was bij porsche kwa keuze.

                              [quote=”Ghost” post=172023]Ik ben dus vandaag naar onze “vrienden” geweest.
                              3e keer reeds, steeds hetzelfde liedje.
                              Mag die rolkooi daar wel instaan mag dit, mag dat 🙄
                              Ja meneer dat is zo uit de Porsche fabriek gekomen.
                              Ziehier de documenten die dit bevestigen.
                              Dan nadat ze auto bijna in 4 stukken hebben gewrongen op hun schuifplaten, heb nooit geweten dat ze de wielen zover konden wringen dat het stuurhuis van de ene naar de andere kant van zijn eindepunt word gebonkt :bounce:
                              Ja dan kwam hij vrolijk uit de put. Ik wist gelijk dat ie iets had gevonden.

                              Meneer U heeft verkeerde banden op de vooras gemonteerd 😯
                              Volgens uw COC moet daar 205/40R18 opstaan en niet 225/40R18.
                              Oke maar op pagina 4 van mijn COC staat toch de 225 vermeld.
                              Klopt zegt ie maar dan moeten die 225 “ook” op de achteras staan 😯 😯

                              Ben dan naar OPC Geel gereden. Daar een afdruk gekregen van banden maten die Porsche voorschrijft.
                              De 225 voor en de 285 achter net zoals ik de wagen aanbood op keuring.

                              Dan met de P en de documenten terug naar keuring.
                              Stationchef opgezocht en info gevraagd van hoe ik mijn auto nu moet aanbieden.
                              Volgens hem met de 205 vooraan of met 4 x 225.
                              Als ik hem dan nogmaals verwijs naar het document van OPC Geel zegt dat is geen officieel document dus kan ik niets mee.

                              Hoe een interpretatie van een document dus voor problemen kan zorgen :bounce: :bounce:

                              Het enige wat eigenlijk oplossing brengt is het COC laten aanpassen volgens stationchef.
                              Dan moet ik via Dieteren wellicht, daar heb ik geen zin in.
                              Zal er eens een nachtje over slapen maar denk dat de platen eraf gaan voor goed deze keer.
                              Ik word er zo moe van van al die onzin :puke:[/quote]

                              Ga eens naar een ander station, heb je wel terug een volledige keuring maar je kan het er op wagen.
                              Ga naar 10 stations en ze vinden allen wat anders…..

                                [quote=”bzguy” post=171989][quote=”Ghost” post=171964]
                                Je kan beter de andere notities goed overlezen en leren begrijpen op banden.
                                Daarmee bedoel vooral wat net achter de alom gekende afmetingen van de banden staat :idea:[/quote]

                                Dus de snelheidsindex en de DOT-code ?

                                //edit : even gekeken : bij mij staat er vb (Toyo T1 Sport) 97Y op, en dan de DOT-code[/quote]

                                Bekijk de volgende link een keertje.
                                Kan je zien dat die 97 belangrijk is voor de banden.
                                Hoe hoger dat getal hoe meer gewicht die mogen dragen.
                                Bij een band zonder N codering is dit soms lager dan bij een band zonder de N.
                                De Y zegt dan weer dat je max snelheid 300 km/h is en de DOT code vermeld productie jaar en week.
                                Goed om weten is dat banden best niet ouder 6 jaar zijn omwille van veroudering van rubber.
                                http://www.sicherbestellen.de/autobanden/Reifenbezeichnung.html

                                  Ik ben dus vandaag naar onze “vrienden” geweest.
                                  3e keer reeds, steeds hetzelfde liedje.
                                  Mag die rolkooi daar wel instaan mag dit, mag dat 🙄
                                  Ja meneer dat is zo uit de Porsche fabriek gekomen.
                                  Ziehier de documenten die dit bevestigen.
                                  Dan nadat ze auto bijna in 4 stukken hebben gewrongen op hun schuifplaten, heb nooit geweten dat ze de wielen zover konden wringen dat het stuurhuis van de ene naar de andere kant van zijn eindepunt word gebonkt :bounce:
                                  Ja dan kwam hij vrolijk uit de put. Ik wist gelijk dat ie iets had gevonden.

                                  Meneer U heeft verkeerde banden op de vooras gemonteerd 😯
                                  Volgens uw COC moet daar 205/40R18 opstaan en niet 225/40R18.
                                  Oke maar op pagina 4 van mijn COC staat toch de 225 vermeld.
                                  Klopt zegt ie maar dan moeten die 225 “ook” op de achteras staan 😯 😯

                                  Ben dan naar OPC Geel gereden. Daar een afdruk gekregen van banden maten die Porsche voorschrijft.
                                  De 225 voor en de 285 achter net zoals ik de wagen aanbood op keuring.

                                  Dan met de P en de documenten terug naar keuring.
                                  Stationchef opgezocht en info gevraagd van hoe ik mijn auto nu moet aanbieden.
                                  Volgens hem met de 205 vooraan of met 4 x 225.
                                  Als ik hem dan nogmaals verwijs naar het document van OPC Geel zegt dat is geen officieel document dus kan ik niets mee.

                                  Hoe een interpretatie van een document dus voor problemen kan zorgen :bounce: :bounce:

                                  Het enige wat eigenlijk oplossing brengt is het COC laten aanpassen volgens stationchef.
                                  Dan moet ik via Dieteren wellicht, daar heb ik geen zin in.
                                  Zal er eens een nachtje over slapen maar denk dat de platen eraf gaan voor goed deze keer.
                                  Ik word er zo moe van van al die onzin :puke:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 44)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.