De Keuring!!!

Home Forum Zeverhoekje De Keuring!!!

  • Maker
    Discussie

  • luc993cabrio
    Deelnemer

      Vandaag nog eens het ‘geluk’ gehad om naar de keuring te ‘mogen’ gaan :what: :what: :what:
      Was reeds op de hoogte dat ik met mijn sticker nr-plaat niet door de keuring ging geraken zonder opmerkingen dus had ik een metalen nr-plaat over de sticker bevestigd.
      In het 1ste stuk van de keuring hadden ze daar niks over gezegd maar toen in het laatste deel van de keuring kwam was daar weer nen Pipo die weer eens moeilijk moest doen omdat ik met een Porsche was. Alléé meneer da mag nie hé gewoon een nr-plaat op de bumper plakken om je sticker weg te steken, je MOET die bevestigen met vijzen en de sticker verwijderen. :what: :what: :what:
      Na enkele min. ruzie de chef erbij geroepen en die heeft mij uiteindelijk dan toch gelijk gegeven :loser: :loser: :loser: waardoor diene Pipo behoorlijk in zijn gat gebeten was en hij daardoor de Porsche dus van boven tot onder volledig nagekeken heeft om toch maar iets te vinden wat hij helaas voor hem niet gevonden heeft :relaxman: :relaxman: :relaxman:

      Spijtig genoeg heeft hij toch nog met mij kunnen lachen want de Porsche wilde niet meer starten toen hij op de brug stond 😳 😳 😳
      Booster moeten gaan halen om deze gestart te krijgen en de diagnose van *porsche garage is blijkbaar de kabel die naar de Alternator loopt die moet vervangen worden.
      Was weer een prettig dagje dus 👿 👿 👿

    14 reacties aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
      • Ik ga tegenwoordig ook richting Brasschaat en moet zeggen dat daar niet te klagen valt over de keurders. Redelijk gemoedelijk, niet te beroerd om een uitleg te geven en geen “air”.
        Ik heb een ontzettende afkeer tov. de overheid en zijn instanties maar als het goed is mag het ook gezegd worden. :mrgreen:

          [quote=”Ghost” post=171964]
          Je kan beter de andere notities goed overlezen en leren begrijpen op banden.
          Daarmee bedoel vooral wat net achter de alom gekende afmetingen van de banden staat :idea:[/quote]

          Dus de snelheidsindex en de DOT-code ?

          //edit : even gekeken : bij mij staat er vb (Toyo T1 Sport) 97Y op, en dan de DOT-code

            Deze namiddag ook naar de keuring geweest. Deze keer in Brasschaat aangezien ik geen afspraak meer kon maken in Antwerpen. Daar gaat het er wel een beetje rustiger aan toe in zo’n kleiner keuringsstation …. Zoals vorig jaar enkel opmerking dat de mistlamp niet werk. (wat verwacht je ook als er geen aansluiting voor is … 😉 )

              N codering is er enkel voor marketing en geld.
              Heeft gen enkel meerwaarde op de banden IMHO.
              Je kan beter de andere notities goed overlezen en leren begrijpen op banden.
              Daarmee bedoel vooral wat net achter de alom gekende afmetingen van de banden staat 💡

                [quote=”brothak” post=171917]De CO? Vorige week bij mijn 996 uit ’99 werd dit zelfs niet gemeten, meteen door naar de ophangtest (en trouwens geslaagd op de volledige lijn).

                [/quote]

                Was vorige maand met mijn 996 ook : had n afspraak gemaakt voor 14u, t werd 14u30, dus hebben ze de CO maar ‘gemeten’ zonder dat die computer ervan aanstond, dus gewoon echt ff toneel splene, dan door naar de volgende testen, die werden wel keurig uitgevoerd, over de ganse lijn erdoor 🙂

                Ook geen opmerking over het ontbreken van de zgn ‘N-codering’ op de banden (staan op Toyo T1R geloof ik)

                  ik heb deze maand herkeuring gehad voor een auto uit 1997 owv lambda waarde maar ietsje hoger dan 1,03.
                  auto uitgelezen: sondes OK en motormanagement gaf geen fouten. bleek een luchtlek tussen catalysator en uitlaat.
                  de auto werd dus afgekeurd omdat er teveel propere lucht uit m’n uitlaat kwam :bounce: ik weet ook dat een motor niet het meest efficiënt werkt als het mengsel te arm staat, maar dan zouden ze de lambda waarden moeten uitlezen om correct te controleren. (en niet zoals nu nodeloos geld en tijd roven.)

                    De CO? Vorige week bij mijn 996 uit ’99 werd dit zelfs niet gemeten, meteen door naar de ophangtest (en trouwens geslaagd op de volledige lijn).

                    Een paar maand geleden bij mijn SLK uit 2000 wel en toen ik de keurder vroeg of er überhaupt rekening wordt mee gehouden was het antwoord “ik kijk naar het bouwjaar van het voertuig en zal daar nooit een punt van maken”. Of hoe het toch altijd een loterij blijft.

                      Ja Luc , ik heb het al afgeleerd om in onze regio naar de keuring te gaan met ne P

                      ga iets verder richting rs motors daar zijn ze de P gewoon en die mensen kunnen er blijkbaar beter mee leven met onze Hobby .

                        Die kerel ferm betaald om wa lastig te doen, is gelukt dus :relaxman:

                        Dus plaat op plaathouder vijzen en da boelke op de bumper kleven :first:

                          Ik heb afspraak gemaakt donderdag morgen zal wel geen probleem zijn maar ik doe andere dingen liever 😀

                          Luc welk type P was je daar!
                          Ik ondervind ook soms start problemen bij mijn 996. Zit nieuwe batterij in en start niet als ik hem direct wil starten nadat ik bvb een keertje stilval.
                          Als ik dan 10 sec wacht start ie normaal.
                          Misschien moet in mijn kabels ook maar eens checken :think:

                            ben ook net geweest en blanco :relaxman: , waar ik mijn nummerplaat moest veranderen van de politie hebben ze op de keuring niets van gezegd, zelfs niet opgemerkt denk ik, ik heb een motorfiets nummerplaat vooraan want die lange vooraan komt bijna tot over de koelingsgaten van de boxster, en lelijk dat dat is. Toen ik bij de politie ging om aan te tonen dat ik die lange er terug heb opgezet kwamen ze zelfs niet buiten om te kijken, jamaar zijde zeker dat ge ze veranderd hebt? Ik moet toch ni naar buiten komen om te controleren hé. Ik als brave burger, neen meneer de agent ik heb die lange er terug opgezet, maar als zij niet meer moeite doen dan dat blijft ze gewoon hangen en kan ik hen vertellen dat ze er op de controle niets over gezegd hebben, al voel ik al aan mijn water dat de toekomstige agent die mij die opmerking gaat geven over mijn kleine nr plaat echt wel zal komen kijken, recidivist!! 😆

                              De laatste keer dat ik met de Noble naar de keuring ging plakte er een nummerplaat-sticker op de neus, en er net onder een metalen nummerplaat 🙂

                              Hebben ze niks van gezegd 🙂
                              Over de CO daarentegen … :bounce:

                                Ben een paar weken geleden ook geweest (waarschijnlijk zelfde keuringstation), net als voorbije jaren een plexi-plaat over mijn sticker gekleefd. Dit jaar echter wat minder geluk en na de ophangingstest was die losgekomen en ging er alleen in het midden nog wat aan te bengelen 😳 Meneer van de keuring keek er even naar, geen woord gezegd, en voortgedaan. Dan mijn papieren gaan halen, en op de kaart staat de opmerking: Gebreken die aanleiding geven tot herstelling zonder herkeuring: nummerplaat reproductie niet conform. Wat moet ik nu volgende jaar doen :think:

                                  De keuring: steeds een bron voor fijne humor.:)

                                  Verstuurd met Tapatalk

                                14 reacties aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.